روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۶/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۶۲۳

 رییس‌جمهور 2 قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد-پاد| رییس‌جمهوری در نامه‌های جداگانه‌یی به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان برنامه و بودجه کشور،

۲ قانون مصوب مجلس شورای اسلامی را جهت اجرا ابلاغ کرد. بر این اساس، در اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی «قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی»، جهت اجرا به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و «قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی» جهت اجرا به سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ شد.

 پیشنهادهای لازم برای بهبود ایمنی جاده‌های کشور ظرف 2ماه تهیه شود-پاد| معاون اول رییس‌جمهور با اشاره به وضع ایمنی جاده‌های کشور و حوادث رانندگی و خسارت‌های جانی و مالی ناشی از آن بر ضرورت انجام اقدامات اساسی در این خصوص تاکید کرد و گفت: باید نقشه راهی برای بهبود اوضاع در بازه زمانی مشخص تهیه کرد. اسحاق جهانگیری پس از مطالعه گزارش دفتر هیات دولت در خصوص «ارزیابی ایمنی جاده‌یی ایران» در پی‌نوشتی خطاب به وزرای کشور، راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رییس سازمان برنامه و بودجه کشور و فرمانده نیروی انتظامی این نامه را نوشت.

 جمهوری چک نقشی در تامین تجهیزات نیروگاه اتمی بوشهر نداشته و ندارد-خانه ملت| مجتبی ذوالنوری رییس کمیته هسته‌یی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که قانون ممنوعیت تامین تجهیزات نیروگاه اتمی بوشهر از سوی جمهوری چک کاری نمادین و بی‌اثر است. وی با اشاره با مخالفت مجلس جمهوری چک با لغو قانون ممنوعیت تامین تجهیزات نیروگاه اتمی بوشهر، اظهار کرد: جمهوری چک در تامین تجهیزات نیروگاه اتمی بوشهر نقشی ندارد، تجهیزات نیروگاه اتمی بوشهر توسط خود ما انجام نمی‌گیرد بلکه روس‌ها پیمانکار ما هستند، کار برعهده آنهاست و تاکنون تامین تجهیزات با روسیه بوده و اگر نیاز به تجهیزاتی داشتند خودشان تامین می‌کرده‌اند.

 پذیرش خانم‌ها به‌عنوان رجل سیاسی در حال حاضر مشکل است-ایلنا| نجات‌الله ابراهیمیان عضو حقوقدان شورای نگهبان، درباره آخرین تصمیمات شورای نگهبان درمورد شناخته شدن زنان به‌عنوان رجل سیاسی با بیان اینکه هنوز این مباحث در شورای نگهبان ادامه دارد، گفت: در حال حاضر مباحث شورای نگهبان درباره سیاست‌های کلی و تفسیر پیرامون شناخته شدن زنان به‌عنوان رجل سیاسی به جمع‌بندی نرسیده است. برداشتم با وضعیت فعلی قانون اساسی این است که در حال حاضر پذیرش خانم‌ها به‌عنوان رجل سیاسی شاید یک مقدار مشکل باشد. وی تاکید کرد: ان‌شاءالله با پایان یافتن این مباحث، نظر رسمی شورای نگهبان در این مورد توسط سخنگو یا دبیر اعلام می‌شود.

 حضور هیات پارلمانی ایران در مجلس ملی ویتنام-ایسنا| هیات پارلمانی ایران که برای بررسی تجارب تجاری و اشتغال در کشورهای جنوب شرقی آسیا به ویتنام سفر کرده است با حضور در مجلس ملی این کشور با برخی نمایندگان ویتنام دیدار و گفت‌وگو کرد. محمدرضا بادامچی نایب‌رییس کمیسیون اجتماعی مجلس، در این خصوص اظهار کرد: برخی اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس در جریان سفر به برخی کشورهای جنوب شرقی آسیا به ویتنام سفر کردند تا در جریان تجارب تجاری و اشتغال در کشورهای جنوب شرقی آسیا قرار گیرند. وی با اشاره به وضعیت اقتصادی ویتنام، گفت که ویتنامی‌ها به این نتیجه رسیدند که رمز اقتصاد کلان در آینده این کشور کنترل تورم است به همین دلیل به‌دنبال تسریع در روند اصلاحات اداری و فسادزدایی هستند.

 مذاکرات هسته‌ای ایران الگویی برای حل بحران شبه جزیره کره است-ایرنا| آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در گفت‌وگو با نشریه فرانکفورتر آلگماینه زایتونگ، مذاکرات هسته‌یی ایران و قدرت‌های جهانی را الگویی برای حل بحران شبه جزیره کره دانست. وی در این رابطه گفت: چنانچه نیاز به حضور ما در این گفت‌وگوها باشد، به سرعت پاسخ مثبت خواهیم داد. صدراعظم آلمان با اشاره به مذاکرات هسته‌یی با ایران که درنهایت به امضای توافق برجام انجامید، افزود: آن مذاکرات مربوط به یک دوره دیپلماسی طولانی اما مهم بود که درنهایت به پایان خوبی منجر شد.  

 هشدار نیروی دریایی ارتش به ناو امریکایی-فارس| نیروی دریایی ارتش که در حال اعزام ناو موشک‌انداز خود برای کمک به یک فروند لنج ماهیگیری بود، به ناو امریکایی به شماره بدنه ۰۲ که در حال نزدیک شدن به موقعیت لنج مذکور بود، هشدار داد. در توضیحات نیروی دریایی ارتش درباره این هشدار آمده است: یک فروند لنج ماهیگیری با نام شمس که برای تست موتور خود در فاصله ۴۵ مایلی از ساحل بندر جاسک مستقر شده بود دچار آبگرفتگی و خرابی موتورخانه می‌شود و از نیروی دریایی ارتش طلب کمک می‌کند، پس از دریافت درخواست کمک از لنج مذکور، منطقه دوم دریایی ولایت نیروی دریایی ارتش، ناو موشک‌انداز فلاخن را برای کمک اعزام می‌کند که با ورود تیم کنترل صدمات یگان نداجا به لنج و جلوگیری از صدمات بیشتر این لنج تا اسکله یدک می‌شود.

 

ارسال نظر