روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۵/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۱۳۶

 تحویل 18 نفر از زندانیان محکوم ایرانی به مقامات کشور در مرز شلمچه؛ ایسنا| معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری گفت: 18نفر از زندانیان محکوم ایرانی در چارچوب معاهده انتقال محکومان بین ایران و عراق در مرز شلمچه تحویل نمایندگان وزارت دادگستری، قوه قضاییه و نیروی انتظامی شدند. محمود عباسی گفت: محکومیت این افراد که یکی از آنها زن است قاچاق مواد مخدر، ورود غیرمجاز به عراق و نقض قوانین و مقررات کشور عراق بوده است.

 جلوگیری از تبدیل مشکلات کوچک به معضل امنیتی؛ پاد|  وزیر اطلاعات گفت: در این وزارتخانه نخبگان فکری و اندیشمندانی جمع شده و فعالیت دارند تا از تبدیل مشکلات کوچک به معضلات امنیتی جلوگیری کنند. سیدمحمود علوی دیروز در شورای اداری استان گلستان در گرگان اظهار کرد: این نخبگان چالش‌ها را مدیریت و تلاش می‌کنند که با هزینه کمتری از مسائل و مشکلات عبور کنیم. وزیر اطلاعات افزود: یکی از اهدافی که وزارت اطلاعات دنبال می‌کند، تامین امنیت روانی مردم است و باید تلاش کنیم احساس ناامنی روانی پدید نیاید.

 انتخاب وزیر آینده دفاع از درون مجموعه وزارت دفاع خواهد بود؛ باشگاه خبرنگاران| وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح گفت: فردی از داخل بدنه وزارت دفاع برای تصدی این پست انتخاب خواهد شد.  سردار حسین دهقان پس از افتتاح مسجد«بقیه‌الله‌الاعظم» در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا فرد دیگری جایگزین شما خواهد بود یا اینکه شما در این وزارتخانه باقی می‌مانید؟ گفت: هر دو گزینه. سردار دهقان در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه شما طوری درباره این موضوع صحبت می‌کنید که احتمال تغییرتان به ذهن متبادر می‌شود؟ گفت: شما این طور فکر کنید.

 توقف برنامه موشکی ایران، انتظاری غیرواقعی است؛ ایسنا| تحلیلگر پیشین سیا در مسائل خاورمیانه در یادداشتی خاطرنشان کرد با توجه به اینکه رقیبان منطقه‌یی ایران موشک‌های بالستیک دارند، انتظار توقف برنامه موشکی این کشور «غیرواقع‌بینانه» است. پال پیلار در یادداشتی در وبگاه«لوبلاگ» نوشت یکی از شرایطی که هنگام تلاش برای تغییر سیاست کشورها باید در نظر گرفت این موضوع است که یک کشور خاص با چه دلایل و زمینه‌هایی اقدام به انجام رفتار خاصی می‌کند. این تحلیلگر سابق سیا می‌نویسد:«اگر تصمیم‌سازان در یک کشور هدف اعمالی که انجام می‌دهند را به عنوان اقدامی ضروری برای امنیت خودشان ببینند حتی وارد کردن مقادیر زیاد فشار از طریق تحریم‌ها بعید است که به تغییر سیاست‌های آنها منجر شود.»

 ابراز تاسف کویت از بروز اختلاف‌ با ایران؛ ایسنا| معاون وزیر خارجه کویت گفت: بسیار متاسفم که در روابط میان ایران و کویت اختلاف به وجود آمد. خالد الجارالله، معاون وزیر خارجه کویت در مراسم جشن بر تخت نشستن پادشاه مراکش در سفارت مراکش در کویت در رابطه با روابط ایران و کویت بعد از اتفاقات اخیر گفت: من در این رابطه چیزی نمی‌گویم جز چیزی که در بیانیه رسمی اعلام کردیم و از به وجود آمدن اختلافات در روابط ایران و کویت بسیار متاسف هستم. وی در مورد نامه‌یی که وزارت خارجه کویت به وزارت خارجه لبنان در رابطه با حزب‌الله فرستاده است، گفت: هنوز هیچ پاسخی از لبنانی‌ها دریافت نکردیم.

 به دنبال حضور بیشتر زنان در سطح معاونان رییس‌جمهور هستیم؛ ایلنا| معاون امور زنان و خانواده نهاد ریاست‌جمهوری گفت: فقط بحث حضور وزیر زن در کابینه مطرح نیست، ما به دنبال این هستیم که زنان سهم بیشتری از معاونت‌های ریاست‌جمهوری را به دست بیاورند. شهیندخت مولاوردی درباره لیست ۳۰نفره‌یی از زنان توانمند که گفته می‌شود از معاونت زنان به مجلس داده است، عنوان کرد: لیستی که مطرح است از سوی مجلس به معاونت زنان داده شده و معاونت چنین لیستی ارائه نکرده است. ما بانک‌های اطلاعاتی خودمان را داریم و می‌دانم زنان اصلاح‌طلب هم لیستی را ارائه کرده‌اند.

 معاونان وزارت خارجه ایران و روسیه اوضاع سوریه را بررسی کردند؛ ایرنا| حسین جابری‌انصاری، معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه و مذاکره‌کننده ارشد ایران در روند مذاکرات سوری- سوری آستانه، تازه‌ترین تحولات سوریه همچنین اوضاع منطقه را با میخاییل بوگدانف همتای روس و نماینده ویژه رییس‌جمهوری روسیه در امور خاورمیانه بررسی کرد. انصاری که روز گذشته در قالب ادامه رایزنی‌های منظم دو کشور درباره تازه‌ترین تحولات منطقه، بررسی مسائل سوریه و هماهنگی‌های تهران و مسکو وارد مسکو شد.

 سهم صداوسیما از درآمد پخش مسابقات ورزشی بیشتر از فدراسیون فوتبال است

؛ خانه‌ملت| علی مطهری، نایب‌رییس مجلس شورای اسلامی درخصوص نشست روز گذشته اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس با اعضای هیات رییسه فدراسیون فوتبال اعلام کرد که به دلیل اختلاف نظرها در مورد نحوه پرداخت حق پخش مسابقات ورزشی تصمیم‌گیری نهایی به جلسات آتی موکول شد. وی افزود: با اشاره به اینکه پخش تلویزیونی مسابقات امکان تبلیغات مناسب و کسب درآمدهای بیشتری را برای رسانه ملی به وجود آورده است، در مقابل امکان جذب تبلیغات داخل استادیوم‌ها و کسب درآمد برای فدراسیون فوتبال نیز به وجود آمده است. به عبارتی باید گفت که کسب این درآمدها از طریق امکانات طرفین است اما میزان درآمد صداوسیما بیشتر از طرف مقابل است.

 عمار حکیم نباید از مجلس اعلا جدا می‌شد

؛ ایسنا| حسن الشمری یک عضو پارلمان عراق با بیان اینکه عمار حکیم نباید از حزب اسلامی جدا می‌شد، معتقد است که کشورهای بیگانه مانند امریکا در این جدایی‌ها شراکت کردند. وی درخصوص جدایی عمار حکیم از مجلس اعلای اسلامی عراق اظهار کرد: به نظر شخصی من این جدایی نباید رخ می‌داد. وزیر پیشین دادگستری عراق درخصوص مراسم تحلیف رییس‌جمهور ایران گفت: ریاست‌جمهوری، نخست‌وزیری و نمایندگان مجلس شورای عراق از پیروزی روحانی برای بار دوم خوشحال شدند همچنین از اینکه انتخابات ایران با مشارکت ۷۰درصدی بود بسیار خوشحال هستیم.

 انتخابات هیات رییسه فراکسیون امید هفته آینده انجام می‌شود؛ خانه‌ملت| علیرضا رحیمی، عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی از برگزاری انتخابات هیات رییسه این فراکسیون خبر داد و گفت: یک‌شنبه 15مرداد انتخابات هیات رییسه فراکسیون امید با حضور همه اعضای فراکسیون برگزار می‌شود. بنابراین افرادی که کاندیدای جایگاه‌های هیات رییسه فراکسیون هستند، آمادگی خود را با ثبت نام در سامانه فراکسیون اعلام کرده‌اند تا آن روز با رای‌گیری ترکیب هیات رییسه مشخص شود. وی تاکید کرد: محمدرضا عارف ریاست فراکسیون امید را همچنان برعهده خواهد داشت.

 

 

ارسال نظر