امریکایی‌ که نیروی کار ندارد

۱۳۹۶/۰۷/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۱۹۴
امریکایی‌ که نیروی کار ندارد

گروه گوناگون  

با توجه به استانداردهای موجود در امریکا با وجود درصد بالای نیروی کار در این کشور، نرخ رسمی بیکاری باید کم شود اما بسیاری از کارفرمایان در زمینه‌های مختلف از بحران کمبود کارگر شکایت دارند. طبق گزارش‌های به دست آمده، این بحران با تصمیم دولت بوش در مورد برخورد با مهاجران غیرقانونی تشدید شد. در آن زمان بسیاری از شرکت‌های ساختمانی اعلام کرده بودند که بدون کارگران خارجی، طرح‌های عمرانی پیش نخواهد رفت و کشاورزان از فاسد شدن محصولات برداشت ‌نشده پس از خروج مهاجران خبر دادند.

به گفته بسیاری از کارفرمایان، امریکایی‌ها حاضر نیستند به ‌راحتی در بسیاری از مشاغل فعالیت کنند. از طرفی تازه‌ترین آمار به دست آمده نیز حکایت از کاهش قابل‌ توجه نیروی کار در سال‌های 1997تا 2017 دارد. این گزارش که در سپتامبر 2017 به دست آمده، نشان می‌دهد که در طول 20سال گذشته بیشترین نرخ کاهش نیروی کار در میان نوجوانان زیر 20سال بوده است. این درحالی است طبق گزارش‌های به دست آمده، هزاران کودک امریکایی به دلیل فقر مجبور به کار در مزارع دخانیات امریکا هستند که پاشیدن سموم آفت‌کشی بر بدن و تاثیر بر تنفس آنها و استفاده از قیچی‌های بزرگ ازجمله موارد خطرناک است که سلامتی این کودکان را به ویژه در گرمای تابستان تهدید می‌کند. به نظر می‌رسد یکی از دلایل کاهش نیروی کار تشدید وضع قوانین مختلف در زمینه جلوگیری از کار کودکان در مشاغل مختلف باشد اما تازه‌ترین گزارش به دست آمده علاوه بر کنترل کار کودکان از مواردی چون اعتیاد نیز خبر می‌دهد. طبق گزارش یک موسسه تحقیقاتی در امریکا، نرخ مشارکت مردان در امریکا در تمامی سنین در مقایسه با زنان کاهش قابل ‌توجهی داشته است. این موضوع ازجمله مواردی است که بحران مصرف مواد مخدر را در کاهش نیروی کار امریکایی تقویت می‌کند. براساس آمارهای به دست آمده، نرخ مشارکت کار در مناطقی که مصرف مواد مخدر بالاتر بوده، کاهش قابل ‌توجهی داشته است. همانطور که گفته شد در دو دهه گذشته نیروی کار زیر 20سال در امریکا کاهش چشمگیری داشته است. در سنین بالاتر نیز این کاهش با میزان کمتری دیده شده که در بازه سنی 20 تا 54 سال مشارکت مردان در مقایسه با زنان، کمتر گزارش شده است.

براساس گزارش‌های به دست آمده، تنها در میان بزرگسالان امریکایی، مشارکت نیروی کار در 20سال گذشته افزایش داشته است. طبق آمار، مشارکت کار در میان مردان 55 تا 64 ساله امریکایی حدود 2.8درصد افزایش داشته که این میزان در میان زنان 8 درصد اعلام شده است. تنها در میان افراد بالای 65 سال است که میزان مشارکت زنان و مردان تا حدودی نزدیک گزارش شده است. در این گروه سنی مشارکت کار در میان مردان 6.8 درصد و در میان زنان، 7.2درصد در 20سال گذشته افزایش داشته است.

هر چند به طور کامل نمی‌توان دلیل کاهش نیروی کار در میان امریکایی‌ها را مشخص کرد اما همانطور که گفته شد، اعتیاد در میان مردان از عوامل مهمی است که توانایی اشتغال افراد‌ به ‌ویژه در مردان را کاهش می‌دهد.

 

ارسال نظر