هر 2 ساعت و 18 دقیقه یک خودکشی

۱۳۹۶/۰۶/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۷۷۴
هر 2 ساعت و 18 دقیقه یک خودکشی

آمارهای مربوط به خودکشی در ایران نشان می‌دهد در هر 2ساعت و ۱۸دقیقه یک نفر خودکشی می‌کند و جانش را از دست می‌دهد.

بر اساس بانک جامع اطلس مسائل اجتماعی کشور در ایران میزان مرگ‌ومیر مشکوک به خودکشی در سال ۹۴، حدود ۴ هزار و ۲۹ نفر بوده است. این عدد بدین معناست که در ایران به ازای هر 2ساعت و ۱۸دقیقه یک نفر جان خود را به علت خودکشی از دست می‌دهد، در واقع آمار اعلام شده از سوی سازمان‌های پزشکی قانونی و نیروی انتظامی نیز بر بحرانی نبودن خودکشی در کشور صحه می‌گذارند، چراکه این میزان پایین‌تر از میانگین جهانی خودکشی است.

به‌گفته روزبه کردونی مدیرکل دفتر آسیب‌های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نکته مهم و قابل بحث اینکه مرگ و میر خودکشی در کشور رو به کاهش است ولی اقدام به خودکشی بعضا در برخی مناطق رو به افزایش است که البته بررسی چرایی بروز این نکته، نیازمند تحلیل دقیق‌تر از سوی جامعه‌شناسان و روانشناسان دارد.

او در مورد میزان خودکشی در استان‌ها نیز به مهر گفته است: اطلس مسائل اجتماعی کشور نیز نقاط آسیب‌خیز خودکشی را در کشور به خوبی نشان داده به‌طوری که استان ایلام طی 10سال اخیر بیشترین میزان خودکشی در کشور را به خود اختصاص داده است. میزان مرگ و میر خودکشی در ایلام در سال ۹۴حدود سه‌برابر میانگین میزان مرگ و میر خودکشی در کشور است.

شاخص‌ گزارش‌های جهانی نشان می‌دهد که الگوی جنسی خودکشی در کشور همانند اکثر نقاط جهان است که طبق آن نرخ خودکشی در بین زنان کمتر از مردان بوده است. در واقع از بین متوفیان مرگ و میر مشکوک به خودکشی حدود ۷۰درصد آنها مرد و تنها ۳۰درصد آنها زنان بوده‌اند.

 

 

ارسال نظر