روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۴/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۳۸۲

 سردار یزدی فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ شد؛ برنا   سردار محمدرضا یزدی با حکم سردار سرلشکر محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه به فرماندهی سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ منصوب شد.  سردار یزدی پیش از این در سمت معاونت حقوقی و امور مجلس سپاه پاسداران به خدمت مشغول بود. فرماندهی سپاه تهران بزرگ پیش از این بر عهده سردار محسن کاظمینی بود که از سال 90و پس از سردار حسین همدانی مسوولیت آن را عهده‌دار شده بود.

 زندانی سیاسی نداریم؛ ایلنا  دبیر ستاد حقوق بشر قوه‌ قضاییه با تاکید بر اینکه ما در کشور عنوان زندانی سیاسی نداریم، گفت: دسته‌بندی متهمان در بازداشتگاه‌ها درست است. ما برای آزاردهی متهمان را در کنار کسی قرار نمی‌دهیم. این اتهام بدی است که به قوه قضاییه می‌زنند.  محمدجواد لاریجانی دیروز در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه با توجه به مسوولیتی که جنابعالی دارید، آیا درباره وضعیت حقوق بشری زندانیان سیاسی داخل کشور هم اقدام کرده‌اید. گفت:«مواردی که داریم مبتنی بر جرم سیاسی جدید نیست و تاکنون مصداق عملی در این ارتباط نداشته‌ایم.»

 دولت در کابینه آینده از نیروهای انقلابی استفاده کند؛ ایسنا   دبیر شورای نگهبان با اشاره به محدوده فعالیت‌های شورای نگهبان گفت: : موضع ما در شورای نگهبان باید فارغ از جریانات، مقامات و دسته‌بندی‌های سیاسی و صرفا در هماهنگی با مواضع امام راحل و رهبر معظم انقلاب باشد. آیت‌الله جنتی در دیدار با کارکنان شورای نگهبان خاطرنشان کرد: امیدواریم نتیجه انتخابات بالاخره به خیر و صلاح این مردم تمام شود. همه باید دعا کنیم، دولت موفق به کار و خدمت شود. متاسفانه وضع کار و اشتغال خوب نیست. رهبری هم امسال را سال تولید و اقتصاد مقاومتی نام‌گذاری کردند و ما انتظار داریم، دولت به دردها و مشکلات مردم برسد و در کابینه آینده از نیروهای انقلابی استفاده کند.

 برنامه موشکی ایران تعارضی با قطعنامه‌های شورای امنیت ندارد؛ ایسنا  رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه«برنامه موشکی ایران هیچ تعارضی با قطعنامه‌های شورای امنیت ندارد» گفت: ما با جدیت سیاستمان را در حمایت از برنامه موشکی ادامه می‌دهیم. علاءالدین بروجردی در واکنش به گزارش دبیرکل سازمان ملل درباره عملکرد ایران نسبت به قطعنامه ۲۲۳۱و طرح ادعاهایی نسبت به برنامه موشکی ایران گفت: برنامه موشکی ما هیچ ابهامی ندارد. آنها موضوع کلاهک‌های هسته‌یی را مطرح می‌کنند. حال اینکه ما خودمان اضافه بر تعهدات در عهدنامه NPT اصل دستیابی به سلاح هسته‌یی را تحریم و ممنوع کردیم و مقام معظم رهبری نیز در این‌باره فتوا دادند. به قول علما این دیگر سالبه به انتفاع موضوع است.

 کاهش قاچاق کالا به 10 میلیارد دلار در سال؛ خانه ملت  سخنگوی هیات رییسه مجلس از کاهش قاچاق کالا به 10میلیارد دلار در سال خبر داد.  بهروز نعمتی با اشاره به نشست غیرعلنی دیروز مجلس گفت: متاسفانه در گذشته شاهد مبلغی بالغ بر 25میلیارد دلار قاچاق کالا و ارز در کشور بودیم که با همکاری و اقدامات دستگاه‌های ذی‌ربط این مبلغ به 10میلیارد دلار کاهش پیدا کرده است.  سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: درحال حاضر با 700ورودی قاچاق کالا مواجه هستیم که باید در لایحه دولت، راهکاری برای بسته شدن این ورودی‌ها در نظر گرفته شود.

 ایجاد محدودیت برای رسانه‌ها ظلم در حق رسانه‌هاست؛ ایلنا  رییس فراکسیون امید با درخواست از رسانه‌ها برای نقد منصفانه عملکرد این فراکسیون و شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان، رعایت منافع ملی از سوی مسوولان و رسانه‌ها را امری ضروری برشمرد و تاکید کرد: ایجاد محدودیت برای رسانه‌ها با تفسیری خاص از منافع ملی ظلم در حق رسانه‌هاست. محمدرضا عارف در دیدار با جمعی از مدیران مسوول مطبوعات و خبرگزاری‌ها گفت: رسانه‌های مستقل با وجود محدودیت‌های فراوان در دهه اخیر با شناخت و درک صحیح از اوضاع کشور و همراهی با گفتمان اصلاح‌طلبی مسیر خوبی را آغاز کردند و همین مسیر باید با جدیت دنبال شود.

 استقرار هیات کنسولی ایران در عربستان؛ شبستان   هیات کنسولی ایران در ایام برگزاری حج در این کشور مستقر می‌شود.  با توجه به اعزام حجاج ایرانی در سال 96 به عربستان جهت شرکت در مراسم حج، ایران از چند وقت پیش درخواست کرده بود، هیاتی کنسولی از سوی ایران در فصل حج در این کشور مستقر شود تا مسائل کنسولی مربوط به اتباع ایرانی که در حج حضور دارند را پیگیری کند.  طبق اعلام حجت‌الاسلام قاضی‌عسکر، نخستین اعزام حجاج ایرانی به عربستان از نهم مرداد ماه آغاز می‌شود.

 دنبال آتش‌ بس هستید یا اتهام‌زنی؟؛ خبرآنلاین   عضو ارشد جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه آقای زاکانی بیکار هستند و می‌نشینند کلماتی مانند آتش‌بس را مطرح می‌کنند، گفت: وگرنه اگر ما وارد گود شویم، وقت نداریم که بنشینیم و این کلمات را طراحی کنیم.  حجت‌الاسلام سیدرضا اکرمی با اشاره به مفهوم «آتش‌بس» که به تازگی از سوی علیرضا زاکانی و بعضی از چهره‌های اصولگرا مطرح شده است، گفت: من خدمت آقای زاکانی عرض می‌کنم که آقای زاکانی؛ همین نامه اولیه شما که اعلام آتش‌بس بود با اتهام شروع شده است. شما گفته‌اید که طرف مقابل شما مرعوب و مفتون غرب هستید، خود این نقض غرض است. شما بگویید در جامعه مشکل وجود دارد. عوض اینکه ما مدام به یکدیگر بپریم و مچ همدیگر را بگیریم، بیایید اول روبه‌روی هم بنشینیم و مشکلات را مطرح کنیم و با کمک همدیگر آنها را حل و فصل کنیم. آن وقت نظراتتان را درباره کرسنت یا قرارداد توتال مطرح کنید.

 اتهامات قاضی حیدری‌فرد ارتشا، تصرفات غیرقانونی و استفاده از سلاح بود؛ ایلنا   غلامحسین اسماعیلی، رییس دادگستری استان تهران در پاسخ به این سوال که «حیدری‌فرد» یکی از قضات پرونده کهریزک دارای چه اتهاماتی بوده است که به ۱۵سال حبس محکوم شده است؟ گفت: این فرد دارای اتهامات متعددی مانند تصرفات غیرقانونی، استفاده غیرقانونی از اموال دولت، ارتشا، استفاده از سلاح و درگیری در حوزه‌های مختلف و... است و به همین اتهامات محکوم شده است.  این مقام عالی قضایی در رابطه با آخرین وضعیت پرونده مدیران کانال‌های تلگرامی اظهار کرد: کیفرخواست برخی از متهمان این پرونده صادر و به دادگاه ارسال شده است و تحقیقات در مورد سایرین ادامه دارد.

 بررسی پیشنهادهای جدید برای تامین نیازهای مردم سوریه؛ فارس   در دیدار جابری‌انصاری و نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه، پیشنهادهای اجرایی جدید در زمینه تامین نیازهای انسانی مردم سوریه بررسی و دی ‌میستورا خواستار افزایش نقش ایران در کمک به تلاش‌های این سازمان در چارچوب گفت‌وگوهای ژنو شد.  جابری‌انصاری با تاکید بر اینکه دو روند آستانه و ژنو مکمل یکدیگر هستند، دستاورد تلاش‌های پیشین این دو روند و نیازهای پیش روی آن را مورد بحث قرار داد.

 

 

ارسال نظر