آماده‌سازی بسته حمایتی برای سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی

۱۳۹۶/۰۵/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۹۸۸
آماده‌سازی بسته حمایتی برای سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی

دوران انتخابات تمام شده، فصل همدلی و همکاری است

گروه ایران|

 روسای قوای مقننه و قضاییه این ‌بار در پاستور میهمان رییس‌جمهوری شدند تا درباره مهم‌ترین موضوعات داخلی، منطقه‌یی و بین‌المللی به شور و گفت‌وگو بنشینند. جلساتی که معمولا در فصول زمانی مشخص و با هدف ایجاد هماهنگی‌های لازم میان روسای قوای سه‌گانه انجام می‌شود و مهم‌ترین خروجی آن ایجاد یک ساختار هدفمند برای پیشبرد برنامه‌های اجرایی، تقنینی و قضایی

در راستای تامین منافع ملی کشور است.

موضوع تحرکات جدید امریکا برای به چالش کشاندن برجام و واکنشی که در ایران در برابر این راهبرد مخرب باید در پیش گرفته شود، مهم‌ترین پرونده‌یی بود که پیش روی روسای قوای سه‌گانه گشوده شده است. روحانی به‌عنوان میزبان این جلسه با اشاره به پایان ایام و فضای انتخابات از همه قوای کشور خواست با تمرکز بیشتری در مسیر پاسخگویی به مطالبات مردم حرکت کنند.

استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی برجام و تسهیل روند جذب سرمایه‌های خارجی از دیگر موضوعاتی بود که ازسوی رییس‌جمهور به‌عنوان میزبان این نشست مطرح شدند. روحانی از آماده‌سازی یک بسته حمایتی جدی برای سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی خبر داد که به‌زودی از آن رونمایی می‌شود. با این مقدمات روحانی رییس‌جمهوری، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه و علی لاریجانی رییس قوه مقننه در این نشست درباره مهم‌ترین مسائل کشور و منطقه با هم گفت‌وگو کردند. رییس‌جمهور پس از این نشست مشترک، با بیان اینکه بعد از دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در سال ۹۶ منتظر فرصتی بودیم که روسای سه قوه راجع به موضوعات مهم کشور و مسائل داخلی و خارجی با هم بحثی داشته باشیم و امروز این توفیق حاصل و جلسه بسیار خوبی تشکیل شد، گفت: اکنون فصل شروع همدلی و همکاری است و دیگر دوران انتخابات تمام شده و همه باید دست به دست هم دهیم تا مطالبات موردنظر در زندگی مادی و معنوی مردم را پاسخ دهیم. به گزارش پاد، روحانی خاطرنشان کرد: در این جلسه راجع به وحدت و انسجام بیشتر داخلی میان قوای سه‌گانه و همه نیروهایی که در مسیر خدمت تلاش می‌کنند، مباحثی میان سران سه قوه مطرح شد. رییس‌جمهور با اشاره به اینکه در زمینه مسائل اقتصادی، به‌ویژه در بخش تولید و سرمایه‌گذاری نیز با هم گفت‌وگو کردیم، افزود: امروز تولید، اشتغال و رونق اقتصادی که باید در کشور ایجاد شود، بسیار حایز اهمیت است.

روحانی با اشاره به اینکه روسای قوای سه‌گانه بر این موضوع تاکید دارند که باید از سرمایه‌گذاری به خوبی حمایت کرده و این حمایت از طرف سه قوه باید انجام گیرد، گفت: ما به‌دنبال این هستیم که یک بسته حمایتی جدی برای سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی، آماده کنیم و با حمایت سه قوه از این بسته، بتوانیم در نحوه اجرا و عمل همدیگر را یاری کنیم.

 اهمیت جذب سرمایه‌های خارجی

رییس دولت یازدهم تصریح کرد: امروز به خوبی می‌توانیم سرمایه داخلی و خارجی را جذب کنیم و اگر سرمایه به خوبی جذب شود، حربه‌یی که امریکایی‌ها در دست گرفتند، به‌شدت کند می‌شود، چراکه ما با امریکا ارتباط اقتصادی نداشته و آنها نیز در کشور ما سرمایه‌گذاری ندارند. ما با امریکایی‌ها تجارتی نداریم و اگر بتوانیم با سایر جهان ارتباط بسیار تنگاتنگی در زمینه اقتصادی داشته باشیم آنها هم دیگر یا نمی‌توانند از حربه تحریم استفاده کنند یا اگر هم بخواهند استفاده کنند، تاثیرگذار نخواهد بود.

رییس‌جمهور با اشاره به اینکه سران سه قوه در این جلسه درباره تحریم‌های اخیر امریکا و اقداماتی که باید در برابر این تحریم و برای مقابله به مثل انجام شود، گفت‌وگو کردند، افزود: نمونه این اقدامات کاری است که مجلس شورای اسلامی در دست اقدام دارد و انجام خواهد داد و البته این بحث به تفصیل در جلسه هیات نظارت، به‌طور جزیی‌تر دنبال می‌شود تا امریکایی‌ها بدانند بیشترین خسارت را از این‌گونه اقدامات خود آنها خواهند دید و این کارها، آنها را در جهان منزوی خواهد کرد.

 هماهنگی قوای سه‌گانه

روحانی با تاکید بر اینکه ایران امروز در جایگاهی است که کسی نمی‌تواند به عظمت آن صدمه‌یی وارد کند، خاطرنشان کرد: امروز بین قوای سه‌گانه و سایر ارکان نظام، تحت نظر مقام معظم رهبری، وحدت و انسجام وجود داشته و همه قوا از نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران که حامی این نظام هستند، حمایت خواهند کرد و کسی نخواهد توانست صدمه‌یی به قدرت نیروهای مسلح ما وارد کند.

رییس‌جمهور اظهار کرد: ارتش، سپاه پاسداران، بسیج مستضعفین، نیروی انتظامی و سایر نیروهای امنیتی، مورد حمایت ملت، رهبری و سه قوه هستند و ان‌شاء‌الله با استحکام راه‌مان را ادامه خواهیم داد.

روحانی گفت: دولت دوازدهم با وحدت و هماهنگی بیشتر با مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه،

در راستای محقق کردن مطالبات و خواست‌های مردم تلاش خواهد کرد.

 

ارسال نظر