اخبار

۱۳۹۶/۰۶/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۷۰۶۷

تشعشعات پرتوهای رادیویی کمتر از حد استاندارد

رگولاتوری   سرپرست سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد: با تایید سازمان انرژی اتمی نتایج اندازه‌گیری دوره‌یی تشعشعات پرتوهای رادیویی در کشور کمتر از حد پرتوگیری مطابق با استاندارد ملی است. حسین فلاح جوشقانی اظهار کرد: علاوه بر مواردی که به درخواست یا شکایت کاربران اندازه‌گیری تشعشعی انجام می‌شود، رگولاتوری به صورت دوره‌یی در کلان‌شهرهای کشور میزان تشعشعات پرتوهای رادیویی را بررسی می‌کند. وی تصریح کرد: در تیرماه سال جاری نتایج اندازه‌گیری دوره‌یی رگولاتوری در

۱۰ نقطه از شهرهای اهواز، تهران، کرج، شیراز، اصفهان، قم، تبریز و مشهد برای بررسی به سازمان انرژی اتمی ایران ارسال شد. نتایج بررسی این سازمان نشان می‌دهد میزان تشعشعات پرتوهای رادیویی از حد پرتوگیری مطابق با استاندارد ملی کمتر است. فلاح با اشاره به اینکه سازمان انرژی اتمی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی عضو کمیته حفاظت در برابر اشعه هستند، گفت: در این کمیته رگولاتوری وظیفه اندازه‌گیری میزان تشعشعات پرتوهای رادیویی را به عهده دارد و نتایج به دست آمده را برای سازمان انرژی اتمی ارسال می‌کند تا با استانداردهای ملی پرتوگیری تطبیق داده شود.

 

نخستین ربات با استفاده از «دی‌ان‌ای» تولید شد

دیجیتال ترندز     دانشمندان برای نخستین بار موفق به تولید یک ربات شده‌اند که تنها از رشته‌های دی ان‌ای تشکیل شده و از آن می‌توان برای انجام اموری همچون پاکسازی بدن یا جابه‌جایی برخی مولکول‌ها یا املاح استفاده کرد. این ربات در واقع کارکردی مانند جارو برقی دارد ولی این کار را در مقیاس بسیار کوچک نانو انجام می‌دهد. ربات یادشده قادر به جمع‌آوری مولکول‌های پراکنده بدن و مرتب‌سازی آنها به شیوه از قبل برنامه‌ریزی شده است و لذا می‌تواند به حفظ سلامت و حل مشکلات بدن کمک شایانی کند. ربات مبتنی بر دی ان‌ای می‌تواند اموری که از طریق جراحی یا به دیگر شیوه‌ها 10 ساعت طول می‌کشند را در عرض تنها یک ساعت انجام دهد. ربات یادشده قادر به انجام وظایف مختلف بطور همزمان نیز هست. ساختار کاملا سازگار با بدن این ربات‌ها و ابعاد بسیار کوچکشان استفاده‌های پزشکی گوناگونی را از آنها ممکن می‌کند. البته هنوز تا استفاده عملی از ربات‌های یادشده راه درازی در پیش است و باید آزمایش‌های مختلفی در این زمینه صورت بگیرد.

 

تلگرام، محبوب‌ترین پیام‌رسان ایرانی‌ها

ایسنا   رییس مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) گفت: پیامرسان تلگرام با 58‌درصد محبوبیت در ایران بر سکوی نخست ایستاده است. محمد آقاسی در خصوص آخرین نظرسنجی این مرکز با محوریت سنجش میزان استفاده از شبکه‌های اجتماعی گفت: روند عضویت در حداقل یک شبکه اجتماعی همچنان رو به افزایش است بطوری‌که طبق نظرسنجی‌های ایسپا، میزان عضویت در آذرماه سال 1394، 37درصد؛ در بهمن ماه سال 1395، 60‌درصد و در شهریور ماه سال 1396 این میزان به 62.2‌درصد رسیده است.  وی افزود: پیام‌رسان تلگرام در مقایسه با دیگر اپلیکشن‌های پیام‌رسان در ایران بر سکوی نخست ایستاده است و 58.4‌درصد افراد 18 سال به بالای جامعه از آن در حال حاضر استفاده می‌کنند.  آقاسی خاطرنشان کرد: اگر روند پیگیری مطالب مخاطبان تلگرام را در سال‌های 94، 95 و 96 مقایسه کنیم، به خوبی متوجه تغییر ذائقه مخاطبان این پیامرسان محبوب می‌شویم؛ چرا که در آذرماه سال 94، 66.7‌درصد مخاطبان، در بهمن ماه 95، 24‌درصد مخاطبان و در شهریور 96، 22.2‌درصد مخاطبان از تلگرام بیشتر به عنوان سرگرمی استفاده می‌کنند.  رییس مرکز افکارسنجی افزود، طبق آخرین نظرسنجی ایسپا در خصوص شبکه‌های اجتماعی، 54.2‌درصد پاسخگویان در مجموع شبکه‌های اجتماعی مجازی را مفید تلقی کرده و 38.8‌درصد آن را آسیب رسان می‌دانند.

 

رقابت «فیس‌بوک مسنجر» با «واتس‌اپ»

سی‌ان‌بی‌سی   طبق گزارش‌های منتشر شده، تعداد کاربران اپلیکیشن پیام رسان فیس‌بوک مسنجر از مرز 1.3میلیارد نفر نیز عبور کرده است.

شرکت فیس بوک اعلام کرده است که شمار کاربران برنامه فیس بوک مسنجر این شرکت از مرز 1.3 میلیارد نیز گذر کرده و محبوبیت آن در سال جاری میلادی ۳۰‌درصد رشد داشته است. بدین‌ترتیب می‌توان گفت که فیس بوک رقابت تنگاتنگی را با واتس‌اپ آغاز کرده است.

شرکت فیس بوک نرم‌افزار جداگانه‌یی موسوم به فیس‌بوک مسنجر را برای کاربران ارائه کرده تا بدین وسیله آنها بتوانند از این طریق با دوستان، خانواده و آشنایان خود در فیس بوک به گفت‌وگوی آنلاین پردازند.

طبق گزارش‌ها و آمارهای منتشر شده، تنها در پنج ماه گذشته، ۱۰۰ میلیون کاربر در سراسر جهان به کاربران این اپلیکیشن اضافه شده‌اند که این رقم می‌تواند نشان‌دهنده افزایش محبوبیت و موفقیت این پیام‌رسان باشد.

در حال حاضر نزدیک‌ترین رقیب پیام‌رسان فیس بوک مسنجر، واتس‌اپ و سپس وی چت بشمار می‌رود که البته واتس‌اپ نیز تحت مالکیت خود فیس بوک است.

به‌نظر می‌رسد روند رو به رشد تعداد کاربران فیس بوک مسنجر و محبوبیت آن، برای سایر نرم افزارهای پیام رسان زنگ خطری باشد تا با ارائه قابلیت‌ها و امکانات جدیدتری، رضایت کاربران خود را افزایش داده و آنها را حفظ کنند.

 

ارسال نظر