سیلاب و یارانه

۱۳۹۶/۰۶/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۱۵۴
سیلاب و یارانه

 اکونومیست

هفته‌نامه اقتصادی اکونومیست چاپ انگلستان گزارش اصلی و جلد خود را به سیلاب هیوستون اختصاص داده است.

این هفته‌نامه اقتصادی با مسلک لیبرالی سیلاب هیوستون

را از زاویه‌یی دیگر دیده است. از نگاه این هفته‌نامه اگر گرمای زمین تهدید کافی برای مردم نباشد، ‌برنامه‌ریزی ضعیف و یارانه‌های غیرعقلانی می‌تواند سیلاب‌های بدتری راه بیندازد.

به نوشته این هفته‌نامه برنامه‌ریزی‌های ضعیفی که در مقابله با بلایای طبیعی شده بود بیشترین تاثیر را خرابی‌های شهر هیوستون داشت. این هفته‌نامه همچنین نموداری از سه بلایای طبیعی، ‌توفان، ‌سیلاب و رانش زمین و گرمای بیش از حد و خشکسالی را طی 35 سال گذشته به تصویر کشیده و نشان داده که طی این مدت این بلایا افزایش غیرمترقبه‌یی یافته‌اند.

 نیویورک تایمز

روزنامه نیویورک تایمز هم هنوز به پیامدهای سیلاب هیوستون می‌پردازد. تازه‌ترین خبر آن است که یک کارخانه تولید‌کننده مواد شیمیایی در این شهر مورد آسیب قرار گرفته و از این‌رو از خانواده‌های اطراف این کارخانه و تا شعاع 5 کیلومتری خواسته‌اند که منازل خود را تخلیه کنند. از سوی دیگر گزارش دوم این روزنامه داستان جالبی است از سیلاب. تیتر این گزارش «بدبختی مرض نمی‌شناسد، ‌فقیر و غنی را دربرمی‌گیرد» است. در این گزارش آمده است که «آنتونیو آرمنتا یک کارگر ساختمانی است که برای خانه سفید کوچکش 45هزار دلار پرداخت کرده است. وقتی سیل آمد فقط 400 دلار مانده بود تا قسط وامش را بدهد تا خانه را صاحب شود. در آن سوی شهر هم ویت نگوین، ‌یک دکتر متخصص بچه‌هایش را در یک خانه دو طبقه‌یی که در یک خیابان مرفه قرار دارد بزرگ می‌کند. ارزش این خانه 700هزار دلار است. اکنون آنها در تنگنا هم قرار گرفته‌اند و منتظرند که ببینند چگونه از این سیلاب رهایی می‌یابند.»

 وال استریت ژورنال

روزنامه اقتصادی وال استریت ژورنال چاپ امریکا هم تیتر یک خود را به بسته شدن پالایشگاه‌ها در ایالت تگزاس اختصاص داده است. گزارش‌ها حاکی است که حدود 25 درصد پالایشگاه‌های ایالات متحده بسته شده است. بنابر گزارش وال استریت ژورنال توفان هاروی پالایشگاه‌های ساحل گلف، ‌بنادر و خطوط لوله آنها را به سراسر کشور و حتی کشورهای دیگر کشیده شده بود را از کار انداخته است. اتفاقی که باعث شده انرژی در امریکا به آستانه بحران برسد.

بنابراین گزارش هاروی یک‌سوم مراکز پالایشگاهی ساحل گلف را بسته است و قصد دارد آن را به مرز یک‌چهارم برساند.

 

 

ارسال نظر