گسترش فعالیت‌های دانشگاه‌های تهران در منطقه آزاد ارس

۱۳۹۶/۰۵/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۸۰۲
گسترش فعالیت‌های دانشگاه‌های تهران در منطقه آزاد ارس

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: مناطق آزاد با فراهم کردن بسترهای لازم برای دانشگاهیان، فرهنگیان، دانشجویان و صاحبان فکر، فرصت‌های تازه‌یی را پیش روی آنها قرار می‌دهد.

به گزارش «تعادل» به نقل از پایگاه خبری مناطق آزاد، اکبر ترکان، در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و دانشگاه تهران بیان کرد: سرمایه‌گذاری‌های ماندگار و خوبی در بخش تامین زیرساخت‌های موردنیاز برای جذب دانشجویان ایرانی و خارجی در این مناطق به‌ویژه در مناطق ارس و کیش انجام‌شده است.

مشاور رییس‌جمهوری ابراز امیدواری کرد این تفاهمنامه به روند توسعه جذب دانشجویان خارجی در منطقه آزاد ارس کمک کند.

تفاهمنامه همکاری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و دانشگاه تهران در محل دانشگاه تهران به امضای اکبر ترکان، مشاور رییس‌جمهوری و محمود نیلی، رییس این دانشگاه رسید.

موضوع این تفاهمنامه توسعه فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی دانشگاه تهران در منطقه آزاد ارس است.

تلاش برای گسترش علمی، کاربردی و اقتصادی منطقه آزاد ارس از طریق توسعه امور دانشگاهی از جمله مهم‌ترین اهداف این تفاهمنامه است. تامین فضاهای آموزشی و اداری و در اختیار گذاردن یک باب ساختمان 4 طبقه برای اسکان دانشجویان خارجی دوره‌های تحصیلات تکمیلی پردیس بین‌المللی دانشگاه تهران در منطقه آزاد ارس، از جمله تعهدات این سازمان در این تفاهمنامه است.

همچنین برای استفاده از خدمات دانشگاهی دانشگاه تهران، واگذاری طرح‌های پژوهشی و قراردادهای مهندسی پروژه‌های زیربنایی منطقه آزاد به موسسات پژوهشی به پردیس دانشگاه ارس در اولویت قرار خواهد داشت. براساس این تفاهمنامه؛ پذیرش دانشجوی داخلی و خارجی در مقاطع تحصیلات تکمیلی مطابق با طرح توسعه پردیس بین‌المللی ارس با درنظر گرفتن دستورالعمل توسعه بین‌المللی دانشگاه‌ها در مناطق آزاد، جذب تدریجی عضو هیات علمی واجد شرایط با حداقل مرتبه استادیاری و تامین هزینه‌های لازم، تسهیل حضور فعال اعضای هیات علمی دانشگاه در منطقه آزاد ارس از طریق ماموریت و به‌کارگیری آنها در فعالیت‌های پژوهشی، آموزشی، مشاوره‌یی و اجرای طرح‌های منطقه‌یی، اختصاص اعتبار موردنیاز برای تجهیز آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های موردنیاز از محل درآمدهای حاصل از فعالیت‌های مرتبط توسط پردیس ارس و برگزاری همایش‌ها، کارگاه‌های علمی ملی، منطقه‌یی و بین‌المللی با هماهنگی منطقه آزاد ارس و رعایت شروط و اصول 11گانه بین‌المللی دانشگاه از جمله تعهدات دانشگاه تهران است.

 

ارسال نظر