کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۶/۰۵/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۵۶۶

 تشکیل کارگروه مشترک آب و برق بین ایران و ایتالیا

آنا| رییس مرکز توسعه صادرات و پشتیبانی صنایع آب و برق وزارت نیرو گفت: با توجه به حساسیت و گستردگی صنعت آب و برق و همچنین اقلیم خشک ایران می‌توان زمینه‌های خوبی از همکاری‌های دوجانبه بین ایران و ایتالیا در این بخش رقم زد. حمیدرضا تشیعی رییس مرکز توسعه صادرات و پشتیبانی صنایع آب و برق وزارت نیرو در دیدار با «کارملو فیکارا» رایزن اقتصادی سفارت جمهوری ایتالیا، از ایتالیا به عنوان یکی از کشورهای برجسته که بعد از برجام با ایران همکاری داشته است، یاد کرد و افزود: ایتالیا از اهمیت استراتژیکی در رابطه با جمهوری اسلامی ایران برخوردار است. وی در ادامه با پیشنهاد تشکیل کارگروهی در تهران یا رم برای پیگیری امور گفت: با تشکیل این کارگروه، برنامه‌ریزی‌های لازم درخصوص جلسات B2B و B2G و G2G خواهیم داشت و می‌توانیم پروژه‌های مشترک آموزشی، پژوهشی و صنعتی را تعریف کنیم.

 ابلاغ سند همسان قراردادهای EPC نفت

شانا| سند همسان قراردادهای EPC اختصاصی صنعت نفت با هدف دستیابی به معیارهای موفقیت پروژه تدوین و جهت اجرا به شرکت‎های تابعه وزارت نفت ابلاغ شد. بر اساس اعلام معاونت مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت، سند همسان قراردادهای EPC اختصاصی صنعت نفت با هدف دستیابی هر چه بهتر به معیارهای موفقیت پروژه از طریق توزیع عادلانه ریسک، تسهیل روند اجرایی پروژه، کارآمدتر کردن ارتباطات ذی‌نفعان کلیدی طرح‎ها و پروژه‎ها مطابق با پیچیدگی‎های خاص صنعت نفت بر مبنای بررسی بهترین تجارب جهانی و اخذ نظرات خبرگان صنعت و دانشگاه با متدلوژی علمی مبتنی بر ارزیابی ساختار و تحلیل محتوا در اداره کل نظام فنی و اجرایی ارزشیابی طرح‎ها تدوین شده است.

 کاهش 4درصدی بارش‌ها

پاون| حجم بارش‌ها در حوضه‌های آبریز اصلی کشور در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از ابتدای مهرماه تا پایان هفته دوم مردادماه 4درصد کاهش داشته است. آخرین آمار ثبت شده در شرکت مدیریت منابع آب ایران حاکی از آن است که از ابتدای مهرماه گذشته تا 15مردادماه جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، میزان بارش‌ها در حوضه‌های آبریز اصلی کشور 4درصد کاهش داشته است. این گزارش می‌افزاید: حوضه‌های آبریز اصلی خلیج‌فارس و دریای عمان بیشترین و مرزی شرق کمترین بارش‌ها را در‌بر‌داشته‌اند. بر اساس این گزارش، میزان بارش‌های کل کشور از ابتدای سال آبی جاری تا 15 مردادماه 227 میلی‌متر بوده که نسبت به مدت مشابه در سال قبل 236 میلی‌متر، 4 درصد و نسبت به متوسط 48 ساله 3درصد کاهش داشته است. بر همین اساس، از 6حوضه آبریز اصلی کشور 4حوضه دریاچه ارومیه با 36 درصد، مرزی شرق با 35 درصد، دریای خزر با 31 درصد و قره‌قوم با 28 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته مواجه بودند.

 

ارسال نظر