چهره‌ها

۱۳۹۶/۰۵/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۹۱۱

مردم از نحوه برخورد در دستگاه‌ها راضی نیستند

02-2دادستان کل کشور گفت: آسیب‌شناسی‌ها نشان می‌دهد بسیاری از مراجعه‌کنندگان از نحوه برخورد در برخی از دستگاه‌ها اعم از قضایی، دولتی و نهادهایی مانند شوراها و شهرداری‌ها راضی نیستند.

به گزارش«تعادل» به نقل از روابط عمومی دادستانی کل کشور، حجت‌الاسلام منتظری در مراسم تودیع و معارفه معاون قضایی دادستان کل در مبارزه با مواد مخدر گفت: مردم حقیقتا ولی نعمت ما هستند و اگر حاکمیت از مردم جدا شود هیچ ندارد.

منتظری افزود: تجربه نشان داده است که اگر با مردم از در دوستی و محبت وارد شوید و با آنها به خوبی صحبت کنید حتی اگر ذی‌حق هم نباشند با رضایت دادگاه‌ها و نهادهای اجرایی را ترک می‌کنند. دادستان کل کشور در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه معضل مواد مخدر موجب آسیب‌های فراوان می‌شود، گفت: دادستانی کل کشور هم می‌تواند و هم باید نقش بیشتر و تاثیرگذارتری در زمینه مقابله با مواد مخدر و اصلاح قوانین آن داشته باشد و در این راه البته آماده همکاری بیشتر و نزدیک‌تر با ستاد کل مبارزه با مواد مخدر است. او تصریح کرد: ستاد مبارزه با مواد مخدر هم می‌توانست و می‌تواند بهتر از گذشته کار کند و البته ما منکر زحمات آنها نیستیم و اگر انتقادی هم از مجموعه این ستاد و دیگر ستادها می‌کنیم برای بهبود امور است. دادستان کل کشور حفظ کرامت ارباب رجوع را لازم و ضروری اعلام کرد و گفت: آسیب‌شناسی‌ها و بررسی گزارش‌ها نشان می‌دهد که متاسفانه بسیاری از مراجعه‌کنندگان از نحوه برخورد در برخی از دستگاه‌ها اعم از دولتی، قضایی و نهادهایی مانند شوراها و شهرداری‌ها راضی نیستند.

 

نواصولگرایی می‌خواهد خود را به اصلاح‌طلبی نزدیک کند

02-3یک فعال ‌سیاسی اصولگرا با بیان اینکه قالیباف نمی‌خواهد صریح و آشکار عدول خود را از اصولگرایان بیان کند، گفت: این موضوع تحت عنوان نواصولگرایی مطرح می‌شود اما می‌خواهد اعلام کند اصولگرایان سنتی دیگر جوابگوی جامعه نیستند. آیت‌الله محسن‌ غرویان در گفت‌وگو با ایلنا با بیان اینکه مفهوم پیشنهاد نواصولگرایی نشانه‌یی از آن است که اصولگرایی دچار ابهام و اضمحلال شده است، ادامه داد: برخی اصولگرایان خودشان هنوز نمی‌دانند اصولگرایی یعنی چه و در درون خود دچار تشتت آرا شده‌اند و مساله جمنا این موضوع را به خوبی نشان داد. غرویان با اشاره به شکست اصولگرایان در انتخابات‌‌های اخیر بیان‌ کرد: انتخابات ریاست‌جمهوری، مجلس و خبرگان نشان داد که اصولگرایی کارکرد خود را به‌شدت از دست داده است و با توجه به اتفاقاتی که در طول زمان می‌افتد باید تئوری‌پردازان و متفکران و اندیشمندان جامعه در صحنه مسائل سیاسی- اجتماعی تجدیدنظر کنند. او با تاکید بر اینکه اصولگرایی درحال پوست‌اندازی است، تصریح کرد: نواصولگرایی که قالیباف آن را مطرح کرد، نشانگر این ادعاست و نکته اساسی این است که اصولگرایان در انتخابات اخیر نشان دادند از مردم خیلی فاصله گرفته‌اند یعنی رای مردم درست خلاف آن چیزهایی است که اصولگرایان با عنوان اصولگرایی مطرح می‌کنند. او در رابطه با اینکه احتمال دارد قالیباف به سمت پایداری‌ها و جریان احمدی‌نژاد سوق پیدا ‌کند، گفت: به نظر می‌رسد که نواصولگرایی می‌خواهد خود را به اصلاح‌طلبی نزدیک کند تا اینکه بخواهد به سمت جریان پایداری پیش رود. این‌ فعال سیاسی در ادامه افزود: قالیباف نمی‌خواهد که صریح و آشکار عدول خود را از اصولگرایان بیان کند اما می‌خواهد اعلام کند، اصولگرایان سنتی دیگر جوابگوی جامعه نیستند.

 

شرایط میانجی‌گری میان تهران و ریاض را مناسب ندیدیم

02-4سفیر ترکیه در ایران گفت: در همان ابتدای اتفاقات رخ داده میان ایران و عربستان، ترکیه نبض داستان را گرفت و مسائل را مورد پیگیری قرار داد تا ببیند چه شرایطی رخ می‌دهد و از گسترش ابعاد آن بحران جلوگیری کند اما ما شرایط را برای میانجی‌گری مناسب ندیدیم.

به گزارش ایلنا، رضا هاکان تکین درخصوص سخنان اردوغان مبنی بر اینکه راهکار حل و فصل مسائل منطقه نشستن پای میز مذاکره است، افزود: چیزی که مورد نظر ماست و جناب رییس‌جمهور آن را مطرح کردند، این است که کشورهای منطقه باید برای حل و فصل بحران‌های منطقه‌یی پیشگام باشند چون اگر کشورهای منطقه نتوانند این کار را انجام دهند و مسوولیت این کار را برعهده نگیرند، آنگاه کشورهای دیگر که بیرون از منطقه هستند، وارد خواهند شد. در این چارچوب منافع آنها لزوما با منافع ما یکسان نیست. طبیعتا ما در منطقه درحال گذراندن شرایط بسیار سختی هستیم.

او در پاسخ به این سوال که برخی از کشورهای منطقه همانند عربستان علاقه‌یی به گفت‌وگو با ایران و قطر ندارند و حتی تلاش‌هایی هم برای حضور کشورهای فرامنطقه‌یی در منطقه انجام می‌دهند.، آنکارا چگونه می‌خواهد ریاض را به گفت‌وگوی منطقه‌یی به ویژه با تهران و دوحه مجاب کند؟ خاطرنشان کرد: همانطور که می‌دانید ترکیه روابط نزدیکی هم با ایران و هم با عربستان دارد. آنکارا به اتفاقات رخ داده در روابط میان تهران و ریاض راضی و خشنود نبود و تحولات پس از آنکه ابعاد دیپلماتیک پیدا کرد، ترکیه را بیشتر ناراحت ساخت. در همان ابتدای اتفاقات رخ داده میان ایران و عربستان، ترکیه نبض داستان را گرفت و مسائل را مورد پیگیری قرار داد تا ببیند چه شرایطی رخ می‌دهد و از گسترش ابعاد آن بحران جلوگیری کند اما ما شرایط را برای میانجی‌گری مناسب ندیدیم.

 

تحریم روسیه توسط کنگره دست ترامپ را بست

02-5عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: کنگره امریکا با مجموعه تحریم‌هایی که وضع کرد عملا دست دونالد ترامپ را در تعامل با ولادیمیر پوتین بست. به گزارش خانه ملت، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه گفت: حکومت ایالات متحده برداشتی که از روسیه و نوع رفتار کرملین دارد، این است که روسیه بزرگ‌ترین تهدید برای منافع بلندمدت امریکاست. کنگره امریکا با مجموعه تحریم‌هایی که وضع کرد عملا دست دونالد ترامپ را در تعامل با ولادیمیر پوتین بست.

وی افزود: در متن مصوبه کنگره مشاهده می‌کنیم که قید شده است، رییس‌جمهوری امریکا حق دخل و تصرف در نوع تحریم‌های روسیه را ندارد. البته این مصوبه در سایه نوع تخاصم با ایران به نوعی گم شده است. فلاحت‌پیشه گفت: دونالد ترامپ در زمان تبلیغات انتخابات الکترال 2016 هم اعلام کرده بود که برنامه جدی برای بده و بستان با کرملین دارد که به مزاج سیاستمداران دموکرات و جمهوری‌خواه خوش نیامد.

وی با پیش کشیدن نوع واکنش تند پوتین و کاهش تعداد دیپلمات‌های امریکایی در روسیه گفت: روسیه توانایی ورود به تقابل راهبردی و انسجام نیروهای خود در گروه بریکس، شانگهای و حتی اتحاد راهبردی با ایران را دارد. نکته حائز اهمیت اینجاست که روسیه هنوز به این نتیجه نرسیده است که به صورت راهبردی با امریکا و شرکای غربی واشنگتن وارد تقابل شود. این نماینده مجلس تصریح کرد: نوع واکنش روسیه فعلا تاکتیکی است تا گذشت زمان نشان دهد که امریکایی‌ها چه برنامه‌هایی برای برخورد با مسکو تدارک دیده‌اند. بنابراین در یک جمع‌بندی می‌توان گفت که تضاد منافع امریکایی‌ها و روس‌ها در موارد متعددی متناقض است اما آنها درحال محک زدن توانایی میزان تقابل با یکدیگر هستند.

 

ارسال نظر