روی خط شرکت‌ها

۱۳۹۶/۰۶/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۴۰۲

انتخاب رییس هیات‌ مدیره انفورماتیک: در پی انتخاب و معرفی اعضای جدید هیات‌مدیره شرکت ملی انفورماتیک رسول سعدی، عضو شورای عالی بورس و از مدیران بازار سرمایه به نمایندگی از بانک مرکزی، رییس هیات‌مدیره این شرکت مهم شد. عباس شفیعی به نمایندگی از بانک ملی نیز به عنوان نایب‌رییس هیات‌مدیره، مجتبی عزیزیان به نمایندگی از بانک صادرات، ابوالفضل نجار‌زاده به نمایندگی از بانک صنعت و معدن و محمدرضا عسکری به نمایندگی از پژوهشکده پولی ‌و بانکی به عنوان اعضای هیات‌مدیره معرفی‌ شدند. در این میان با برگزاری جلسه روز دوشنبه هیات‌مدیره، عسکری به عنوان مدیرعامل انتخاب شد. در ترکیب سهامداری این شرکت، بانک مرکزی با 48.5‌درصد مالک اصلی بوده و بانک‌های ملی، صادرات و صنعت و معدن با 21.7، 21 و 4.7‌درصد حضور دارند.

نخستین پیش‌بینی «ثباغ»: شرکت شهرسازی و خانه‌سازی باغمیشه با سرمایه ثبت شده یک هزار میلیارد ریال و سرمایه ثبت نشده 320میلیارد ریال، نخستین پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به پایان شهریور ماه 97 را منتشر کرد. بر مبنای اطلاعات دریافتی از شرکت پیش‌بینی درآمد هر سهم برای سال منتهی به پایان شهریور 97 با سرمایه یک هزار و 320میلیارد ریال مبلغ 254ریال به طور خالص پس از کسر مالیات است. همچنین سود هر سهم «ثباغ» در گزارش قبل 337ریال اعلام شده که در گزارش جدید به دلیل لحاظ سرمایه جدید با 25‌درصد کاهش 254ریال اعلام شده اما سود خالص بدون تغییر است. این گزارش براساس نخستین پیش‌بینی حسابرسی نشده، مقایسه شده است.

میزان پوشش سود 3ماهه«چدن»: شرکت تولیدی چدن‌سازان پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه 96 و عملکرد واقعی شرکت در دوره 3ماهه را به صورت حسابرسی نشده، منتشر کرد. بر مبنای اطلاعات دریافتی از شرکت تولیدی چدن‌سازان، پیش‌بینی درآمد هر سهم برای سال مالی منتهی به پایان اسفند 96 با سرمایه 800هزار میلیون ریال مبلغ 251ریال به طور خالص پس از کسر مالیات است. بررسی‌ها نشان می‌دهد این گزارش نسبت به گزارش قبل بدون تغییر است. همچنین «چدن» در دوره 3ماهه منتهی به پایان خرداد ماه سال 96 مبلغ 38ریال معادل 15‌درصد از سود پیش‌بینی شده را پوشش داده است.

آسیا تک بورسی می‌شود: عرضه سهام شرکت انتقال داده‌های آسیاتک به عنوان برترین اپراتور ارتباطات ثابت کشور در مرحله نهایی قرار داشته و به زودی سهام این شرکت در بورس اوراق بهادار عرضه می‌شود. همچنین این شرکت توانست در نوزدهم اردیبهشت ماه 1396 موافقت هیات پذیرش بورس را جهت پذیرش در فهرست نرخ‌های بازار دوم بورس اوراق بهادار کسب کند. درحالی که شرکت انتقال داده‌های آسیاتک در راستای توسعه فعالیت‌ها و کسب وکار خود و به جهت امکان دسترسی گسترده به انواع روش‌های تامین مالی، حضور در بورس اوراق بهادار را به عنوان یکی از مهم‌ترین اهداف استراتژیک خود تعریف کرده است. افزون بر این ازجمله اقدامات این شرکت برای ورود به بورس اوراق بهادار، تبدیل شخصیت شرکت از سهامی خاص به سهامی عام و ثبت نزد سازمان بورس و اوراق بهادار است که این فرآیند درحال نهایی شدن است. همچنین پس از ثبت نزد سازمان با تخصیص نماد از سوی شرکت بورس اوراق بهادار به آسیاتک، این شرکت آمادگی برگزاری جلسه معارفه عمومی و نهایتا عرضه عمومی اولیه را خواهد داشت که تاریخ دقیق رویدادهای مذکور به زودی به اطلاع عموم خواهد رسید.

برگزاری دوره‌های آموزشی بازار سرمایه: هلدینگ سرمایه‌گذاری مهرگان تامین پارس موفق شد، موافقتنامه اصولی برگزاری دوره‌های آموزشی مرتبط با حوزه بازار سرمایه و مالی را از کمیته راهبری آموزش بازار سرمایه دریافت کند. سیدمحمد هاشمی‌نژاد، مدیرعامل این شرکت گفت: این موافقتنامه در هفتادوهشتمین جلسه کمیته راهبری آموزش بازار سرمایه که در تاریخ سوم تیر ماه امسال برگزار شده با اعتبار دو ساله صادر شده است. وی افزود: شرکت در راستای توسعه فرهنگ سهامداری و افزایش ضریب نفوذ بازار سرمایه در میان کارکنان و بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح قصد دارد، مفاهیم بازار سرمایه را در قالب برنامه‌های آموزشی مدون در سطوح مختلف اجرایی کند. برای عملیاتی شدن برنامه‌های آموزشی از ظرفیت‌های موجود در ارکان بازار سرمایه نیز استفاده می‌شود. هاشمی‌نژاد در ادامه به ثبت این شرکت نزد سازمان بورس اشاره کرد و گفت: شرکت در سال 86 با موضوع فعالیت در زمینه تجهیزات پزشکی تاسیس شده و در آبان ماه سال 95 با تغییر موضوع فعالیت به عنوان یک نهاد مالی نزد سازمان بورس و اوارق بهادار به ثبت رسیده است. وی تصریح کرد: شرکت قصد دارد سایر نهادهای مالی مرتبط با بازار سرمایه را نیز برای توسعه زنجیره ارزش خود تاسیس کند. همچنین چشم‌انداز شرکت در راستای کسب جایگاه برتر در بازار سرمایه و بازرگانی خارجی و با در نظر گرفتن صرف و صلاح ذی‌نفعان در تعامل سازنده با اقتصاد ملی تعریف شده است.

پیش‌بینی سود هر سهم «پارسان»؛ 305ریال: شرکت گروه گسترش نفت و گاز پارسیان نخستین پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به پایان شهریور97 به صورت حسابرسی شده را منتشر کرد. بر مبنای اطلاعات دریافتی از شرکت گروه گسترش نفت و گاز پارسیان، پیش‌بینی درآمد هر سهم برای سال منتهی به پایان شهریور 97 با سرمایه 40هزار و 500 میلیارد ریال مبلغ 305ریال به طور خالص پس از کسر مالیات اعلام کرد. گفتنی است، گزارش حسابرسی شده منتهی به پایان شهریور ماه 97 «پارسان» بدون تغییر نسبت به نخستین پیش‌بینی حسابرسی نشده همین دوره منتشر شده است.

رکورد جدید فولاد مبارکه در ماه‌های اخیر: مدیر فولادسازی و ریخته‌گری فولاد مبارکه از ثبت رکورد تولید جدید در فولادسازی این شرکت تحت تاثیر ۹عامل خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه، محمدرضا بناییان از تولید ۱۱۶ ذوب با تناژ ۲۱هزار و ۳۱۵تن فولاد مذاب و تولید ۲۰هزار و ۷۴۶تن تختال در 6 شهریور سال جاری خبر داد و گفت: دو عامل موثر بر کسب این رکورد، افزایش بهره‌وری و استفاده بهینه از تجهیزات است به طور قطع رکوردهای کسب شده از آغاز سال جاری تاکنون راه را در دستیابی به اهداف سالانه هموارتر خواهد کرد. وی رکورد قبلی تولید روزانه در کوره‌های قوس الکتریکی را مربوط به ۱۹ اردیبهشت سال جاری و به میزان ۱۱۵ ذوب در کوره‌های قوس الکتریکی و تولید ۲۰هزار و ۵۳۲ تن تختال در ماشین‌های ریخته‌گری اعلام کرد.

 

ارسال نظر