برجام واسطه‌ها را حذف کرد

۱۳۹۶/۰۴/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۶۲۰

 رییس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران گفت: توافق برجام سبب شد واسطه‌های بین‌المللی حذف و ارتباط مستقیم با خارج برقرار شود که این امر در بخش معدن و صنایع معدنی نقش موثری داشت.

به گزارش ایرنا «بهرام شکوری» در نشست هم‌اندیشی رییس هیات عامل ایمیدرو با رییسان انجمن‌ها، تشکل‌ها و اتحادیه‌های معدنی و صنایع مربوط افزود: کشورهای منطقه مانند عراق، افغانستان، سوریه و... نزدیک به 600 میلیون نفر جمعیت دارند و سال‌ها درگیر جنگند و با توجه به اینکه یکی از عامل‌های موثر در آبادانی، بهره‌گیری از بخش معدن و صنایع معدنی است باید برای آن برنامه‌ریزی کرد.

به گفته وی، ارتباطات قوی بانکی برای پشت سر گذاشتن شرایط نامناسب منطقه‌یی موثر است و در دولت دوازدهم نباید از آن غفلت کرد.

شکوری افزود: کاهش نرخ‌های بین‌المللی تاثیر بسزایی در روند صادرات بخش صنعت و معدن داشت و اکنون بخش دولتی با همپوشانی بخش خصوصی می‌تواند شرایط گذر از شرایط نامطلوب را فراهم کند.

این مسوول صنفی اضافه کرد: ایمیدرو در دولت یازدهم همراهی خوبی با بخش خصوصی داشت و انتظار می‌رود دیگر دستگاه‌های دولتی نیز با اینگونه ارتباطات همسویی داشته باشند.

وی گفت: بسیاری از معادن بزرگ از نظر قیمتی امکان واگذاری به بخش خصوصی نداشت اما ایمیدرو با حفظ مالکیت، فعالیت جاری را به بخش خصوصی ارجاع داد و به این ترتیب کار پیشرفت کرد.

شکوری افزود: نظام بانکی سهم بسزایی در رونق و بهبود فضای کسب وکار دارد. چنانچه نظام بانکی به درستی اقدام کند، رویه‌های بخش صنعت و معدن کشور سازماندهی مطلوب خود را باز می‌یابد.

وی گفت: انتظار بخش خصوصی از دستگاه دولت همراهی هرچه بیشتر است زیرا شرایط رکود به همگرایی همه دستگاه‌ها نیازمند است و در عین حال قوه مقننه(مجلس شورای اسلامی) نیز می‌تواند با تدوین مقررات برای گذر از شرایط دشوار کمک کند.

 

 

ارسال نظر