اخبار

۱۳۹۶/۰۶/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۷۲۹

افتتاح ابزار اندیشه با تسهیلات بانک صنعت در هفته دولت

 شرکت ابزار اندیشه با تسهیلات 900 میلیون تومانی بانک صنعت و معدن در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بانک صنعت و معدن، محصولات تولیدی شرکت ابزار اندیشه که در استان تهران واقع شده، قطعات پلاستیکی خودرو است و برای 10 نفر ایجاد اشتغال خواهد کرد. براساس این گزارش، بانک صنعت و معدن تاکنون بیش از 194 میلیارد تومان تسهیلات در قالب طرح رونق تولید به صنایع کوچک و متوسط استان تهران پرداخت کرده است. گفتنی است طرح‌های زیربنایی زیادی در سال‌های اخیر با تسهیلات بانک صنعت و معدن در استان تهران به اجرا در آمده و موجب ایجاد اشتغال شده است.

تاسیس صندوق بیمه حوادث طبیعی در مراحل نهایی

عبدالناصر همتی رییس کل بیمه مرکزی اعلام کرد: تاسیس صندوق بیمه حوادث طبیعی؛ در مراحل نهایی قرار دارد.

به گزارش روابط عمومی بیمه مرکزی، عبدالناصر همتی در نخستین جشنواره پیشگیری از سوانح و حوادث که با حضور وزیر بهداشت، قائم‌مقام رییس صدا و سیما، رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و رییس جمعیت هلال‌احمر برگزار شد، از قرار گرفتن مدیریت ریسک در راس برنامه‌های نهاد ناظر خبر داد و گفت: صنعت بیمه سال ۹۵، ۱۱هزار میلیارد تومان معادل ۳ میلیارد دلار خسارت تحقق یافته برای حوادث رانندگی پرداخت کرده است. وی از آمادگی صنعت بیمه برای کمک به کاهش حوادث خبر داد و گفت: بسیاری از حوادث با اجرای صحیح مدیریت ریسک، قابل پیشگیری است. همتی با اشاره به چندین حادثه ناگوار همراه با تلفات جانی و خسارت‌های مالی در سال گذشته، افزود: تمام این حوادث همگی ناشی از عدم مدیریت ریسک و خطای انسانی بود و امکان پیشگیری از آنها وجود داشت. رییس شورای عالی بیمه گفت: صنعت بیمه هنگام بروز حوادث در دو بخش مدیریت ریسک و جبران خسارت‌های مالی درگیر خواهد بود که متاسفانه در اکثر مواقع عدم رعایت نکات ایمنی و خصوصا در رانندگی تا ۷۵درصد عامل انسانی به‌عنوان عامل اصلی این‌گونه حوادث شناخته می‌شود.

رییس کل بیمه مرکزی، برگزاری این جشنواره را گامی در حل معضل پیشگیری از حوادث در کشور دانست و گفت: ایران در میان ۱۰ کشور اول حادثه‌خیز دنیا قرار دارد و به‌همین دلیل پیشنهاد تاسیس صندوق بیمه حوادث طبیعی را دادیم که در مراحل نهایی تصویب در مجلس قرار دارد.

وی ادامه داد: رفع مشکلات فعلی در مدیریت حوادث و سوانح نیازمند عزم ملی برای ایجاد هم‌افزایی میان ارگان‌های مرتبط و مسوول است.

همتی گفت: صنعت بیمه سال گذشته ۱۱هزار میلیارد تومان معادل ۳ میلیارد دلار خسارت تحقق یافته برای حوادث رانندگی داشته که خود نوعی سوخت ملی محسوب می‌شود؛ صنعت بیمه در این زمینه و در راستای تامین مالی بعد از حوادث به‌خوبی ایفای نقش کرده است. وی افزود: در حال حاضر به خاطر بالا رفتن ایمنی برخی وسایل نقلیه خصوصا اتومبیل‌هایی که مجهز به کیسه هوا هستند، تعداد کشته‌شدگان حوادث رانندگی کاهش یافته اما تعداد مصدومان (۳۳۳هزار نفر در سال گذشته) افزایش داشته و این‌بار مالی و روانی زیادی به جامعه وارد می‌کند. همتی با تاکید بر نقش صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در فرهنگ‌سازی و آموزش گفت: ۲۵درصد کشته‌های حوادث رانندگی در داخل شهرها اتفاق افتاده و این نشانه عدم آموزش و فرهنگ صحیح رانندگی در میان مردم است.وی افزود: در ۶ سال گذشته صنعت بیمه از طریق عوارض وضع شده به بیمه شخص ثالث ۳۸هزار میلیارد ریال به وزارت بهداشت و ۱۷هزار میلیارد ریال به نیروی انتظامی جهت پیشگیری و درمان حوادث‌دیدگان رانندگی پرداخت کرده است.

گسترش شعب الکترونیک راهکار کاهش زیان بانک‌ها

بانک‌های ایرانی حرکت به سمت استفاده از شعب تمام الکترونیک، خودبانک و VTMها را آغاز کرده‌اند و این ابزارها روزبه‌روز در حال گسترش است.

به گزارش ایبِنا، افزایش املاک در نظام بانکی در کنار افزایش پرسنل یک معضل بزرگ محسوب می‌شود و لازم است که بانک‌ها برای افزایش بهره‌وری خود ترکیب سرمایه‌گذاری‌های خود را از سمت سرمایه‌گذاری از املاک به سمت سرمایه‌گذاری روی فناوری ببرند، اما باز هم وجود ساختمان‌ها و نیروی انسانی غیربهره‌ور موضوعی است که بانک‌ها باید در قالب بازآفرینی شعب در دستور کار خود قرار دهند.

 در این راه می‌توان از ابزارهای جایگزین شعب استفاده کرد، مانند استفاده از خودپردازها که می‌توان عملیات موجود در آنها را گسترش داد. VTMها در آینده جایگزین خوبی برای شعب خواهند بود، در بسیاری از کشورهای اروپایی این اتفاق رخ داده و بازآفرینی با استفاده از روبات‌های مکانیزه و خودپرداز، VTM و سایر ابزارهایی که بانک‌ها به خدمت می‌گیرند، اتفاق افتاده است.

در کشور نیز شاهدیم که بانک‌ها حرکت به سمت استفاده از شعب تمام الکترونیک، خودبانک و VTMها را آغاز کرده‌اند و در همین زمینه نخستین شعبه تمام الکترونیک بانک رفاه در شعبه دکترحسابی خیابان ولیعصر با همکاری شرکت پویا راه‌اندازی شد.

راس سوم سیستم پرداخت با کارت بانک است

چرا که خدماتی که ارائه می‌شود با سیستم‌های پشت صحنه و عمدتا سیستم کارت و سیستم core باید انجام می‌شد که این ارتباطات به دلیل اینکه سیستم پرداخت با کارت در بانک رفاه توسط شرکت پویا پشتیبانی می‌شود به سرعت به ثمر رسید.

علاوه بر خدماتی مانند پرداخت قبوض، دریافت و انتقال وجه و... که در گذشته توسط خودپردازها ارائه شده و خدمات جدیدی نیز در خودبانک ارائه می‌شود، یکی از این خدمات عملیات چک است که افراد می‌توانند چک بانکی خود را از هر یک از بانک‌ها با مراجعه به خودبانک پس از احراز هویت به حساب واریز کنند.

 

ارسال نظر