کوتاه از منطقه

۱۳۹۶/۰۶/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۷۲۵

 حمله به دفتر مسعود بارزانی

یک منبع اعلام کرد که دفتر حزب دموکرات کردستان عراق به رهبری مسعود بارزانی از سوی افراد مسلح مورد حمله قرار گرفت، اما این حمله تلفات انسانی در پی نداشت. این منبع در گفت‌وگو با سومریه نیوز افزود گروهی مسلح دیروز دوشنبه به دفتر حزب حمله کردند و این حمله خسارت‌هایی به ساختمان و برخی خودروها در نزدیکی محل حمله را در پی داشت. وی که خواست نامش فاش نشود در ادامه گفت که حمله همزمان با برگزاری نشستی در این ساختمان صورت گرفته و تحقیقات امنیتی در این زمینه آغاز شده است.

 بازگشت رییس امارات پس از ۲ ماه غیبت

رییس امارات بعد از یک سفر خارجی که مقصدش نامعلوم بود و بیش از دو ماه طول کشید به کشورش بازگشت. خبرگزاری رسمی امارات از بازگشت خلیفه بن زاید آل‌نهیان، ۶۹ساله به امارات خبر داده اما فاش نکرده که وی به کجا سفر کرده بود. رییس امارات ابتدای جولای گذشته بعد از گذشت یک هفته از حضور علنی‌اش در عید فطر کشور را ترک کرده بود. وی از زمانی که دچار سکته شد، هیچ گونه فعالیت رسمی علنی نداشته است. رییس امارات سوم نوامبر ۲۰۰۴ روی کار آمد. در زمان نبود وی، محمد بن زاید آل‌نهیان، ولیعهد ابوظبی و برادر کوچک‌تر رییس امارات، کشور را اداره می‌کنند.

 واکنش «مرکل» به هشدار ترکیه

صدراعظم آلمان در واکنش به هشدار اخیر آنکارا گفته شهروندان ترکیه می‌توانند در امنیت کامل به آلمان سفر کنند. به گزارش خبرگزاری فرانسه، آنگلا مرکل به هشداری که از سوی آنکارا در خصوص سفر شهروندان ترک به آلمان داده شده بود، واکنش نشان داده و گفته است: «همه شهروندان ترکیه می‌توانند به اینجا سفر کنند. در اینجا هیچ خبرنگاری بازداشت نمی‌شود. آزادی بیان و حکمرانی قانون در اینجا برقرار است و ما به این امر افتخار می‌کنیم.» ترکیه به شهروندانش درباره سفر به آلمان هشدار داده و گفته این هشدار به‌دلیل افزایش موج مواضع ضد ترکیه در آستانه انتخابات سراسری در آلمان است. روابط آنکارا و برلین پس از کودتای نافرجام در ترکیه و سرکوب‌های پس از آن توسط دولت اردوغان متشنج شده است.

 دیدار مخفیانه ولیعهد عربستان با نتانیاهو

یک وبگاه صهیونیستی فاش کرده که ولیعهد عربستان هفته گذشته پنهانی به تل‌آویو سفر کرده و با بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر این رژیم دیدار کرده است. به گزارش وبگاه صهیونیستی360، محمد بن سلمان هفته گذشته در سفری محرمانه وارد تل آویو شده و با نخست‌وزیر این رژیم دیدار کرده است. یک افسر سابق سازمان امنیت امارات مدعی شده که عربستان خواستار گسترش روابط با اسراییل است تا از این طریق بتواند دریافت وام از صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی را تسهیل کند. برخی رسانه‌های اسراییلی پیش‌تر گزارش داده بودند که یک شاهزاده سعودی در سرزمین‌های اشغالی با شماری از مسوولان اسراییلی دیدار کرده است.

 

ارسال نظر