اخبار

۱۳۹۶/۰۷/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۲۴۵
اخبار

جدیدترین نرخ خدمات پستی

سامانه اطلاع‌رسانی شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران جدیدترین تعرفه‌های پستی خود را برای خدمات درون مرزی خود در سال ۹۶ منتشر کرده است.

به گزارش ایسنا، مرسولات پستی تا حداکثر ۱۰۰۰ گرم برای مسیرهای درون‌استانی با کارمزد ۱۱۰۰ تومان و برای مسیرهای برون‌استانی با کارمزد ۱۸۰۰ تومان همچنین برای مرسولات تا وزن ۲۰۰۰ گرم با نرخ ۲۳۰۰ تومان برای مرسولات درون‌استانی و ۳۱۰۰ تومان برای مرسولات برون‌استانی محاسبه می‌شوند.

همچنین نرخ خدمات پستی برای مطبوعات عادی تا ۲۰ درصد نرخ نامه عادی در رده‌های وزنی و مسافتی متناظر و برای کارت پستال‌های فیزیکی تا ۵۰ درصد نرخ نامه‌های عادی در رده‌های وزنی و مسافتی متناظر محاسبه می‌شود. اما برای نامه‌ها و بسته‌های کوچک سفارشی نیز در اوزان ۵۰۰ گرم تا ۲۰۰۰ قیمت‌ها از ۳۲۰۰ تومان تا ۶۸۰۰ تومان متغیر است. در همین حوزه نرخ خدمات پستی برای مطبوعات سفارشی نیز تا ۴۰ درصد نرخ نامه و بسته‌های سفارشی در رده‌های وزنی و مسافتی محاسبه می‌شود.

هزینه‌ بسته‌های امانتی نیز تا سقف ۵ کیلوگرم برای مسیرهای درون‌استانی ۵۸۰۰ و برون‌استانی ۸۳۰۰ تومان و مازاد بر آن نیز به تناسب هر کیلوگرم ۸۰۰ تومان افزایش پیدا می‌کند. در مورد بسته‌های پیشتاز اما هزینه‌ها بیشتر می‌شود و هزینه ارسال بسته‌های پستی از ۵۰۰ تا ۲۰۰۰ گرم از ۵۰۰۰ تا ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان متغیر است.

شرکت ملی پست با راه‌اندازی پست ویژه شهری مرسولات پستی شهروندان را تا حداکثر ۳ ساعت به مقصد می‌رساند؛ هزینه این خدمت برای تهرانی‌ها ۱۵ هزار، مراکز استان‌ها ۱۰ هزار و ۷۰۰ و شهرستانی‌ها ۷۵۰۰ تومان است که به نسبت افزایش هر یک کیلوگرم مبلغ۳۲۰۰ برای تهرانی‌ها، ۲۱۰۰ و ۱۱۰۰ تومان برای شهرستانی‌ها اضافه می‌شود.

همچنین بنا بر اعلام شرکت ملی پست، در راستای مسوولیت‌های اجتماعی و اجرای احکام اتحادیه جهانی پست، کلیه مطبوعات سکوگرام مربوط به روشندلان که از موسسه روشندلان به روشندل یا از روشندل به موسسه مربوطه درقالب سرویس عادی ارسال شود تا سقف ۷ کیلوگرم از پرداخت کرایه پستی به استثنای نرخ هوایی معاف است. اما درصورت استفاده از سایر سرویس‌های ثبتی، کرایه پستی سرویس مربوطه باید از مشتری اخذ گردد.

حمله سایبری به سازمان تفریحات عربستان

سازمان مدیریت تفریحات عمومی در عربستان سعودی که به تازگی از برگزاری کنسرت در این کشور حمایت می‌کند، روز جمعه اعلام کرد که از خارج این کشور مورد حملات سایبری قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از رویترز، سازمان مدیریت تفریحات و سرگرمی عمومی عربستان سعودی که سال گذشته به عنوان بخشی از برنامه اصلاحات یا چشم‌انداز ۲۰۳۰ این کشور تاسیس و راه‌اندازی شد، قصد دارد اقدامات و امکانات جدیدی را برای شهروندان سعودی فراهم بیاورد. این سازمان بدین منظور از کنسرت‌های موسیقی و همچنین نمایش‌های خیابانی حمایت کرده است.

عربستان سعودی با این اقدام تصمیم گرفته است بسیاری از شهروندان سعودی که سالانه مبالغ هنگفتی را خرج تفریحات و کنسرت‌های موسیقی می‌کنند و به کشورهای همسایه و اطراف نظیر دوبی سفر می‌کنند، را به کشور خود جذب کرده و بدین‌ترتیب از به هدر رفتن و خروج میلیون‌ها و میلیاردها دلار به خارج از کشور جلوگیری بعمل بیاورد.

این سازمان بر روی حساب کاربری توییتر خود روز جمعه اعلام کرده بود که مورد حملات سایبری قرار گرفته بوده است. همچنین سازمان مدیریت تفریحات عمومی در ادامه افزوده است که به دلیل مقابله با اقدامات اصلاح‌طلبانه این سازمان، مجرمان سایبری به وب سایت آن حمله کرده‌اند.

این سازمان هفته گذشته به مناسبت هفتاد و هشتمین سالگرد تاسیس عربستان سعودی برنامه‌های بزرگی جهت اجرای نمایش‌های خیابانی و کنسرت‌های موسیقی برگزار کرده بود. همچنین این سازمان بود که برای نخستین‌بار به زنان سعودی اجازه ورود به ورزشگاه‌ها در ریاض را صادر کرد. این درحالی است که در عربستان سعودی قوانین و مقررات سختگیرانه‌یی درباره ورود زنان به اماکن عمومی، تفریحی و ورزشی وضع شده است.

همکاری گوگل با تحقیقات دولت امریکا درباره روسیه

گوگل اعلام کرد با تحقیقات دولت امریکا درباره دخالت سایبری روس‌ها در برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ این کشور همکاری می‌کند.

به گزارش فارس به نقل از کرونیکل، پیش از این از توییتر هم خواسته شده بود تا در این زمینه با کنگره امریکا همکاری کند، اما همکاری ناکافی توییتر از نظر سناتورها باعث انتقاد از این شبکه اجتماعی شده بود. مارک وارنر سناتور نماینده ویرجینیا در این زمینه به صراحت از توییتر انتقاد کرده بود.

اما گوگل با صدور بیانیه‌یی در این زمینه تصریح کرده که پاسخگوی هر سوالی است که به تحقیقات یادشده مرتبط باشد و برای کسب هر اطلاعاتی در این زمینه تلاش خواهد کرد. قرار است نمایندگان سه شرکت اینترنتی گوگل، فیس‌بوک و توئیتر در جلسه استماع نظرات مربوط به این تحقیق در کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان این کشور حضور یابند. جلسه یادشده در ماه جاری میلادی برگزار می‌شود. همچنین قرار است یک جلسه دیگر هم در تاریخ اول نوامبر توسط کمیته اطلاعاتی سنای امریکا تشکیل شود. توییتر پیش از این در جلسه‌یی با نمایندگان کنگره در پشت درهای بسته از تعلیق ده‌ها حساب کاربری مرتبط با روسیه به همین علت خبر داده بود. فیس‌بوک هم وعده داده در این زمینه بطور کامل با نمایندگان امریکایی همکاری خواهد کرد.

 

 

ارسال نظر