اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۰۶/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۴۲۵

 کسب رتبه برتر شرکت توزیع برق مازندران در جشنواره شهید رجایی

ساری| شرکت توزیع نیروی برق مازندران برای دومین سال متوالی موفق به کسب رتبه برتر در جشنواره شهید رجایی از بین 54 دستگاه اجرایی استان شد. این شرکت در جشنواره شهید رجایی، موفق به کسب رتبه برتر استان در ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان مازندران شد. گفتنی است، در این خصوص ربیع فلاح‌جلودار، استاندار و رییس ستاد جشنواره شهید رجایی استان مازندران با اهدای تندیس و لوح سپاس از تلاش‌های مدیریت و کارکنان شرکت توزیع نیروی برق استان مازندران تقدیر کرد. در متن این لوح آمده است: تلاش ارزشمند و قابل تحسین جنابعالی و همکاران محترمتان موجب شده است تا ستاد استانی جشنواره شهید رجایی بر اساس نتایج ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان، آن دستگاه را بر اساس امتیازات شاخص‌های عمومی به عنوان دستگاه برتر معرفی کند.

 روابط‌عمومی منطقه ساری رتبه برتر کشور

ساری| مسوول روابط‌عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری گفت: رتبه اول در ارزیابی عملکرد روابط‌عمومی مناطق ۳۷ گانه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران به منطقه ساری رسید. عباس خلیل‌پور با تشکر از تلاش کارکنان روابط‌عمومی منطقه ساری در به ثمر رسیدن و کسب رتبه اول ارزیابی عملکرد روابط‌عمومی‌های ۳۷ منطقه در سطح کشور بیان کرد: این منطقه توانست طی سه ماهه اول سال ۹۶ بین ۳۷منطقه در سطح کشور رتبه اول را از آن خود کند، این در حالی است که در دوره قبل ارزیابی عملکردها توسط ستاد پخش رتبه سوم را از آن خود کرده بود. عباس خلیل‌پور با تقدیر از روسای واحدها خصوصا حمایت‌های مدیر منطقه ساری ادامه داد: عملکرد مناطق در رشته‌های پایگاه اینترنتی، فرهنگی، ارتباط با رسانه، مطالعات اجتماعی، طرح تکریم، سمعی و بصری، انتشارات و سامانه پاسخگویی به شکایات مردمی مورد ارزیابی قرار گرفت که روابط‌عمومی منطقه ساری با کسب امتیاز 6/99 از ۱۰۰ امتیاز رتبه اول را به افتخارات روابط‌عمومی منطقه ساری اضافه کرد.

 تقدیر از شرکت آبفای آذربایجان‌شرقی

تبریز| شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان‌شرقی برای سومین سال پیاپی به عنوان دستگاه برتر استانی در جشنواره شهید رجایی سال 1395معرفی شد. بر اساس ارزیابی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی به عنوان دستگاه برتر استانی برای سومین سال پیاپی در مجموع شاخص‌های عمومی و اختصاصی در سال 1395 حایز رتبه برتر انتخاب و معرفی شد. این ارزیابی در دو بعد اختصاصی شامل: تامین آب شرب، بهبود و توسعه سامانه‌های پساب و فاضلاب، ارتقای بهره‌وری در تاسیسات آب و مدیریت مصرف، پایش کیفی آب شرب، آبرسانی به شهرها و روستاهای کشور، بازسازی خطوط انتقال آب بزرگ کشور، هوشمندسازی سامانه‌های آبرسانی شهری و بعد عمومی شامل برنامه‌های مهندسی نقش و ساختار دولت، توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی اداری، مدیریت سرمایه انسانی، خدمات عمومی در فضای رقابتی، صیانت از حقوق مردم و سلامت اداری و استقرار نظام جامع مدیریت عملکرد انجام شد.

 بالاترین آمار تولید میوه در غرب‌ آسیا

اصفهان| رییس بنیاد نخبگان استان اصفهان با بیان اینکه ایران بالاترین آمار تولید میوه در غرب ‌آسیا را دارد، گفت: ایران در تولیدات ۱۵میوه در سطح جهانی رتبه زیر ۱۰ را دارد. شقایق حق‌جوی‌جوانمرد دیروز در برنامه رویداد کارآفرینی هم‌نت بنیاد نخبگان استان اصفهان با اشاره به آماری از تولیدات میوه به تبیین علت اهمیت این محصول پرداخت و اظهار داشت: ایران یکی از بزرگ‌ترین کشورهای تولیدکننده میوه است و با وجود مشکلات کنونی برای کشاورزی یکی از 10 کشور برتر در تولیدات میوه است. از میوه‌های شاخص تولیدات ایران می‌توان به پسته، انار، خرما، گیلاس، زردآلو، سیب، به، هلو، انجیر و... اشاره کرد. رییس بنیاد نخبگان استان اصفهان افزود: 30درصد از محصولات باغ‌های ما به ضایعات تبدیل می‌شود و میزان آب هدر رفته در این 30 درصد از محصولات کشاورزی بیشتر از میزان آب کل مصرفی برای مصارف خانگی و صنعت است.

 احداث نیروگاه ۳۰مگاواتی برق خورشیدی

اراک| فرماندار دلیجان گفت: نیروگاه ۳۰مگاواتی خورشیدی که بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی کشور است در دلیجان احداث می‌شود. محمد کردی دیروز در حاشیه بازدید هیات سرمایه‌گذار چینی برای امکان‌سنجی و جانمایی زمین احداث بزرگ‌ترین نیروگاه برق خورشیدی کشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این هیات چینی امروز برای نقطه‌یابی ‌و جانمایی احداث نیروگاه 30مگاواتی برق خورشیدی در دلیجان حضور یافته‌اند که بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی کشور محسوب می‌شود. وی افزود: برای ساخت این نیروگاه که به لحاظ ابعادی بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی کشور به حساب می‌آید نیاز به هزینه 45میلیون دلاری دارد، ظرفیت نیروگاه‌های خورشیدی که در کشور داریم 10مگاوات است و این نخستین‌باری است که نیروگاهی با این ابعاد و ظرفیت در کشور ساخته می‌شود.

 رکورد تولید برنج شکسته شد

رشت| عباس کشاورز معاون وزیرکشاورزی از رکوردشکنی تولید برنج امسال در مرز 2میلیون و ۳۰۰هزار تن خبر داد و گفت: نرخ‌های خرید تضمینی محصولات کشاورزی به شورای اقتصاد پیشنهاد شده و امیدواریم به موقع تصویب و ابلاغ شود. وی اضافه‌ کرد: امسال به دلیل شرایط جوی بسیار مناسب برای شالیزارهای استان‌های شمالی، وضعیت تولید برنج بسیار مناسب بود به حدی که شالیکاران در سطح گسترده‌یی حدود ۱۴۰هزار هکتار کشت دوم و راتون در استان شمالی مازندران و گیلان انجام دادند که پیش از این سابقه نداشت. کشاورز ادامه داد: با توجه به شرایط تولید مناسب و برداشت حدود ۷۰ درصدی برنج، پیش‌بینی می‌شود میزان تولید و برداشت این محصول (برنج سفید) به 2میلیون و ۳۰۰هزار تن برسد.

 

ارسال نظر