تلاش برای رفع موانع کسب و کار

۱۳۹۶/۰۵/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۴۳۴
تلاش برای رفع موانع کسب و کار

گروه بنگاه‌ها|

در شرایطی که سابقه آخرین معاونت اقتصادی در تاریخ دولت‌های جمهوری اسلامی به دوران هاشمی و حضور مرحوم نوربخش در این معاونت بازمی‌گردد، دولت دوازدهم با احیای دوباره معاونت اقتصادی، تلاش می‌کند تا وزن چهره‌های اقتصادی کابینه را برای تحقق اهداف کلان دولت دوازدهم بیشتر کند.  

محمد نهاوندیان که اخیرا به معاونت اقتصادی رییس‌جمهوری منصوب شد، در جمع خبرنگاران حوزه دولت با اشاره به سازوکار معاونت تازه تاسیس اقتصادی در دولت اظهار کرد: همانطور که رییس‌جمهوری در سخنرانی مراسم تحلیف خود همچنین در جلسه معرفی کابینه به مجلس تصریح کردند یک سامان جدیدی برای هماهنگی تیم اقتصادی دولت در نظر گرفته شده است. به همین جهت نیز معاونت اقتصادی از سوی ایشان تعیین شد.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه ستاد اقتصادی دولت با ریاست رییس‌جمهوری این هماهنگی‌ها را طراحی و پایش خواهد کرد، افزود: در گذشته در دولت‌های مختلف دستگاه‌های گوناگون عهده‌دار بخشی از سیاست‌های اقتصادی بودند اما واقعیت این است که اقتصاد ایران یک واقعیت واحد است و باید سازوکاری برای هماهنگی سیاست‌ها و اقدامات با این نگاه که فعالیت‌های اقتصادی برای مردم است، صورت می‌گرفت. معاون اقتصادی رییس‌جمهور تصریح کرد: قرار است دولت از تصدیگری هر چه بیشتر فاصله بگیرد و فعالیت اقتصادی را برای مردم بازتر کند.

به همین دلیل یکی از اولویت‌های جدی این است که موانع کسب وکار از سر راه مردم برداشته شود و مقررات هر چه کمتر شده و برای توسعه اشتغال و برون‌گرایی اقتصاد شتاب کار افزایش یابد به همین دلیل می‌توان امیدوار بود که سازوکار جدید به هماهنگی تیم اقتصادی جدید سرعت بیشتری ببخشد.

نهاوندیان با اشاره به محورهای فعالیت معاونت اقتصادی دولت گفت: ازجمله حوزه‌های مورد توجه معاونت اقتصادی مباحثی نظیر سرمایه‌گذاری خارجی، دسترسی به بازارهای جهانی و مشارکت به کسب فناوری است. در مجموع وجه اقتصاد بین‌الملل وجه بسیار پررنگ این رویکرد جدید در هماهنگی تیم اقتصادی محسوب می‌شود.

وی در ادامه در پاسخ به پرسش ایسنا مبنی بر اینکه آیا وزارت اقتصاد موظف به پاسخگویی به معاونت اقتصادی است؟ اظهار کرد: این سازوکار در ستاد اقتصادی مورد بحث و اطلاع‌رسانی قرار خواهد گرفت. معاون اقتصادی رییس‌جمهور تاکید کرد: با فعالیت‌های معاونت اقتصادی ریاست‌جمهوری ما از طولانی شدن مسیر تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری فاصله خواهیم گرفت و سرعت در تصمیم‌گیری‌ها با مشورت با نخبگان افزایش خواهد یافت.

 

ارسال نظر