اخبار

۱۳۹۶/۰۷/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۳۷۳

توسعه حمل‌و‌نقل کرج با حمایت‌های بانک شهر

شهردار کلان‌شهر کرج از توسعه حمل و نقل عمومی این کلان‌شهر با حمایت‌های بانک شهر خبر داد.

به گزارش مرکز ارتباطات و روابط‌عمومی بانک شهر، اصغر نصیری با بیان اینکه قطعا پروژه‌های نیمه‌تمام در سطح شهر کرج در کمترین زمان ممکن به سرانجام خواهد رسید، گفت: در سال‌های اخیر درآمد شهرداری‌ها به‌شدت کاهش یافته است، از همین رو در تامین منابع مالی پروژه‌های نیمه‌تمام به حمایت و پشتوانه بانک شهر نیاز داریم.

وی با اشاره به اجرای پروژه بزرگراه شمالی و قطار شهری کرج و نقش آنها در کم کردن ترافیک گسترده این کلان‌شهر اظهار کرد: این دو طرح در افکار عمومی به شکل یک مطالبه جدی نمود پیدا کرده است که امیدواریم با حمایت بانک شهر به سرانجام برسد.

نصیری با بیان اینکه متاسفانه بسیاری از پروژه‌های مهم شهری از جمله حمل و نقل ریلی در کلان‌شهرها به دلیل کمبود منابع مالی کماکان به اتمام نرسیده است، گفت: توسعه حمل و نقل عمومی در کلان‌شهر کرج به پشتوانه بانک شهر انجام می‌شود و با برنامه‌ریزی صورت گرفته تا پایان سال طرح‌های مربوط به حوزه حمل و نقل عمومی و رفاه شهروندان شتاب بیشتری خواهد گرفت. شهردار کلان‌شهر کرج تصریح کرد: افزایش کمی و کیفی زندگی شهروندان از اهداف مهم مدیریت شهری کرج است.

دستور ترامپ تاثیری در مناسبات بانکی ندارد

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: دستور اخیر ترامپ به صندوق بین‌المللی پول هیچ تاثیری در عملکرد بانک‌های اروپایی و نهادهای بین‌المللی مالی و رفتار آنها با ایران ندارد.

به گزارش اتاق بازرگانی ایران، مسعود کرباسیان درباره دستور اخیر ترامپ به صندوق بین‌المللی پول و بانک‌های توسعه بین‌المللی گفت: قبل از اینکه این دستور ترامپ را ارزیابی کنیم باید بپرسیم که مگر امریکا مالک صندوق بین‌المللی پول است؟ مگر امریکا هنوز هم‌ فکر می‌کند که کدخداست و همه نهادهای بین‌المللی از آنجا دستور می‌گیرند؟ پاسخ ایران و پاسخ دنیا به این پرسش منفی است. کرباسیان تصریح کرد: صندوق بین‌المللی پول اساسنامه مشخصی دارد که فرآیند تصمیم‌گیری در این نهاد بر عهده یک یا چند شخص نیست، دستورات صندوق به ‌صورت گروهی و شورایی اتخاذ می‌شود و رأی یک فرد هرگز نمی‌تواند زمینه‌های تصمیم‌سازی را تغییر دهد؛ برای همین این گفته یا دستور ترامپ چیزی شبیه شوخی است.

وی در پاسخ به اینکه چقدر این رفتارها می‌تواند در مواضع و تصمیمات بانک‌های اروپایی در قبال ایران تاثیرگذار باشد، گفت: شرایط به گونه دیگری پیش می‌رود؛ بسیاری از بانک‌های اروپایی و آسیایی با ایران همکاری می‌کنند و فاینانس و اعتبارهایی هم که اخیرا گشایش شده این موفقیت و روند رو به بهبود مناسبات بانکی ایران با کشورهای اروپایی و آسیایی را نشان می‌دهد.

بازار 2هزار میلیاردی بیمه موتورسیکلت

مدیرعامل صندوق تامین خسارت بدنی کشور گفت: در صورتی که نیمی از موتورسیکلت‌های موجود در کشور بیمه شوند، نقدینگی 2هزارمیلیارد تومانی به صنعت بیمه تزریق خواهد شد.

دکتر علی جباری در میزگرد صنعت بیمه و پلیس گفت: تصادف موتور سه حالت دارد. تصادف موتور با ماشین، تصادف موتور با عابر و بالاخره تصادف موتور با موتور که درصد این آخری زیاد نیست. هفتاد درصد تصادفات مربوط به موتور با ماشین است که پلیس بدون استثنا اتومبیل را مقصر حادثه اعلام می‌کند و خسارت را شرکت بیمه پرداخت می‌کند. جباری ادامه داد: این مبلغ دویست و سی هزار تومان، رقم خوبی است و شرکت‌ها می‌توانند شرایط خوبی را در این رشته بیمه‌یی داشته باشند. اگر موتورسیکلت‌سواران بیمه‌نامه داشته باشند، میزان تصادفات هم کاهش پیدا خواهد کرد. ما اگر بتوانیم نیمی از این موتورسیکلت‌ها را هم با همین رقم تعیین شده، بیمه کنیم نقدینگی 2هزارمیلیارد تومانی به صنعت بیمه تزریق خواهد شد و این در حالی است که کل خسارات پرداخت شده برای کلیه بیمه‌نامه‌های صادره توسط صنعت بیمه در سال گذشته هم جانی و هم مالی در این رشته 7 هزار و 800 میلیارد تومان است.

دلار رسمی در مرز ۳۴۰۰ تومان

روز چهارشنبه 12 مهر 96 نرخ رسمی 36 ارز افزایش و 2 ارز کاهش یافت و بهای یک ارز هم تغییری نداشته است. از جمله نرخ رسمی دلار افزایش یافت و با 53 ریال افزایش 3394.2 تومان، پوند با 98 ریال رشد 4501.8 تومان و یورو با 252 ریال رشد 3993.4 تومان ارزش‌گذاری شد.

به گزارش «تعادل» در بازار آزاد ارز نیز صرافی‌های پایتخت نیز هر دلار امریکا را با ۱۳تومان رشد نسبت به روز سه‌شنبه ۳هزار و ۹۳۱تومان فروختند. همچنین هر یورو امروز با ۲۹تومان افزایش ۴هزار و ۷۱۰ تومان و هر پوند با ۴تومان رشد ۵هزار و ۲۵۷تومان بود. اختلاف دو نرخ دلار رسمی و آزاد اکنون به 537 تومان رسیده که تغییر چندانی نسبت به روزهای قبل نداشته است. در بازار طلا نیز اونس جهانی دیروز به 1279دلار رسید که روند افزایشی داشته و به دنبال آن هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز در بازار آزاد با یک‌هزار و ۶۲ تومان رشد ۱۲۱ هزار و ۶۴۳ تومان ارزش‌گذاری شده بود.  هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید روز چهارشنبه در بازار تهران با ۳ هزار و ۸۰۰ تومان افزایش نسبت به روز سه‌شنبه یک‌میلیون و ۲۵۱ هزار و ۷۰۰ تومان داد و ستد شد. همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با یک‌هزار و ۹۰۰تومان افزایش یک‌میلیون و ۲۱۸هزار و ۲۰۰ تومان ارزش‌گذاری شد. از سویی دیگر نیم سکه بهار آزادی شاهد رشد یک‌هزار و ۱۰۰تومانی بود و ۶۴۷هزار و ۸۰۰ تومان معامله شد. ربع سکه بهار آزادی نیز با رشد یک‌هزار و ۲۰۰تومانی نسبت به روز سه‌شنبه ۳۷۰هزار و ۲۰۰تومان و هر قطعه سکه گرمی نیز با ۳۰۰تومان افزایش، ۲۵۰هزار و ۸۰۰تومان بود.

 

ارسال نظر