اصناف

۱۳۹۶/۰۵/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۳۸۱

تهران ۱۰۰ پارکینگ دارد

رییس اتحادیه دارندگان تعمیرگاه و اتوسرویس و توقفگاه و پارکینگ تهران تاکید کرد: شهری به وسعت تهران فقط ۱۰۰ پارکینگ خصوصی دارد و در مجموع شرایط در این شهر به گونه‌یی است که افراد رغبتی برای ایجاد پارکینگ‌های جدید ندارند. به گزارش پایگاه خبری اتاق اصناف تهران، علیرضا رأسی گفت: داستان پارکینگ‌ها تاکنون بارها و بارها تکرار شده اما برای چندمین بار باید بگوییم که شهری مانند تهران با این وسعت و گستردگی چیزی به نام پارکینگ نداشته و تهران پایتخت بدون پارکینگ است. او بیان کرد: شهرداری به عنوان متولی ساخت پارکینگ محسوب می‌شود و تا امروز بخش خصوصی در تهران حدود ۱۰۰ پارکینگ ساخته است اما با توجه به تعداد خودروهایی که در شهری مانند تهران وجود دارد، واقعا ۱۰۰ پارکینگ چه تاثیری می‌تواند داشته باشد؟

رییس اتحادیه دارندگان تعمیرگاه و اتوسرویس و توقفگاه و پارکینگ تهران ادامه داد: تعرفه‌یی که برای پارکینگ‌ها در نظر گرفته شده، از سال ۱۳۹۴ تاکنون تغییری نکرده است از سوی دیگر این تعرفه منطقی نبوده و هیچ پارکینگی نمی‌تواند با هزینه سه هزار تومانی امورات خود را بچرخاند، در چنین شرایطی واحدها مجبور به تخلف شده و قیمت‌هایی متفاوت را به ناچار اعمال می‌کنند.

او توضیح داد: اکنون قیمت یک شبانه‌روز نگهداری ماشین در یک پارکینگ مسقف

۴۰۰۰ تومان، غیر مسقف ۳۵۰۰ تومان و پارکینگی که در محدوده طرح ترافیک باشد حدود

۴۵۰۰ تومان تعریف شده است. ما انتظار داریم که این تعرفه واقعی شده و به ۱۰ هزار تومان برسد اما زمانی که پیشنهاد خود را به اتاق اصناف می‌بریم این هزینه تا ۸۰۰۰ تومان کاهش پیدا می‌کند و زمانی که پیشنهاد ۸۰۰۰ تومان به وزارت صنعت و معدن می‌رسد، ۶۰۰۰ تومان شده و وقتی به سازمان حمایت از مصرف‌کننده ارجاع می‌شود، در نهایت ۳۰۰۰ تومان اعلام می‌شود. در چنین شرایطی واقعا چگونه می‌توان از واحدهای مختلف صنف انتظار داشت که ملک و سرمایه خود را در این راه صرف کرده و حتی هزینه‌های ابتدایی خود را هم نتوانند از طریق کارشان جبران کنند!

تاسیس شهرک اصناف در تفرش

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان تفرش گفت: ایجاد شهرک اصناف در این شهرستان که یکی از پیشروترین شهرک‌های صنفی است، می‌تواند الگویی برای دیگر شهرها باشد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران، حمیدرضا حاجی محمدی افزود: اتاق اصناف تفرش در سال ۶۸ افتتاح شد و اکنون ۱۱ اتحادیه و ۱۰۸۵ واحد صنفی در تفرش فعال شده‌اند. وی ادامه داد: از کل صنوف تفرش ۲۲۸ واحد صنفی را صنوف تولیدی و ۵۴۳ واحد را اصناف توزیعی شامل می‌شود. حاجی محمدی ادامه داد: توجه به آموزش در اصناف، در اولویت برنامه‌های اداره صنعت، معدن و تجارت تفرش قرار دارد و تاکنون دوره‌های آموزشی بسیاری در زمینه‌های مختلف برگزار شده است. وی یکی از معضلات کسبه شهرستان تفرش را روزبازارها ذکر کرد و گفت: ایجاد رسته‌های جدید و ضوابط خاص برای صدور پروانه کسب، ساماندهی واحدهای بدون پروانه و توجه به نظارت و بازرسی از اهم اقدامات و برنامه‌های اداره صنعت، معدن و تجارت تفرش است.

ضرورت برنامه‌ریزی اصناف برای کسب وکارهای نوین

رییس اداره اصناف و تشکل‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: تا پایان تیر ماه گذشته 55 هزار و 751 پروانه کسب با حدود 140 نفر اشتغالزایی برای اصناف استان صادر شده است. بیژن جنابی افزود: اصناف ویترین جامعه و در همه بخش‌ها تاثیرگذار هستند. وی با اشاره به ظهور کسب و کارهای نوین گفت: به نظر می‌رسد تا

۱۰ سال آینده وضعیت کسب و کارها بسیار متحول شود که لازم است اصناف از هم‌اکنون برنامه‌ریزی‌های لازم را در این خصوص پیش بینی کنند. جنابی با تشریح عملکرد اداره متبوع خود اظهار کرد: حمایت از برندسازی، ترویج فرهنگ استاد- شاگردی، بررسی ضوابط اختصاصی و عمومی اتحادیه‌های صنفی صدور پروانه کسب، تعامل و همکاری با مراکز آموزشی و دانشگاهی و ترویج فرهنگ بهره‌وری، تدوین برنامه راهبردی توسعه صادرات برای اتحادیه‌های صنفی دارای مزیت صادرات، بازسازی و نوسازی فرایند بهبود محصولات صنوف تولیدی، ایجاد شهرک‌های صنفی، شناسایی بنگاه‌های صنفی تولیدی در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و حمایت از کسب و کارهای نوین از جمله اقدامات این اداره است.

وی درباره برنامه‌های سال ۹۶ گفت: شناسایی برندهای برتر در حوزه اصناف از مهم‌ترین برنامه‌های امسال اداره اصناف صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی است که در این زمینه ۱۰۰ محور احصا شده و از طریق فراخوان در قالب ۸ محور اصلی دنبال خواهد شد. جنابی تصریح کرد: اصناف به ویژه صنوف تولیدی باید با کسب و کارهای نوین آشنا شوند و باید تولیدات خود را به روز و مطابق با سلایق امروزی مشتریان داشته باشند. وی ادامه داد: برای اصناف استان مرکزی ایجاد ۵۵۰۰ شغل در حوزه اصناف پیش بینی شده که قطعا عملی خواهد شد. جنابی، حذف حریم و حدود صنفی، مالیات، بیمه تامین اجتماعی، قانون کار، برنامه پروانه تخصصی برای املاک و خودرو، نبود حمایت از صنوف تولیدی شهرستان‌ها، نداشتن ابزار کافی برای جلوگیری از فعالیت واحدهای صنفی بدون پروانه و کسب و کارهای مجازی را از جمله مشکلات اصناف استان برشمرد.

وی گفت: مهم‌ترین انتظارات اصناف استان مرکزی نیز تقویت و حمایت از اتحادیه‌ها و تشکل‌های صنفی، حمایت از صنوف تولیدی به ویژه صنوف صادرات گرا، پیگیری بیمه صنوف و همچنین استفاده از نظرات اتاق اصناف شهرستان‌ها در اصلاح قوانین و مقررات مرتبط با صنوف است.

 

 

ارسال نظر