چهره‌ها

۱۳۹۶/۰۶/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۳۱۲

تصمیم‌گیری درباره تحریم‌ها با هیات نظارت بر برجام است

02-2 رییس سازمان انرژی اتمی گفت: هرگونه تصمیم درخصوص تحریم‌های صورت گرفته توسط امریکا با هیات نظارت بر برجام است که بی‌شک تصمیم مقتضی را خواهد گرفت.  به گزارش ایسنا، علی‌اکبر صالحی اظهار کرد: امروز شاهد حرکت سازنده در ابعاد مختلف صنعت، کشاورزی و سلامت در کشور هستیم. قدم‌های بزرگی در سه عرصه اعلام شده، برداشته شده و می‌توان گفت کل کشور یک کارگاه در حال حرکت شده است‌.  وی تصریح کرد: پروژه‌های بسیاری در کشور آغاز شده و بسیاری از سرمایه‌گذاران کشورهای مختلف جهان برای سرمایه‌گذاری در کشور ایران در تلاش هستند.  رییس سازمان انرژی اتمی در ادامه این گفت‌وگو با بیان اینکه «کشور در مسیر رشد و پیشرفت است»، گفت: اگر این روند ادامه یابد تا ۲ سال آینده تحولات بزرگی در ابعاد مختلف از جمله کشاورزی، صنعت و سلامت در کشور ایجاد خواهد شد.  معاون رییس‌جمهور همچنین با اشاره به روند اجرایی برجام و اینکه این مهم در حال اجرا شدن است، اعلام کرد: برجام در حال انجام است و اگر مشکلی در این بین ایجاد شود هیات نظارت بر برجام بر آن رسیدگی خواهد کرد. این هیات با دقت در حال رصد اقدامات طرف مقابل است و مطابق با آن اقدامات، تصمیمات لازم را خواهد گرفت.  وی خاطرنشان کرد: هرگونه تصمیم درخصوص تحریم‌های صورت گرفته توسط امریکا با هیات نظارت بر برجام است که بی‌شک تصمیم مقتضی را خواهد گرفت. وی اعلام کرد: امروز فعالیت‌های انرژی هسته‌یی و پروژه‌های مرتبط با آن عالی در حال جلو رفتن است.

 

اسکان 300 پناهجوی ایرانی در کمپ‌های اندونزی

02-3سفیر ایران در اندونزی با اعلام این خبر که تعداد پناهجویان ایرانی در کمپ‌های اندونزی از 700نفر به 300نفر کاهش پیدا کرده است، تاکید کرد که در صورت تمایل آنها، سفارت کشورمان در جاکارتا تمام تمهیدات لازم برای بازگشت‌شان به کشور را فراهم خواهد کرد.  به گزارش ایسنا، ولی‌الله محمدی نصرآبادی، روابط تهران و جاکارتا را همواره خوب و مثبت ارزیابی کرد و گفت که در دو سال اخیر و بعد از سفر حسن روحانی رییس‌جمهور کشورمان به جاکارتا، این روابط رنگ و بوی دیگری گرفته و پرتحرک شده است و به‌سرانجام رسیدن مذاکرات ایران و 1+5 و توافق برجام سرعت بیشتری به این تحرکات بخشید.  وی همچنین در پاسخ به این سوال که تعاملات اقتصادی تهران و جاکارتا در پسابرجام را چطور ارزیابی می‌کنید؟ گفت: در این حوزه هم همکاری‌ها به‌خوبی دنبال می‌شود، کمیسیون مشترک دو کشور پس از وقفه‌یی در سال 94 در تهران برگزار شد. در آذر 95 هم دوازدهمین نشست کمیسیون مشترک دو کشور در جاکارتا برگزار شد. در این نشست اسناد و موارد متعددی مورد مذاکره قرار گرفت که تعدادی از آنها در سفر آقای جوکو ویدودو به تهران امضا شد.  نصرآبادی افزود: یادداشت تفاهم کمیته سرمایه‌گذاری مشترک بین دو کشور به همراه دو قرارداد معاضدت قضایی و استرداد مجرمین امضا شد. در کنار آن 12سند دیگر بین بخش‌های خصوصی ازجمله بین مپنا و شرکت ملی برق اندونزی برای ایجاد نیروگاه در اندونزی و انجام خدمات نیروگاهی در این کشور بین طرفین امضا شد.

 

دلسوزان کردستان مخالف رفراندوم هستند

02-4دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ایران معتقد است عراق نباید تجزیه شود. اگر عراق تجزیه شود، توطئه تجزیه کشورهای اسلامی به سوریه و ترکیه هم خواهد رسید.  به گزارش مهر، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، در نشست خبری در بغداد در پاسخ به پرسش خبرنگار شبکه تلویزیونی المیادین، درباره رفراندوم اقلیم کردستان عراق اظهار کرد: ایران به‌شدت مخالف هرگونه اقدام برای تجزیه عراق است و امیدواریم این رفراندوم انجام نشود.  وی افزود: عراق کشوری شناخته شده و عضو سازمان ملل و از اعضای مهم پیمان‌های منطقه‌یی است و تجزیه این کشور خطای بزرگی است که به شهروندان عراقی به‌ویژه شهروندان شمال عراق آسیب می‌زند و امنیت و آرامش و پیشرفت آنان را تهدید می‌کند.  رضایی گفت: تجزیه عراق سرآغاز ناامنی‌های گسترده در عراق بلکه در کل منطقه خواهد بود و همه دلسوزان عراق، مخالف آن هستند. ما نیز مخالف این رفراندوم هستیم و از رهبران کردستان می‌خواهیم این کار را متوقف کنند.  دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به پرسش شبکه تلویزیونی نجبا درباره اقدام احتمالی ایران در پاسخ به اصرار برخی مسوولان اقلیم کردستان عراق برای برگزاری رفراندوم گفت: اگر عراق تجزیه شود، توطئه تجزیه کشورهای اسلامی به سوریه و ترکیه هم خواهد رسید. در واقع دشمنان جهان اسلام می‌خواهند سوریه و ترکیه را هم تجزیه کنند. آغاز چنین روندی بزرگ‌ترین تهدید برای صلح و امنیت و پیشرفت کل منطقه است.  وی افزود: اصرار نادرست بر برگزاری رفراندوم، یک جنگ تجزیه را به کشورهای عراق، سوریه و ترکیه تحمیل می‌کند و این جنگ تجزیه ممکن است  20 سال طول بکشد.

 

دیدار فرمانده سپاه با وزیر دفاع دولت دوازدهم

02-5فرمانده کل سپاه و وزیر دفاع در دیداری به تبادل‌نظر درباره مسائل دفاعی کشور و همکاری‌های متقابل سپاه و وزارت دفاع پرداختند. به گزارش «تعادل» به نقل از سپاه‌نیوز، در پی انتصاب امیر سرتیپ امیر حاتمی به‌عنوان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه در وزارت دفاع با وی دیدار و گفت‌وگو کرد.  در این دیدار سرلشکر جعفری با ابراز خرسندی از انتصاب شایسته امیر حاتمی به سمت وزیر دفاع و تاکید بر اهمیت تمرکز نگاه‌ها و تلاش‌ها به سمت شناخت دقیق وضعیت و مقتضیات امروز حوزه دفاعی کشور گفت: دشمنان انقلاب اسلامی و ملت ایران راهبرد تحریم‌، تهدید و فشار به نظام را با وجود ناتوانی‌های خود همچنان در دستور کار دارند و هر روز با پیچیدگی‌ها و ترفندهای خاص آن را رونمایی می‌کنند که ضروری است با هوشمندی با آن مقابله شود.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز ‌در این دیدار با تاکید بر تلاش‌های همه‌جانبه وزارت دفاع در پشتیبانی از نیروهای مسلح ‌گفت: ما در امتداد تلاش‌های درخشان و تاثیرگذار گذشته، تمام همت و ظرفیت‌های تعیین‌کننده خود برای تعمیق و توسعه توانمندی‌های دفاعی و رفع نیازمندی‌های نیروهای مسلح به‌ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در زمینه سامانه‌ها و تجهیزات مدرن و راهبردی را به‌کار خواهیم گرفت.

امیر‌ حاتمی تصریح کرد: امیدوارم با همفکری، همگرایی و تبادل تجارب، شرایط اطمینان‌بخشی در فرآیند تامین نیازهای نیروهای مسلح و تقویت بنیه دفاعی کشور فراهم شود.

 

ارسال نظر