روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۷/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۳۶۴

 داوود احمدی‌نژاد درگذشت

داوود احمدی‌نژاد، برادر محمود احمدی‌نژاد رییس‌جمهوری سابق کشورمان، صبح دیروز در بیمارستان حضرت ولیعصر تهران درگذشت؛ چهره‌یی که در دوران ریاست جمهوری برادرش برای افکار عمومی ایرانیان شناخته شد و در ادامه ماجرای چالش‌هایی که با برادر کوچک‌ترش داشت در حافظه ایرانیان باقی مانده است. علی‌اکبر جوانفکر در گفت‌وگویی خبر فوت داوود احمدی‌نژاد را تایید کرد.  داوود احمدی‌نژاد در دی سال گذشته به‌دلیل سکته قلبی در بیمارستان بستری شده بود. وی در ابتدای دوره ریاست‌جمهوری محمود احمدی‌نژاد به سمت ریاست بازرسی نهاد ریاست‌جمهوری منصوب شد، اما در مرداد ۱۳۸۷ از مقام خود کناره‌گیری کرد.

 نقش مرحوم طالبانی در تحکیم مناسبات برادرانه دو ملت -پاد|  رییس‌جمهوری در پیامی درگذشت جلال طالبانی رییس‌جمهوری پیشین عراق را تسلیت گفت و تاکید کرد: نقش مرحوم طالبانی در تحکیم مناسبات برادرانه دو ملت ایران و عراق فراموش شدنی نیست، امیدوارم مشی اعتدالی و مردمی ایشان میان اقوام و طوایف این کشور مورد توجه و پیروی قرار گیرد. در بخشی از پیام حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی آمده است: درگذشت جناب آقای جلال طالبانی رییس‌جمهوری پیشین عراق را به دولت و ملت آن کشور، خانواده آن مرحوم و همه دوستداران و علاقه‌مندان وی تسلیت می‌گویم.

 حضور وزارت دادگستری در نشست مجمع عمومی وایپو-برنا| پنجاه و هفتمین نشست مجمع عمومی دولت‌های عضو سازمان جهانی مالکیت فکری (وایپو) با حضور هیاتی از وزارت دادگستری جمهوری اسلامی ایران برگزار شد. در این نشست که با هدف هم‌اندیشی درخصوص موضوعات متنوع و کلان در عرصه مالکیت فکری، گزارش سالانه مدیرکل این سازمان و شور و تصمیم‌گیری درخصوص گزارش‌های کمیته‌های تخصصی ازجمله کمیته مالکیت فکری، منابع ژنتیکی، دانش سنتی و فولکلور برگزار می‌شود، احمدعلی محسن‌زاده سرپرست معاونت حقوق مالکیت فکری و محمدحسین عرفان‌منش سرپرست مرکز ملی آموزش مالکیت فکری وزارت دادگستری حضور می‌یابند.

 رایزنی درباره احکام صادره برای 7 فعال سیاسی اصلاح‌طلب-ایسنا| محمدرضا تابش نایب‌رییس فراکسیون امید مجلس دهم گفت که جمعی از اعضای این فراکسیون درباره صدور احکام قضایی برای 7 فعال سیاسی اصلاح‌طلب و همچنین اعمال محدودیت‌های جدید در مورد رییس دولت اصلاحات، رایزنی‌هایی را با رییس مجلس انجام داده‌اند. وی اظهار کرد: رویه همیشگی این بوده که روسای مجالس پیگیر رفع مشکلات نمایندگان ادوار هم هستند. مخصوصا آقای کروبی که در این زمینه بسیار ممتاز بود و برای رفع مشکل نمایندگان ادوار نگاه جناحی را هم درنظر نمی‌گرفت. ما هم باتوجه به همین سابقه از آقای لاریجانی استمداد کردیم که وارد موضوع شود و به حل و فصل آن کمک کند. همچنین نواب رییس مجلس هم در جریان این موضوع هستند.

 درخواست وزیر دفاع امریکا برای حمایت مشروط از برجام-ایلنا|  جیمز ماتیس وزیر دفاع امریکا در آستانه تصمیم‌گیری دونالد ترامپ برای اعلام پایبندی یا عدم پایبندی ایران به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در اواسط ماه اکتبر، خواستار حمایت مشروط از توافق هسته‌یی با تهران شد. ماتیس گفت: از ماندن ایالات‌متحده در برجام حمایت می‌کند مشروط به اینکه واشنگتن به این نتیجه برسد که ایران به توافق اتمی پایبند بوده و اینکه در راستای منافع امریکاست. وی که در یک نشست پرسش و پاسخ سنا حضور یافته بود، اظهار کرد: «نکته‌یی که می‌خواهم روی آن انگشت بگذارم این است که اگر ما بتوانیم به این نتیجه برسیم که این (توافق) منافع ما را بهتر تامین می‌کند، پس واضح است که باید در آن باقی بمانیم.»

 بروجردی وارد دمشق شد –خبرآنلاین| علاءالدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم در راس هیاتی متشکل از آقایان کریمی قدوسی نماینده مشهد مقدس و نانوا کناری نماینده بابلسر و فریدونکنار و بت کلیا نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی وارد دمشق شدند. در همین راستا رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در فرودگاه دمشق، گفت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در چارچوب وظایف قانونی خود و با هدف ابلاغ پیام تبریک لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی به آقای حمود یوسف الصباغ رییس جدید مجلس سوریه و دیدار با مقامات عالی‌رتبه این کشور این سفر را انجام داده است. همچنین مذاکره در زمینه آخرین تحولات سوریه و منطقه از اهداف این سفر خواهد بود.

 تاثیر تبرئه متهم سانحه سقوط جرثقیل در مکه در مذاکرات -خانه ملت| محمدمهدی افتخاری عضو کمیسیون عمران مجلس معتقد است از آنجا‌ که هیچ‌یک از کشورهای خسارت‌دیده و اولیای‌دم در دادگاه حضور نداشتند حکم تبرئه شرکت ساختمان بن‌لادن از درجه اعتبار ساقط است. وی همچنین در واکنش به تبرئه شرکت «بن‌لادن» در دادگاه سعودی که متهم حادثه سقوط جرثقیل در مکه بود، گفت: پشت سر هر اتفاقی که در عربستان رخ می‌دهد یک مساله سیاسی وجود دارد. نماینده لاهیجان و سیاهکل در مجلس افزود: چه سانحه سقوط جرثقیل در مکه سهوی باشد یا عمدی، حکومت عربستان باید نسبت به خسارات جانی و مالی پیش آمده از این طریق، پاسخگو باشد.

 بازدید از پایگاه شکاری برادران دلحامد و گروه پدافند هوایی کنارک -فارس| فرمانده کل ارتش از پایگاه شکاری برادران دلحامد و گروه پدافند هوایی کنارک بازدید کرد. سرلشکر موسوی ضمن بازدید از بخش‌های اورهال، سیمیلاتور (شبیه سازهای پروازی)، گردان عملیات، شیلترها و آلرت پایگاه شکاری برادران شهید دلحامد چابهار، توان عملیاتی این یگان را مورد ارزیابی قرار داد. فرمانده کل ارتش همچنین در جمع فرماندهان و کارکنان گروه پدافند هوایی کنارک حضور یافت و به ایراد سخنرانی پرداخت.

 جزئیات حادثه کشته شدن افسر و سرباز وظیفه در کرج-خبرآنلاین| ‌رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح البرز گفت: سرباز وظیفه با شلیک دو گلوله فرمانده خود را کشته است. رضا حسینی دیروز در حاشیه گردهمایی مهارت‌افزایی و تسهیل اشتغال‌ کارکنان وظیفه نیروهای مسلح که در مرکز تربیت مربی ‌کرج برگزار شد، با اشاره به جزئیات به قتل رساندن یک نیروی‌ کادر انتظامی توسط سرباز وظیفه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بامداد روز گذشته یک سرباز با تیراندازی به طرف فرمانده خود او را کشته و پس از آن خودش خودکشی می‌کند. این مسوول اظهار کرد: اقدامات و تحقیقات مقدماتی انجام و دستورات لازم به ضابطین برای تکمیل تحقیقات و اعلام نتیجه به دادسرای نظامی البرز داده ‌شده است.

 

 

ارسال نظر