چهره‌ها

۱۳۹۶/۰۵/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۴۳۷

طرح توزیع مواد مخدر دولتی تصویب شد

02-2

نایب‌رییس کمیسیون حقوقی و قضایی از تصویب طرح توزیع مواد مخدر دولتی در این کمیسیون خبر داد. محمد کاظمی در گفت‌وگو با ایلنا در واکنش به اظهارات قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر مبنی بر رد شدن طرح توزیع مواد مخدر دولتی در مجلس ضمن تکذیب این اظهارات بیان کرد: دولت موظف است برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از استعمال مواد مخدر از طریق شناسایی معتادان و تامین نیاز آنها به نفع صحیح، رابطه مصرف‌کنندگان مواد مخدر و قاچاقچیان را پس از لازم‌الاجرا شدن این قانون قطع کند. او خاطرنشان کرد: آیین‌نامه اجرایی این تبصره با پیشنهاد ستاد مبارزه با مواد مخدر و تایید رییس قوه قضاییه حداکثر ظرف 6 ماه تهیه و قابل اجرا خواهد بود. نایب‌رییس کمیسیون حقوقی و قضایی در ادامه گفت: بنابراین دولت موظف شده است، مواد مخدر مورد نیاز را در مراکز خاص و با شیوه‌های مطالعه ‌شده در اختیار افراد قرار دهد البته این کار نیز باید براساس آیین‌نامه صورت بگیرد. او در واکنش به اظهارات قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد: زمانی که قانونی در مجلس تصویب می‌شود همه نهادها باید با همکاری هم آن را اجرا کنند. در این لایحه دو ماده تصویب شده است، فروش بیش از 50 کیلوگرم تریاک و دو کیلو هروئین مجازات اعدام دارد.

 

کشورهای اروپایی نقش ‌فعال‌تری در منطقه ایفا کنند

02-3علی‌اکبر ولایتی، رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع گفت: ضروری است کشورهای اروپایی سیاست‌های مستقل و نقشی فعال و مثبت‌تری درخصوص منطقه داشته باشند. به گزارش برنا، علی‌اکبر ولایتی، رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر روز گذشته در دیدار با جوناس برینگ لیسبرگ، معاون وزیر خارجه دانمارک گفت: ضروری است ضمن حفظ روابط تاریخی نسبت به توسعه آن به طور جدی اهتمام ورزید به خصوص در رابطه با مسائل منطقه و خاورمیانه که از اهمیت فوق‌العاده‌یی برخوردار است. او تاکید کرد: ضروری است که کشورهای اروپایی سیاست‌های مستقل‌تر و نقشی فعال و مثبت را در این زمینه اتخاذ کنند چراکه حوزه تغییر و تحول در این منطقه می‌تواند بر سایر مناطق جهان اثرگذار باشد. رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع بیان کرد: نکته مهم این است که همه باید تلاش کنیم تا صلح و ثبات منطقه‌یی و به تبع آن جمعی برقرار شود. ایران در این زمینه هر گونه تلاشی را انجام داده است. ولایتی همچنین در مورد مقابله با تروریسم بیان کرد: سیاست‌های اصولی ایران از ابتدای مبارزه با هر گونه مظاهر تروریستی در منطقه و حفظ تمامیت ارضی دولت‌های منطقه بوده و در این جهت ایستادگی کرده است. او ادامه داد: اگر این سیاست اصولی نبود باید شاهد فجایع و نفوذ گروه‌های تروریستی از بسیاری از نقاط جهان می‌بودیم.

 

فراکسیون امید از کل کابینه پیشنهادی حمایت نمی‌کند

02-4سخنگوی فراکسیون امید مجلس شورای گفت که نمایندگان عضو فراکسیون امید الزاما از کل کابینه پیشنهادی حمایت نخواهد کرد و براساس شاخص‌ها در مورد وزرای پیشنهادی رای خواهند داد. به گزارش ایسنا، بهرام پارسایی اظهار کرد: پس از معرفی اعضای کابینه به مجلس از سوی روحانی که احتمالا سه‌شنبه هفته جاری خواهد بود، عملکرد، برنامه‌ها و اطلاعات آنها را جمع‌آوری و به فراکسیون ارائه خواهیم کرد تا براساس شاخص‌ها برای کابینه معرفی شده قضاوت کنیم. وی افزود: تعدادی از اعضای کابینه دوازدهم در دولت یازدهم حضور داشتند که طبیعتا فراکسیون ارزیابی درباره آنها داشته اما وزرای جدید مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و فراکسیون براین اساس درباره آنها تصمیم‌گیری خواهد کرد. سخنگوی فراکسیون امید مجلس خاطرنشان کرد: ممکن است درباره همه وزرای پیشنهادی اتفاق نظر وجود نداشته باشد اما نهایتا همه اعضای فراکسیون به جمع‌بندی نهایی فراکسیون پایبند خواهند بود و به آن تمکین می‌کنند. پارسایی با اشاره به حمایت فراکسیون امید از حسن روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار کرد: امیدواریم کابینه‌یی که معرفی می‌شود شاخص‌های موردنظر را داشته باشد تا ما به صورت یکپارچه از آنها حمایت کنیم، اما الزاما از کل کابینه حمایت نخواهیم کرد و اگر این شاخص‌های تعریف شده در وزرای پیشنهادی نباشد ما در مقابل مردم، قانون و جامعه مسوول هستیم.

 

خون سوری‌ها و ایرانیان با هم آمیخته شده

02-5رییس مجلس شورای اسلامی در دیدار نخست‌وزیر سوریه گفت: خون سوری‌ها و ایرانیان با هم آمیخته شده و نتیجه آن رسیدن به نقطه درخشانی به نام مقاومت است و ما مطمئن هستیم که در کنار هم می‌توانیم در مقابل دشمنان ایستادگی کرده و به پیروزی برسیم. به گزارش خانه ملت، عماد خمیس نخست‌وزیر سوریه که برای شرکت در مراسم تحلیف رییس‌جمهوری در تهران به‌سرمی‌برد روز گذشته با علی لاریجانی دیدار کرد. در این دیدار لاریجانی گفت: جمهوری اسلامی ایران همیشه حامی ملت و دولت سوریه خواهد بود و امیدواریم که مذاکرات آستانه به نتیجه مطلوبی برسد تا بتوانیم شاهد برقراری هر چه سریع‌تر صلح در منطقه باشیم. وی تصریح کرد: ارتش و نیروهای مردمی سوریه و مقاومت، پیروزی‌های بزرگی به دست آوردند و امیدواریم که این روند ادامه پیدا کرده تا به پیروزی نهایی برسید. نخست‌وزیر سوریه هم در این دیدار اظهار کرد: ایران یک قدرت بین‌المللی در منطقه است و در برقراری صلح و آرامش و ایجاد ثبات نقش موثری داشته و خواهد داشت و ما امیدواریم که عربستان سعودی هم دست از همکاری با اسراییل و امریکا بردارد و به برقراری آرامش در منطقه بیندیشد. خمیس برگزاری انتخابات دموکراتیک و مراسم تحلیف را به لاریجانی و ملت بزرگ ایران تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد دولت جدید بتواند به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کند.

 

ارسال نظر