ریزش کوه مانع افتتاح قطعه یک آزادراه شمال

۱۳۹۶/۰۷/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۷۹۷۴

مدیرعامل شرکت آزادراه تهران-شمال با بیان اینکه بخش‌هایی از معماری منظر قطعه یک آزادراه تهران-شمال حین بهره‌برداری تکمیل می‌شود، گفت: یکی از عوامل مهم در تاخیر تحویل قطعه یک آزادراه شمال، ریزش کوه بود که سهم ۴۰ درصدی در تاخیر دارد و موجب شد 1.5 میلیون مترمکعب خاک وارد مسیر شود.  به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهران اعتمادی افزود: این ریزش از بالادست آزادراه انجام شد و برنامه زمانبندی ساخت را تحت‌تاثیر قرار داد.

اعتمادی ادامه داد: از دیگر دلایل تاخیر، شرایط جوی و ارتقای استانداردهای موردنیاز در بخش تاسیسات و ایمنی بود، گرچه هزینه‌ها را افزایش داد اما اجرای آن را در اولویت قرار دادیم.

به گفته او، یک سال از انعقاد قرارداد با شرکت مشاور ایتالیایی برای طراحی معماری ایمنی مسیر منظر راه آزادراه تهران-شمال می‌گذرد و فعالیت ایتالیایی‌ها در این پروژه شروع شده و بیش از ۶۰درصد قرارداد هم به اجرا رسیده است.

اعتمادی در پاسخ به این پرسش که شرکت ایتالیایی که ۶۰ درصد قرارداد را انجام داده شامل چه مراحلی از اجرای پروژه می‌شود، گفت: مطالعات اولیه انجام شده که براساس آن، پیشنهاداتی برای اجرای پروژه ارائه شده است و برخی از این پیشنهادات پس از انجام اصلاحات توسط شرکت مشاور ایرانی، تایید شده‌اند.

مدیرعامل شرکت آزادراه تهران-شمال در پاسخ به این پرسش که آیا همزمان با بهره‌برداری از قطعه یک آزادراه تهران-شمال، معماری منظر این مسیر هم به افتتاح می‌رسد، گفت: بخشی‌هایی از اجرای معماری منظر این مسیر به زیرساخت نیاز دارد و باید در بستر راه بنا شود. این بخش‌ها در حال انجام است و بخش‌هایی از آن حین بهره‌برداری تکمیل می‌شود و چون بخشی از پروژه آزادراه است، افتتاح مستقلی ندارد.

 

ارسال نظر