آغاز مناظرات در سنا برای لغو «اوباماکر»

۱۳۹۶/۰۵/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۷۸۶

گروه جهان  

طرحی که قرار بود به لغو و جایگزینی قانون خدمات بهداشت و درمان موسوم به «اوباماکر» بینجامد، شامگاه سه‌شنبه موفق نشد 60 رای مورد نیاز برای تصویب را به دست‌ آورد و به کلی با شکست مواجه شد؛ با این حال جمهوری‌خواهان سنای امریکا به اتفاق آرا به آغاز مناظرات در مورد پیشنهاد دونالد ترامپ برای لغو اوباماکر رای دادند.

به گزارش رویترز، طرح موسوم به «ترامپ‌کر» در سنای امریکا با 43رای موافق و 57رای مخالف شکست خورد؛ چرا که 9 سناتور جمهوری‌خواه نیز در رد طرح پیشنهادی رییس‌جمهوری به صف دموکرات‌ها پیوستند. در این حال سنای امریکا روز سه‌شنبه به آغاز مذاکرات برای بررسی لایحه لغو «اوباماکر» رای موافق داد.

مخالفان این لایحه پیشنهادی جمهوری‌خواهان که در صحن رای‌گیری حضور داشتند، با سردادن شعارهایی همچون «شرم بر شما باد» و «لایحه را رد کنید» در مراسم اخلال ایجاد کردند. در این حال، سناتور جان مک‌کین پس از وقفه‌یی طولانی در جلسه سنا حاضر شد و روند مذاکرات در مورد لغو اوباماکر را به جریان انداخت.

همه دموکرات‌های سنا و همچنین سوزان کالینز و لیزا مورکوفسکی، دو سناتور جمهوری‌خواه به آغاز روند مذاکرات برای لغو اوباماکر رای منفی دادند و بدین‌ترتیب، نتیجه رای‌گیری برای بررسی طرح لغو اوباماکر با ۵۰رای موافق و ۵۰رای مخالف مساوی شد. در نهایت مجلس سنا با رای مثبت مایک پنس، معاون رییس‌جمهوری امریکا، آغاز مذاکرات پارلمانی در این خصوص را تایید کرد. این مساله یک پیروزی برای ترامپ محسوب می‌شود، چرا که وی لغو قوانین تصویبی در دوره ریاست‌جمهوری باراک اوباما را به عنوان وعده اصلی در کمپین‌های انتخاباتی خود مطرح کرده بود و اکنون سنا پس از جنجال‌های فراوان نخستین گام را در این زمینه برداشته است.

این در حالی است که برخی ابعاد طرح لغو اوباماکر به قطع بیمه میلیون‌ها نفر از مردم امریکا منجر می‌شود و همین امر برخی سناتورهای میانه‌رو جمهوری‌خواه را نیز به مخالفت واداشته است. به گزارش دفتر تنظیم بودجه کنگره امریکا، در صورت تصویب این طرح نزدیک به 49میلیون امریکایی در سال 2026 توان پرداخت هزینه بیمه درمانی را نخواهند داشت.

 

 

ارسال نظر