حراج اموال ثامن با فروش خودرو

۱۳۹۶/۰۴/۱۶ - ۲۲:۰۰:۲۳
کد خبر: ۱۰۲۵۴۰

رییس هیات تسویه تعاونی ثامن‌الحجج گفت: مشتریانی که در بانک پارسیان تعهد امضا کرده‌اند‌ از روز بیستم تیر ماه براساس تاریخ سررسید برگه تعهدنامه می‌توانند برای دریافت مابقی سپرده خود به بانک عامل مراجعه کنند. فرهاد خالتی مدیر اداره نظارت بر موسسات پولی غیربانکی درخصوص آخرین وضعیت تصفیه تعاونی ثامن‌الحجج گفت هیات تصفیه اواخر سال گذشته براساس قوانین و مقررات وزارت تعاون و مصوبات شورای پول و اعتبار تشکیل شده و مشغول به کار است و به‌طور مرتب و هفتگی جلسه دارد؛ اعضای آن شامل نمایندگان بانک مرکزی، قوه قضاییه و دستگاه‌های امنیتی است که تا الان هم جلسات زیادی تشکیل دادند و در مورد تامین مالی تعهدات و پرداخت به سپرده‌گذاران تصمیماتی گرفتند که ان‌شاءالله به‌زودی نتایج آن مشخص می‌شود.

به گفته وی، از زمان تشکیل کارگروه ویژه به صورت مرتب اطلاعیه‌هایی در سایت بانک مرکزی منتشر می‌شد، مضافا اینکه بسیاری از رسانه‌ها مصاحبه‌هایی را با مسوولان امر داشتند و به اطلاع‌رسانی در این زمینه کمک کردند. با آغاز به کار هیات تصفیه به‌دلیل اینکه مدیریت اداره تعاونی برعهده این هیات قرار گرفت، نیاز بود شناخت کاملی نسبت به دارایی‌های تعاونی داشته باشیم و سپس اقدام به اطلاع‌رسانی کنیم.

رییس هیات تسویه تعاونی ثامن‌الحجج تاکید کرد مشتریانی که در بانک پارسیان تعهد امضا کرده‌اند‌ از روز بیستم تیر ماه براساس تاریخ سررسید برگه تعهدنامه می‌توانند برای دریافت مابقی سپرده خود به بانک عامل مراجعه کنند. البته تاکید ما این است که سپرده‌گذاران مشخصا در تاریخی که برای‌شان تعیین شده است به شعبه مراجعه کنند، چون جابه‌جایی در تاریخ مراجعه ‌می‌تواند ارائه خدمت به سایر سپرده‌گذاران را با اختلال مواجه کند.  به گفته خالتی، مبالغ بالاتر نیز تا 300 میلیون تومان برای همه تعیین‌تکلیف شده است. تمام سپرده‌گذاران می‌توانستند سپرده‌های خود را تا 300 میلیون تومان منتقل و 35 میلیون تومان دریافت کنند، ولی تعیین‌تکلیف سایر سپرده‌گذاران منوط به کفاف دارایی‌های تعاونی خواهد بود.

وی درباره مزایده اموال نیز افزود: تاکنون برخی املاک ارزیابی شده‌اند که در نتیجه این ارزیابی‌ها مشخص شد قیمت واقعی املاک بسیار پایین‌تر از پیش‌بینی‌های قبلی بوده است، ضمن اینکه تاکنون دو مزایده اموال منقول برگزار شده و مزایده املاک هم در شرف انجام است که باتوجه به استقبال خوب سپرده‌گذاران و مردم، هیات تصفیه تصمیم گرفته مهلت مقرر برای شرکت در مزایده را برای یک هفته تمدید کند تا فرصت کافی برای سایر افرادی که تاکنون موفق به شرکت در این مزایده نشده‌اند، فراهم شود.

خالتی در گفت‌وگو با ایلنا تاکید داشت: البته برگزاری نشست با سپرده‌گذاران مربوط به بعد از تشکیل هیات تصفیه نیست و قبل از تشکیل هیات هم مرتبا با سپرده‌گذاران جلساتی برای تبادل‌نظر داشتیم و در حال حاضر هم این جلسات برگزار می‌شود که هیات تصفیه با اطلاع از دغدغه‌های سپرده‌گذاران تصمیم‌گیری کند و اصلا یکی از روش‌های اطلاع‌رسانی ما از ابتدا تاکنون همین جلسات بوده، چراکه از نزدیک با مشکلات سپرده‌گذاران آشنا شده‌ایم و آنها هم با مشکلات اجرایی کار و مراحل ساماندهی آشنا شده‌اند.  به گفته رییس هیات تسویه تعاونی ثامن‌الحجج، نزدیک‌ترین مزایده‌یی که قرار است برگزار شود بیستم تیرماه است که مربوط به برگزاری حراج خودروهای تعاونی است و به‌تدریج بقیه هم انجام خواهد شد. وی تاکید داشت که تاکنون حدود 5هزار نفر تعیین‌تکلیف نشده‌اند اما خوشبختانه با برنامه‌ریزی انجام شده یک‌میلیون و 250 هزار حساب به 11 هزار حساب تبدیل شده است.

 

ارسال نظر