روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۶/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۳۸۸

 از ظریف و تیم هسته‌ای عذرخواهی می‌کنم؛ فردا   حسین شریعتمداری در کیهان نوشت: یکی از برادران عزیز و انقلابی‌ام از تیتر یادداشت روز یک‌شنبه اینجانب با عنوان «مذاکره کردید یا دیکته نوشتید؟!» گلایه می‌کرد و بر این باور بود که تیتر یاد شده حاوی کنایه‌یی اهانت‌آمیز به تیم مذاکره‌کننده هسته‌یی کشورمان است. اگرچه متن یادداشت را مستند می‌دانم ولی گلایه برادر عزیزی را که در صدر این وجیزه به آن اشاره شد نیز نفی نمی‌کنم و چنانچه از تیتر یادداشت مزبور تلقی اهانت شده است، از تیم هسته‌یی کشورمان، مخصوصا آقای دکتر ظریف که روی سخن یادداشت با ایشان بود، پوزش می‌خواهم.

 فعلا در وزارت علوم تغییری نداریم؛ ایلنا  سرپرست وزارت علوم، تخقیقات و فناوری از بررسی کد رشته‌های فاقد استانداردهای علمی دانشگاه آزاد در وزارت علوم خبر داد.  سیدضیا هاشمی در پاسخ به این سوال درباره تغییرات احتمالی در وزارت علوم و مراکز وابسته گفت: در صورتی که در بررسی‌ها به این نتیجه برسیم که تغییر مدیریتی ضرورت دارد، طبیعتا در این باره اقدام خواهیم کرد اما هم‌اینک ما به نتیجه‌یی برای تغییر نرسیده‌ایم. وی با اشاره به انتقادات گسترده نسبت به کیفیت پایین آموزش در دانشگاه آزاد اظهار داشت: ما جلسات متعددی با مسوولان دانشگاه آزاد در رابطه با حفظ کیفیت و استانداردهای علمی این دانشگاه داشته‌ایم. این موضوع مورد تاکید ماست که البته مورد پذیرش مسوولان دانشگاه آزاد نیز هست.

 بررسی‌ها درباره موضوع رجل سیاسی ادامه دارد؛ ایسنا   عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه بررسی‌های اعضای شورای نگهبان در موضوع رجل سیاسی هنوز ادامه دارد، گفت: هنوز به جمع‌بندی نرسیدیم. وی همچنین درباره آخرین وضعیت بررسی‌ها در موضوع رجل سیاسی گفت: بررسی‌های ما ادامه دارد، هنوز به جمع‌بندی نرسیدیم، چند جلسه‌یی دیگر نیاز است تا برای بررسی این موضوع داشته باشیم، ان‌شاءالله به نتیجه برسیم، اعلام خواهیم کرد.

 وزیر خارجه واتیکان امروز عازم تهران می‌شود؛ ایرنا  اسقف «پل ریچارد گالاگر» وزیر امور خارجه واتیکان امروز برای سفری سه روزه عازم تهران می‌شود. حجت‌الاسلام محمدطاهر ربانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در واتیکان ضمن اعلام این خبر افزود: سفر وزیر خارجه واتیکان به ایران در چارچوب تقویت بیشتر همکاری‌های دوجانبه و بین‌المللی با جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود و اسقف گالاگر در این سفر با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی و برخی دیگر از مقامات کشورمان دیدار می‌کند.

 برجام توافقی بین 2 کشور نیست؛ خبرآنلاین   فدریکا موگرینی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روند اجرای برجام را بررسی کردند. موگرینی گفت: ‌برجام توافقی بین دو کشور نیست. دیدار و گفت‌وگوی موگرینی و آمانو در حاشیه کنفرانس موسوم به «مجمع راهبردی بلِد» (Bled Strategic Forum) در کشور اسلوونی چند روز پس از انتشار گزارش فصلی تازه آژانس درباره روند اجرای برجام، انجام شد.

 زنان می‌توانند رییس‌جمهور شوند؛ خانه‌‌ملت   شهاب‌الدین بی‌مقدار عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس گفت: به نظر من زنان نیز می‌توانند به عنوان رییس‌جمهور انتخاب شوند. وی با اشاره به سخنان سخنگوی شورای نگهبان مبنی بر اینکه زن به مفهوم شرعی ولایت ندارد پس نمی‌تواند وزیر و رییس‌جمهور شود، اظهار داشت: این یک حرف جدید است و ‌ای کاش این صحبت‌ها در زمان حضرت امام خمینی(ره) مطرح می‌شد تا با قاطعیت جواب ایشان را می‌شنیدند. نماینده تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس با بیان اینکه امام(ره) معتقد بودند که زنان می‌توانند به مقامات بالا برسند، بیان کرد: در موقعیت فعلی کشور و این مقطع حساس، طرح چنین موضوعاتی تعجب برانگیز است، زیرا معنای آن این است که نصف جامعه را از تصدی مسوولیت‌ها محروم کنیم.

 تصویب شرح وظایف هیات رییسه در نشست هیات رییسه فراکسیون امید؛ ایلنا  بهرام پارسایی سخنگوی فراکسیون امید مجلس با اشاره به تصویب شرح وظایف هیات رییسه جدید این فراکسیون بر لزوم روشنگری بیشتر در مورد عملکرد اصلاح‌طلبان مجلس تاکید کرد و گفت: در جلسه امروز به ‌منظور برآورده کردن انتظارات و توقعات افکار عمومی جامعه، موضوع چگونگی فعال کردن کمیته‌های تخصصی فراکسیون امید و نحوه ورود فراکسیون به مسائل تقنینی و نظارتی نیز مورد بررسی قرار گرفت. وی با اشاره به برگزاری نشست صبح دیروز هیات رییسه فراکسیون امید اعلام کرد: ‌نخستین جلسه هیات رییسه جدید فراکسیون پس از تعیین ارکان هیات رییسه دیروز در مجلس برگزار شد.

 ابتکار از تشکیل «پارلمان زنان» خبر داد؛ اعتمادآنلاین   معصومه ابتکار معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به عرصه‌های حضور زنان که در تصمیم‌گیری‌ها بسیار موثر است، گفت: در این راستا شکل‌گیری پارلمان زنان اتفاقی ارزنده است که استان خراسان رضوی نخستین استانی است که این کار در آن انجام می‌شود. این درحالی است که کارکردهای شورای تصمیم‌گیری بانوان، توسط دولت پایش و رصد می‌شود تا عملکرد آن براساس اینکه به چه میزان می‌تواند در سیاست‌ها اثر بگذارد، سنجیده شود.

 پاسخ موشکی سپاه به تروریست‌ها «مطابق حقوق مخاصمات بین‌المللی» بود؛ تسنیم  معاون پارلمانی رییس‌جمهور گفت: حمله موشکی سپاه به مواضع تروریست‌ها در سوریه از منظر حقوق داخلی و بین‌المللی قابل توجه و دفاع است.  حسینعلی امیری در همایش حقوق دفاعی طی سخنانی اظهار داشت: ما در یک منطقه پرآشوب هستیم اما با از خودگذشتگی نیروهای مسلح و امنیتی در شرایط امنیتی بسیار خوب و قابل قبولی به سر می‌بریم که در سایه آن کشور عزیز اسلامی ما در مسیر توسعه قرار گرفته است.

 توسعه روابط اقتصادی خارجی استان‌ها در دستور کار وزارت کشور؛ برنا  معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌یی وزارت کشور از تلاش کمیته تنظیم روابط خارجی استان‌ها برای توسعه روابط اقتصادی خبر داد.  دین‌پرست با اعلام اینکه در ادامه همکاری‌های سال گذشته وزارت کشور و وزارت امور خارجه، برای توسعه روابط تجاری استان‌ها با دیگر کشورها به ویژه کشورهای همسایه و با توجه به اینکه سال 96 سال «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» نام‌گذاری شده است، جلسه هماهنگی کمیته تنظیم روابط خارجی استان‌ها با هدف گسترش مراودات تجاری و توسعه صادرات غیرنفتی استان‌ها با دیگر کشورهای منطقه و همسایه و جذب سرمایه‌گذاری خارجی و توسعه صنعت گردشگری در وزارت کشور تشکیل شد.

 

ارسال نظر