در شهر

۱۳۹۶/۰۵/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۰۶۶

 نشست این هفته منتخبان شورای شهر با حضور نجفی

زهرا نژادبهرام، منتخب شورای پنجم با بیان اینکه جلسه این هفته منتخبان با حضور نجفی برگزار می‌شود، گفت: کاندیدا شدن خانم‌ها برای ریاست شورا یا شهرداری نشان‌دهنده افزایش ظرفیت زنان در حوزه‌ مدیریت است. به گزارش مهر، زهرا نژادبهرام در پاسخ به این پرسش که اعلام شده احتمال مطرح شدن یک خانم برای ریاست شورا وجود دارد و با توجه به اینکه در انتخاب شهردار نیز یک گزینه مطرح و سپس انصراف داد، چقدر می‌توان به کاندیدا شدن یک خانم برای ریاست شورا امیدوار بود، گفت: کاندیدا شدن اشکالی ندارد و نشان‌دهنده این است که زنان این ظرفیت را در خود می‌بینند که در سطح ریاست شورا یا شهرداری حضور داشته باشند، اما اینکه توانایی لابی و کسب رای داشته باشند، موضوع دیگری است و هیچ مغایرتی با توانایی‌های آنها ندارد.

وی ادامه داد: اینکه زنان فی‌نفسه خود را در جایگاه وزیر بودن و مدیریت‌های کلان‌شهری می‌بینند، اتفاق خوبی است و جذب آرا بحث دوم است که بخشی از آن به بافت فرهنگی، اجتماعی و سیاسی بر می‌گردد. نژادبهرام افزود: جز یک گزینه خانم، سایر گزینه‌های مرد نیز به نفع آقای نجفی کنار رفتند، اما کنار رفتن آنها آن‌قدرها مورد تاکید نبود تا انصراف کاندیدای خانم برای این گزینه. این منتخب شورای پنجم با بیان اینکه این تفکر درست نیست که اگر خانمی وارد رقابتی شد، حتما باید پیروز شود، اظهار کرد: نباید رقابت‌ها را مردانه و زنانه دید، زنان به عنوان یک کنشگر سیاسی، اجتماعی و فرهنگی می‌توانند در تمام حوزه‌ها ورود پیدا کنند، اما اینکه رای بیاورند یا نه، مهم نیست. سال‌هاست مردان زیادی گزینه وزارت بودند و انتخاب نشدند یا تعداد زیادی از مردان نامزد ریاست شورا و شهرداری بودند، اما به مرحله نهایی راه نیافتند و این اصلا ناراحت‌کننده نیست. وی با بیان اینکه شهرداری تهران به اندازه سه وزارتخانه است و اینکه یک خانم توانایی خود را در حد اداره آن می‌داند و وارد عرصه رقابت‌ها می‌شود قابل تقدیر است، گفت: هنوز در خصوص نامزدهای ریاست شورا بحثی نشده و هیچ خانمی به‌طور رسمی کاندیداتوری خود را اعلام نکرده است؛ این هفته در جلسه منتخبان که با حضور نجفی برگزار می‌شود، در این خصوص صحبت خواهد شد. نژادبهرام در پاسخ به اینکه گفته می‌شود یکی از دو گزینه ریاست شورا برای ریاست شورای عالی استان‌ها معرفی خواهد شد و اینکه ریاست شورای عالی استان‌ها نیاز به رای ۳۱ استان دارد، توضیح داد: اینها همه گمانه‌زنی است و برای ریاست شورای عالی استان‌ها به رای سایر شهرهای کشور نیز نیاز است. بنابراین دوستان برای اظهارنظرها باید کمی دقت کنند که این شایدها چقدر قابل دسترسی است.

 تله‌گذاری برای موش‌های شمال شهر تهران

برای ارتقای سطح سلامت جامعه و پاکسازی محیط‌های شهری از جوندگان مضر، بیش از 2500 زیستگاه موش در شمال تهران شناسایی و طعمه‌گذاری شد. به گزارش ایسنا، کامران مسلمی رییس اداره ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری منطقه یک با اعلام خبر فوق اظهار کرد: زیست سالم و آرام در شهر پاکیزه و منضبط حق هر شهروند محسوب می‌شود، بر همین اساس از فروردین ماه سال جاری با توجه به پیام‌های مردمی در سامانه 137، محل‌ها و محورهای وفور موش و منافذ ورود و خروج آنها در معابر و انهار با بازدیدهای کارشناسان این اداره در قالب 5 اکیپ دو نفره در سطح منطقه شناسایی و طعمه‌گذاری شد و نسبت به اجرای عملیات مبارزه با موش به صورت مستمر اقدام می‌شود. وی تصریح کرد: اکیپ‌ها با تجهیزات کامل و موتورسیکلت‌های مخصوص این منافذ را در اماکن مخروبه و متروکه، دولتی، عمومی، معابر، کانال‌ها و انهار، فضاهای سبز و... شناسایی و طعمه‌گذاری می‌کنند. مسلمی افزود: آموزش و ارائه خدمات بهینه به عموم شهروندان در خصوص روش‌های مبارزه با جانوران موذی بسیار موثر است که طی آن 35 پلاکارت آموزشی با هدف اطلاع‌رسانی و هشدار جهت مبارزه با جوندگان در سطح منطقه نصب و بیش از 1400 نسخه بروشور نیز بین شهروندان توزیع شد.

 

ارسال نظر