روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۶/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۵۴۱

 پیگیری نحوه کمک‌رسانی به مناطق آب گرفته گیلان؛ برنا  وزیر کشور در تماس تلفنی با استاندار گیلان نحوه کمک‌رسانی به مناطق آب گرفته گیلان را پیگیری کرد. محمدعلی نجفی استاندار گیلان غروب جمعه در تماس تلفنی وزیر کشور توضیحاتی از اقدامات انجام شده در مناطقی از استان که در پی بارش شدید باران، دچار آب‌گرفتگی شده‌اند، ارائه کرد.  در همین زمینه اسماعیل نجار رییس سازمان مدیریت بحران کشور و معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به دعوت استاندار در سفر شنبه به گیلان از برخی مناطق استان که دچار آب‌گرفتگی شده‌اند، بازدید کرد.

 تکرار گستاخی‌ وزیر مشاور عربستان نسبت به ایران و حزب‌الله؛ ایسنا  وزیر مشاور عربستان در امور خلیج‌فارس که به مواضع ضدایرانی‌اش معروف است در ادامه ادعاهای بی‌اساس خود ایران را منبع تروریسم و افراط‌گرایی توصیف کرد.  ثامر السبهان در صفحه توییتر خود با تکرار ادعاها و گستاخی‌ نسبت به ایران و حزب‌الله نوشت: منبع تروریسم و افراط‌گرایی در جهان، ایران و فرزند بزرگش حزب شیطان (حزب‌الله) است و جهان همان‌گونه که با داعش برخورد کرد با منابع آن نیز چنین برخورد کند، ملت‌های ما نیازمند صلح و امنیت هستند.  این در حالی است که عربستان پس از حمایت‌های مالی و معنوی گسترده از داعش و گروه‌های دیگر تروریستی امروز یکی از بازندگان اصلی بحران سوریه است.

 مرز خسروی برای زائران اربعین بازگشایی می‌شود؛ تسنیم  دبیر ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه بازگشایی مرز خسروی یکی از برنامه‌های دو کشور برای ایام اربعین خواهد بود، گفت: اگر اتفاق خاصی نیفتد، مرز خسروی به روی زائران اربعین بازگشایی خواهد شد و زیرساخت‌هایی نظیر پارکینگ یا سایر نیازها در حال فراهم شدن است. مجید آقابابایی درباره نحوه صدور ویزای اربعین اظهار کرد: فرآیند صدور ویزای اربعین در روزهای آتی آغاز خواهد شد و در این باره اطلاع‌رسانی دقیق برای سهولت زائران انجام می‌شود. وی ادامه داد: فرآیند صدور ویزای اربعین ابتدا در چهار مرکز سفارتخانه و کنسولگری‌های عراق در شهرهای تهران، اهواز، مشهد و کرمانشاه انجام می‌شود و از ابتدای مهرماه نیز 12 دفتر دیگر برای صدور ویزا اضافه خواهد شد.

 نشست فصلی شورای حکام دوشنبه آغاز می‌شود؛ ایرنا  نشست فصلی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از دوشنبه هفته جاری آغاز و بررسی گزارش‌های مربوط به ایران، کره‌شمالی و ایمنی هسته‌یی در دستور کار است.  یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هفته گذشته آخرین گزارش فصلی خود درباره اجرای برجام در ایران را در اختیار 35 عضو شورای حکام قرار داد و قرار است این گزارش در نشست این هفته بررسی شود.  آمانو در آخرین گزارش‌اش درباره ایران یک بار دیگر بر پایبندی کشورمان به مفاد برجام و تعهداتش تاکید کرد.

 گزینه‌های وزارت علوم و نیرو هنوز نهایی نشده‌اند؛ ایلنا   حسینعلی امیری معاون پارلمانی رییس‌جمهور با بیان اینکه روحانی همچنان در حال بررسی گزینه‌های تصدی وزارتخانه‌های علوم و نیروست، تاکید کرد: هنوز هیچ گزینه‌یی نهایی نشده است و آقای روحانی همچنان در حال بررسی گزینه‌های تصدی وزارتخانه‌های علوم و نیروست. او همچنین در خصوص ادامه کار خود با دولت در کسوت معاونت پارلمانی نیز تصریح کرد: فعلا بنده در خدمت شما هستم و در این سمت عهده‌دار مسوولیت هستم، باید صبر کرد. فعلا بنده هستم و در جلسات شرکت می‌کنم.

 ورود جامعه بین‌المللی به نسل‌کشی مسلمانان روهینگیا؛ ایرنا  محمدجواد ظریف با اشاره به جنایات علیه مردم مسلمان میانمار در توییتر خود نوشت: جامعه بین‌المللی هیچ بهانه‌یی برای آنکه اجازه دهد، نسل‌کشی مسلمانان روهینگیا در برابر دیدگان ما ادامه یابد، ندارد. باید اکنون وارد عمل شویم پیش از آنکه خیلی دیر شود.

 

 

ارسال نظر