اخبار

۱۳۹۶/۰۶/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۳۲۰

استفاده از کارت شهروندی بانک شهر در کلان‌شهرها

معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و فناوری اطلاعات بانک شهر با اشاره به استقبال شهروندان از کارت شهروندی گفت: استفاده از این کارت در کلان‌شهرها از مزایای کارت شهروندی بانک شهر است.

به گزارش مرکز ارتباطات و روابط عمومی بانک شهر، غلامحسین تابش‌فر با اشاره به اینکه در سالیان اخیر استفاده از پول خرد در سیستم حمل و نقل عمومی شهرهای مختلف کشور مشکلات گسترده‌یی برای شهروندان به وجود آورده است، گفت: خوشبختانه هم‌اکنون با استفاده از کارت شهروندی در کلان‌شهرها دغدغه شهروندان در این خصوص به طور قابل ملاحظه‌یی کاهش یافته است. وی با بیان اینکه کارت شهروندی بانک شهر در تمامی مراکز خرید و سامانه‌های حمل و نقل شهری کلان‌شهرها قابل استفاده است، افزود: هم‌اکنون این کارت در کلان‌شهرهایی ازجمله اهواز، تهران، مشهد، تبریز، شیراز، همدان و... توسط شهروندان استفاده می‌شود. تابش‌فر با اشاره به مزایای کارت شهروندی بانک شهر اظهار کرد: کارت شهروندی این بانک قابلیت استفاده در کلان‌شهرهای مختلف را دارد و شهروندان می‌توانند در همه شهرهایی که ظرفیت استفاده از آن ایجاد شده است از خدمات آن بهره‌مند شوند.

افتتاح همزمان مدارس «امید آینده» در دو استان کشور

بانک آینده بر آن است تا براساس برنامه زمان‌بندی شده در فاصله زمانی اعیاد سعید قربان و غدیر، تعداد 8 باب مدرسه را در مناطق کم ‌برخوردار کشور افتتاح کند.

در همین راستا روز دوشنبه 13شهریور ماه جاری نیز مدیران ارشد بانک آینده با حضور همزمان در دو استان سیستان و بلوچستان و کردستان نسبت به افتتاح مدارس«امید آینده» در شهر زاهدان و روستای آساوله شهر سنندج اقدام کردند؛ در این مراسم مقامات استانی، مسوولان محلی همچنین اهالی هر منطقه حضور داشتند.

مدرسه «امید آینده» زاهدان در فضایی به‌ مساحت ٣٥٦٠مترمربع و ٦٩٠ متر بنا شامل: ٩ کلاس، ساختمان سرایداری، سرویس بهداشتی و امکاناتی نظیر: کارگاه، کتابخانه، نمازخانه، آزمایشگاه و موتورخانه همچنین مدرسه «امید آینده» سنندج نیز در فضایی به‌ مساحت ۱۸۴۰مترمربع و زیربنایی بالغ بر ۸۴۸ متر با 11کلاس و امکانات کامل تحصیلی بنا شده‌اند.

مهلت ارسال آثار به جشنواره تمدید نخواهد شد

مهلت ارسال آثار به جشنواره فیلم 180ثانیه‌ای پاسارگاد پایان شهریور است.

 دبیر اجرایی و عضو هیات‌ داوران دومین جشنواره فیلم 180ثانیه‌یی پاسارگاد از عدم تمدید مهلت ارسال آثار به دومین جشنواره فیلم 180ثانیه‌یی پاسارگاد خبر داد.

به گزارش روابط‌عمومی بانک‌پاسارگاد، خسرو رفیعی دبیر اجرایی و عضو هیات ‌داوران دومین جشنواره فیلم 180ثانیه‌یی پاسارگاد گفت: مهلت ارسال آثار به جشنواره فیلم 180ثانیه‌یی پاسارگاد پس از استقبال چشمگیر و درخواست بسیاری از علاقه‌مندان و دانشجویان با توجه به فرصت تعطیلات تابستانی به پایان شهریور 1396 تغییر یافت و این مهلت بار دیگر تمدید نخواهد شد.

وی ادامه داد: هم‌اکنون آثار بسیار ارزشمندی اعم از فیلم و ایده به دبیرخانه جشنواره ارسال شده و استقبال بسیار خوبی همچون دوره اول این جشنواره از سوی علاقه‌مندان و هنرمندان به عمل آمده است. بازبینی و بررسی اولیه این آثار همچنان ادامه دارد و پس از پایان مهلت ارسال آثار و جمع‌بندی نهایی، آثار راه یافته به مرحله نهایی ارزیابی و داوری مشخص خواهند شد.

رفیعی تصریح کرد: علاوه بر فیلم‌های کوتاه، تعداد بسیاری ایده و فیلمنامه که امکان ساخت نداشته‌اند به دبیرخانه ارسال شده که توسط هیات‌ داوران جهت پرداخت کمک هزینه ساخت بررسی خواهند شد.

رفیعی تاکید کرد: کلیه شرکت‌کنندگان در این جشنواره چه در بخش اصلی و چه در بخش جنبی(ارسال ایده) باید ضمن مراجعه به سایت جشنواره نسبت به ثبت‌نام و درج اطلاعات خود اقدام کنند. در غیر این صورت آثار آنها در بخش داوری شرکت داده نخواهد شد.

رفیعی درخصوص محورها و موضوعات این جشنواره ادامه داد: حفظ محیط‌زیست و منابع‌طبیعی، تکریم خانواده و حقوق اجتماعی و اهدای عضو از محورهای اصلی جشنواره هستند همچنین یک بخش جنبی مربوط به ایده‌هایی که امکان ساخت پیدا نکرده‌اند نیز در جشنواره لحاظ شده است.

بانک مرکزی بخش چهارم سند بال 2 را ابلاغ کرد

گروه بانک و بیمه|  بخش چهارم ترجمه سند بال 2 که از سوی اداره مطالعات و مقررات بانکی بانک مرکزی ابلاغ شده به دو موضوع محاسبه ریسک بازار و سرمایه پوششی مورد نیاز برای این نوع ریسک، با استفاده از مدل‌های داخلی مورد استفاده توسط بانک‌ها و فرآیند بررسی نظارتی معرفی شده در رکن دوم سند بال دو، پرداخته است.

به گزارش «تعادل» در این ابلاغیه آمده است: استفاده از مدل‌های داخلی توسط بانک‌ها برای محاسبه ریسک بازار و سرمایه پوششی متناظر با آن، دارای شرایطی است که از آن جمله می‌توان به موافقت مقام ناظر مبنی بر استفاده از مدل داخلی، جامعیت و قابلیت اتکای سیستم مدیریت ریسک بانک، حصول اطمینان از وجود کارکنان متخصص و با تجربه در بانک جهت استفاده از مدل‌های پیشرفته محاسبه ریسک و تایید مدل‌های مذکور اشاره کرد. مدل‌های مورد استفاده توسط بانک‌ها، پس از تایید توسط مقام ناظر بانکی باید به صورت دوره‌یی نیز مورد راستی‌آزمایی قرار گیرد. هدف از این امر، شناسایی ابعاد مختلف «ریسک مدل» برای جلوگیری از هرگونه خطای احتمالی است که در میزان تخمین‌های انجام شده توسط مدل‌های مورد اشاره مطرح است.

بخش چهارم سند بال 2 به توضیح فرآیندهای تعریف شده در رکن دوم سند یعنی فرآیند بررسی نظارتی می‌پردازد. بر این اساس، بانک‌ها باید دارای فرآیندهای ارزیابی داخلی از کفایت سرمایه خود، موسوم به «فرآیندICAAP » باشند و با ارزیابی کفایت سرمایه داخلی، گزارش‌هایی را بر این مبنا به مقام ناظر ارائه دهند. مقام ناظر نیز باید بررسی نظارتی خود را طبق فرآیندهای از قبل تعریف شده در خصوص نتایج ارزیابی‌های داخلی بانک انجام داده و بر مبنای نتایج حاصله، اقدامات مقتضی را برای بهبود سیستم مدیریت ریسک و کفایت سرمایه بانک اتخاذ کند.

 

ارسال نظر