چهره‌ها

۱۳۹۶/۰۴/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۰۸۲

ایران با ناتوی اطلاعاتی مواجه است

02-3وزیر اطلاعات گفت: ایران امروز همزمان با ناتوی فرهنگی و نظامی، با ناتوی اطلاعاتی هم مواجه است.

به گزارش ایرنا، محمود علوی دیروز در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه افزود: در شرایطی که دشمنان مشغول توطئه علیه توفیقات ایران اسلامی در منطقه هستند و غرب آسیا در حال بازمهندسی است، اهمیت حفظ و ارتقای امنیت کشور بسیار بیشتر از گذشته است و در چنین شرایطی ما نباید دچار تاخر اطلاعاتی و امنیتی شویم.

وزیر اطلاعات با تاکید بر اینکه از دشمنان انقلاب جز شر به ملت ایران نمی‌رسد، گفت: گروه‌های معاند و مخالف انقلاب اسلامی با راهبرد امریکا و سرمایه عربستان حتی با تابلوهای مختلف اکنون کنار هم نشسته‌اند که نمونه تلاش‌های آنها در نشست‌های پاریس، قاهره، بروکسل و ریاض دیده می‌شود.

به گفته او، دشمن در حال تلاش است که تقابل با جمهوری اسلامی با استکبار جهانی را به تقابل شیعه و سنی و تقابل قومیت‌ها تبدیل کند.

وزیر اطلاعات، همدلی و وحدت را تنها راه حفظ امنیت کشور برشمرد و تاکید کرد: حفظ وحدت ملی از واجبات است.

علوی در ادامه وضعیت امنیت استان کرمانشاه را مناسب دانست و گفت: نیروهای وزارت اطلاعات در کنار مردم و سایر مسوولان تمام تلاش خود را برای حفظ و ارتقای امنیت کرمانشاه به کار می‌گیرند.

وزیر اطلاعات اظهار کرد: جامعه اهل سنت استان کرمانشاه، مومن و وفادار به جمهوری اسلامی هستند و شهدای بسیاری برای دفاع از نظام تقدیم کرده‌اند که ما هرگز این فداکاری‌ها را فراموش نمی‌کنیم. در این نشست وزیر اطلاعات از تلاش‌های خراسانی مدیرکل سابق اطلاعات استان کرمانشاه تقدیر و سلطانی را به‌عنوان مدیرکل جدید این استان معرفی کرد.

 

امریکا به جای تخریب توافق هسته‌ای در پی همکاری جمعی باشد

02-4پژوهشگر دانشگاه پرینستون امریکا و عضو پیشین گروه مذاکره‌کننده هسته‌یی در مقاله‌یی در تارنمای المانیتور نوشت، امریکا باید به جای مداخله در منطقه و تخریب توافق هسته‌یی، به‌دنبال راه‌های تعامل و همکاری جمعی باشد.

به گزارش ایرنا، سیدحسین موسویان در مقاله خود برای المانیتور نوشت: برداشت غالب در حلقه‌های سیاسی امریکا و متحدانش این است که ایران به‌دنبال سلطه بر خاورمیانه است. اسراییل و سایر کشورهای منطقه مکرر ادعا کرده‌اند که ایران می‌خواهد «امپراتوری پارسی» را احیا کند.

وی در ادامه مقاله خود افزود: با وجودی که مقام‌های ایرانی بارها این ادعا را مضحک خوانده و آن را رد کرده‌اند، واقعیت این است که این موضوع مرکز ثقل اختلافات فعلی امریکا و متحدانش با ایران است. برخلاف ادعاهای مذکور، ایرانی‌ها همواره خود را قربانی تجاوزات قدرت‌های متخاصم خارجی در تاریخ معاصرشان می‌بینند و در تلاشند امنیت خود را حفظ کنند. از زمان انقلاب اسلامی سال 1357، سلسله‌یی از رویدادها و عوامل سبب شدند تا تهران به این باور برسد که واشنگتن و متحدانش در منطقه، به‌دنبال تغییر رژیم و تجزیه  کشور هستند.

موسویان خاطرنشان کرد: ایران با تهدیدهای جدی در مرزهایش مواجه است. این تهدیدها از جانب گروه‌های تروریستی، کشورهایی با دولت‌های ناتوان مانند عراق، سوریه و افغانستان یا کشوری با بمب هسته‌یی مانند پاکستان، وجود دارند. آن‌گونه که یک مقام نظامی ایران گفته است، در قریب به 60درصد از مرزهای ایران «هیچ کنترلی از جانب دولت‌های کشور همسایه اعمال نمی‌شود.» این حقایق ایران را واداشته‌ که حضوری فعال و پیشگیرانه در منطقه داشته باشد تا مرزهایش، حاکمیت ملی و یکپارچگی‌اش را حفظ کند.

 

مقاومت در مقابل رژیم اشغالگر برای تامین منافع فلسطین است

02-5دبیرکل دبیرخانه دایمی حمایت از انتفاضه فلسطین تاکید کرد: رهبران مقاومت و مردم فلسطین این حقیقت را باید درک کنند که تنها راه نیل به حقوق ملت فلسطین، مقاومت در مقابل رژیم اشغالگر قدس است.

به گزارش ایرنا، حسین امیرعبداللهیان در پی اقدام رژیم غاصب صهیونیستی در ممانعت از ورود نمازگزاران به مسجدالاقصی روز -شنبه- در کانال تلگرامی خود نوشت: بیت‌المقدس نخستین قبله مسلمانان بوده و از اشغال این مکان مقدس توسط رژیم صهیونیستی از سال 1969 تاکنون، این نخستین‌بار است که این رژیم در اقدامی بی‌شرمانه و ددمنشانه نسبت به ممانعت از ورود نمازگزاران و برگزاری نماز جمعه اقدام کرده است. وی افزود: سیاست رژیم متجاوز صهیونیستی در تلاش برای تغییر پایتخت از تل‌آویو به بیت‌المقدس و سکوت جوامع بین‌المللی، حمایت منفعت‌طلبانه دولت امریکا و سکوت برخی حاکمان عرب در این موضوع، رژیم صهیونیستی را گستاخ‌تر کرده است. دبیرکل دبیرخانه دایمی حمایت از انتفاضه فلسطین ادامه داد: البته این مردم مظلوم فلسطین را بر آن داشته که با هر ابزاری در دفاع مشروع از خود و برمبنای اصول شناخته شده در حقوق بین‌الملل اعتراض خود را اعلام و از حق مشروع و طبیعی خود دفاع کنند. امیرعبداللهیان، عملیات شجاعانه و شهادت‌طلبانه سه جوان فلسطینی در روز جمعه اخیر را نشانه تحول و تغییر در روند مقاومت و شروع مرحله نوین انتفاضه فلسطین دانست. وی ضمن محکوم کردن ممانعت از ورود نمازگزاران و برگزاری نماز جمعه در مسجدالاقصی و بازداشت شیخ محمد حسین مفتی قدس شریف، ، خواستار توجه مسوولانه و اتحاد همه‌جانبه مسلمانان جهان و نیز جوامع بین‌المللی در مقابله با تحرکات ضدبشری رژیم نامشروع و غاصب صهیونیستی شد.

 

دیدار هیات‌رییسه شورای عالی اصلاح‌طلبان با رییس‌جمهور

02-6عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان از جلسه روز یک‌شنبه این ستاد با رییس‌جمهور برای بررسی موارد و موضوعات مختلف کشور خبر داد.

سیدمحمود میرلوحی در گفت‌وگو با ایلنا، درباره آخرین رایزنی شورای عالی سیاست‌گذاری برای چینش کابینه با بزرگان اصلاحات، بیان کرد: به احتمال زیاد روز یک‌شنبه هیات‌رییسه شورای عالی با رییس‌جمهور دیدار خواهند داشت و نظرات خود را مطرح می‌کنند.

عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان ادامه داد: در دو یا سه جلسه اخیر شورا که برگزار شد روسای ستاد استان‌های آقای روحانی هم حضور داشتند که بر انتخاب روسای استان‌ها و تحقق وعده کابینه جوان‌تر و هماهنگ با مواضع رییس‌جمهور تاکید شد. او افزود: همچنین در جلسه شورای عالی بحث شد که انتظار بدنه جامعه، اصلاح‌ اقتصادی و رونق اقتصادی است که به‌عنوان یک مطالبه عمومی باید به آن پرداخته شود. میرلوحی با اشاره به بحث سیاست‌های داخلی، گفت: مجموعه مجریانی که در سیاست داخلی حضور دارند، همراه رییس‌جمهور و هماهنگ حرکت نکردند و انتظار می‌رود در این زمینه توجه بیشتری شود.

مرتضی مبلغ نیز در گفت‌وگو با ایلنا، درباره دیدار هیات‌رییسه شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با رییس‌جمهور گفت: قرار است دیداری بین اعضای هیات‌رییسه شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان و شخص رییس‌جمهور در این هفته صورت بگیرد. او ادامه داد: جزییات این دیدار مشخص نیست اما قطعا اعضای هیات‌رییسه نظرات و آمادگی خود را برای هر‌گونه کمک جهت به ثمر رسیدن اهداف دولت و جامعه بیان می‌کنند. رییس کارگروه تعامل شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان تاکید کرد: آنچه برای جریان اصلاحات مهم تلقی می‌شود منافع ملی است.

 

ارسال نظر