اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۰۶/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۸۲۹

 انتخاب رییس اداره راه و شهرسازی گلوگاه به عنوان مدیر نمونه

گلوگاه| محمدرضا تباکی، فرماندار شهرستان گلوگاه با ارسال لوحی از تلاش‌های خالصانه جعفری، رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان گلوگاه و دیگر کارکنان این مجموعه در راستای ارائه خدمات مطلوب و تلاش‌های شبانه‌روزی تشکر و قدردانی کرد. در بخشی از لوح ارسالی آمده است: در سال مزین به نام اقتصاد مقاومتی، تولید، اشتغال بدین‌وسیله از زحمات صادقانه، خدمات بی‌شائبه و تلاش‌های شبانه‌روزی حضرتعالی تقدیر می‌شود. به‌راستی که مدیریت افتخار بزرگی است که پروردگار متعال آن را بر عهده کسانی قرار داده که با عمل خالصانه خویش در مسیر خشنودی و رضایت مردم گام برمی‌دارند. پس به شکرانه این توفیق و به پاسداشت همت وثیق حضرتعالی در اعمال مدیریت و اجرای بهینه امور، حاکمیت نظم و انضباط بر مجموعه تحت مدیریت، حسن خلق، تعامل سازنده با همشهریان، ایجاد جوی صمیمانه در بخش تحت مدیریت و پاسخگویی شایسته و ارائه خدمات بهینه به ارباب رجوع در سال 1396 به عنوان مدیر نمونه شهرستان گلوگاه انتخاب می‌شوید.

 ارسال اسب‌های اصیل لرستان به فرانسه

خرم‌‌آباد| رییس هیات سوارکاری لرستان گفت: آبان ماه سال جاری اسب‌های اصیل لرستانی برای پرورش و تکثیر به کشور فرانسه ارسال خواهد شد. فرشید مرادی افزود: برای پرورش و تکثیر نژادهای اصیل عرب لرستان، امانوئل سیزاک مشاور ژنتیک مزرعه الشغب سرمایه‌گذار فرانسوی به لرستان آمده و طی چند روز آینده از باشگاه‌ها و مراکز پرورش اسب استان بازدید خواهد کرد. وی با بیان اینکه لرستان جزو استان‌های پایلوت فدراسیون سوارکاری و دارای شرایط مناسبی برای پرورش انواع نژاد‌های اسب است، گفت: این سرمایه‌گذار فرانسوی به‌ عنوان حامی مالی اسب‌های اصیل عرب به استان لرستان آمده که امیدواریم با سرمایه‌گذاری در این زمینه شاهد رشد و پرورش و تکثیر اسب در استان باشیم.

 زائران اربعین بدون روادید به مهران نیایند

ایلام| مدیر حج و زیارت استان ایلام گفت: براساس تصمیم ستاد اربعین استان از ورود هر زائری که فاقد روادید باشد به شهر مهران جلوگیری خواهد شد. مهدی حیدری اظهار کرد: ثبت‌نام از متقاضیان برای شرکت در آیین بزرگ اربعین حسینی در سامانه سماح از اوایل شهریور ماه آغاز شده است. وی با بیان اینکه 4 دفتر خدماتی زیارتی در شهر ایلام در آینده نزدیک برای صدور روادید فعال خواهد شد، افزود: هم‌اکنون صدور روادید در 4 کنسولگری تهران، مشهد، اهواز و کرمانشاه آغاز شده و براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، صدور ویزا در ایلام دوم مهر ماه خواهد بود.  

 برگزاری آموزش و ممیزی پروتکل CAP

ساری| آموزش و ممیزی پروتکل کمی نظام مدیریت ایمنی، بهداشت، محیط زیست و کیفیت(CAP) در سطح منطقه 9 برگزار شد. داودی‌نژاد، مدیر منطقه 9 با اعلام این خبر افزود: آموزش و ممیزی پروتکل کمی نظام مدیریت ایمنی، بهداشت، محیط زیست و کیفیت(CAP) در سطح منطقه 9 برگزار شد. داودی‌نژاد مدیر منطقه 9 با اعلام این خبر افزود: فرآیند ممیزی یکی از ابزارهای توانمند مدیریتی برای شناسایی خطاهای سیستمی از طریق پایش روش‌های کنترلی موجود و سنجش نوع عملکرد سازمانی است. این فرآیند برای شناسایی و مدیریت ریسک‌ها و پتانسیل‌های آسیب رسان در محیط کار است. امروزه ارزیابی و مدیریت ریسک و خطر در سازمان‌ها امری ضروری و مهم محسوب می‌شود. برای آنکه ریسک در هر سازمانی کاسته شود، قدم اول شناخت بیشتر نسبت به سیستم مورد مطالعه است. هر چه آگاهی بیشتر باشد، ریسک کمتر خواهد شد. به این منظور پیرو برگزاری آموزش ممیزی نظام مدیریت ایمنی، بهداشت، محیط زیست و کیفیت براساس پروتکل بین‌المللی CAPدر منطقه 9 از تاریخ چهارم شهریور لغایت هشتم شهریور در مجتمع آموزشی محمود آباد، ممیزی آن نیز از تاریخ یازدهم شهریور لغایت شانزدهم شهریور در سطح منطقه درحال انجام است.

 بزرگداشت شاعر مردمی «شیون‌فومنی» در فومن

فومن| به نقل از حامد فومنی فرزند شیون فومنی به مناسبت نوزدهمین سال حیات آسمانی شاعر محبوب شمال کشور «شیون فومنی» آیین بزرگداشت ملی و کشوری از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فومن و بنیاد شیون فومنی روز پنج‌شنبه ۲۳ شهریور ساعت 16:30 در تالار اجتماعات اداره ارشاد این شهرستان برگزار می‌شود. رییس بنیاد شیون فومنی اشاره نمود: در این آیین بزرگداشت فرهیختگان‌، اندیشمندان و چهره‌های برجسته شعر و هنر کشور با شعرخوانی، ایراد سخنرانی، اجرای موسیقی اصیل ایرانی براساس غزل‌های فارسی شاعر و اجرای موسیقی محلی براساس ترانه‌های گیلکی شیون فومنی و نمایشگاه خوشنویسی از شعرهای گیلکی و فارسی این شاعر پرآوازه گیلانی برگزار خواهد شد. وی اجرای نمایش گیلکی بر اساس یکی از منظومه‌های گیلکی شاعر را از دیگر برنامه‌های این بزرگداشت برشمرد. متولی آثار فرهنگی و هنری شیون‌ فومنی افزود: در این آیین بزرگداشت استاد علیرضا طبایی شاعر پیشکسوت و منتقد نامی معاصر به بررسی و تبیین جایگاه شعر و غزل فارسی شیون فومنی در ادبیات معاصر خواهد پرداخت و دکتر فیروز فاضلی استاد زبان و ادبیات فارسی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه گیلان با ایراد سخنرانی به ویژگی‌ها و برجستگی‌های شعر گیلکی این شاعر نامدار معاصر در ادبیات گیلان خواهند پرداخت و استاد علی جهاندار خواننده نامدار موسیقی اصیل ایرانی شعرهای فارسی شیون فومنی را اجرا خواهد نمود. شیون فومنی از مفاخر فرهنگی و از معدود شاعران محبوب شمال کشور است که به گواهی آثارش به عنوان شاعر موفق دوزبانه معاصر در شعرگیلکی از اسطوره‌های ادبیات گیلان و در شعر و غزل فارسی از چهره‌های ماندگار ادبیات معاصر است که به عنوان شاعر مردمی در ادبیات کشور خوش درخشیده است و شعر و آثار ادبی‌اش در شمال کشور زبانزد خاص و عام است.

 

ارسال نظر