ایرانشهر

۱۳۹۶/۰۴/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۸۸۷

صدور حکم اولیه برای قالیباف پیش از انتخابات

فیاض شجاعی، دادستان دیوان محاسبات کل کشور با اشاره به پرونده شهرداری تهران در این دیوان گفت که پیش از انتخابات رای اولیه‌یی برای شهردار تهران صادر شده بود که با رفع موانع موضوع منتفی شد. به گزارش ایسنا، شجاعی افزود: پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری شهردار تهران برای حسابرسی دیوان محاسبات موانعی ایجاد کرده بود که در همین راستا پرونده‌یی در دادسرای دیوان تشکیل و رای اولیه‌یی هم صادر شد، اما ایشان پیش از قطعیت رای برای ورود حسابرسان به شهرداری تهران اعلام آمادگی کرد. از این رو از قطعی شدن حکم ایشان جلوگیری شد.

وی با بیان اینکه «دیوان محاسبات تا امروز گزارشی در خصوص تخلف مالی شهرداری تهران دریافت نکرده است»، اظهار کرد: در حال حاضر حسابرسان دیوان محاسبات باید پس از استقرار در شهرداری تهران این مساله را بررسی کنند و اگر تخلفی وجود داشت آن را اعلام کنند.

دادستان دیوان محاسبات با بیان اینکه «این دیوان رسیدگی‌های حرفه‌یی تخصصی خود را به دور از شائبه‌های سیاسی پیگیری می‌کند»، اضافه کرد: در هر مرحله از فعالیت حسابرسان دیوان اگر مانعی ایجاد شود، دیوان ورود خواهد کرد و نهاد مربوطه و مسوول آن را تحت تعقیب قرار خواهد داد.

شجاعی در پاسخ به این سوال که آیا پرونده تخلفات افراد از جمله شهردار پس از دوران مسوولیت‌شان مفتوح خواهد بود یا خیر؟ گفت: منفک شدن یک مسوول از مسوولیت قبلی موجب رفع تکلیف از آن فرد یا مختومه شدن پرونده نمی‌شود بلکه رسیدگی به پرونده تا نتیجه قطعی ادامه خواهد یافت و نهایتا یا منع تعقیب از سوی دادستان صادر می‌شود یا هیات‌های مستشاری و محکمه رای برائت یا محکومیت صادر خواهند کرد.

دستورالعمل جهانی تاب‌آوری شهری تدوین می‌شود

مرتضی سلیمی، رییس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر گفت: دستورالعمل بین‌المللی تاب‌آوری شهری، نقشه راهی برای پاسخگویی جمعیت‌های ملی به تاب‌آوری شهری است.  به گزارش ایسنا، سلیمی در مورد طرحی که با همکاری هلال‌احمر ایران با فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال‌احمر انجام شد، عنوان کرد: این طرح در زمینه تدوین دستورالعملی در زمینه تاب‌آوری شهری انجام شده است و از موارد مدنظر آن، افزایش فعالیت‌های جمعیت‌های ملی در کاهش خطرهای شهری و تقویت ظرفیت‌های جمعیت‌های ملی برای پاسخگویی کارآمد به سوانح شهری است. وی اضافه کرد: یکی دیگر از اهداف این برنامه ارتقای جایگاه فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌ها در دستور کار جهانی در زمینه تاب‌آوری شهری است. رییس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر با اشاره به شهرهایی که در این طرح مورد بررسی قرار گرفتند، گفت: شهرهای تهران، لاپاز، بولیوی، جاکارتا و ایروان شهرهایی بودند که در این طرح مورد بررسی قرار گرفتند.  سلیمی در مورد دلیل انتخاب تهران گفت: از آنجایی که این شهرها از جمله تهران با خطرهای بالقوه ناشی از بروز سانحه مواجه هستند، در این طرح مورد بررسی قرار گرفتند.  وی در مورد ضرورت تدوین دستورالعمل ایجاد تاب‌آوری شهری اظهار کرد: این طرح به برنامه‌ریزی‌های جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال‌احمر در زمینه تاب‌آوری شهری کمک می‌کند و همچنین با بررسی نتایج آن می‌توان به شناسایی چالش‌های، نیازها و اولویت‌ها برای کاهش خطرپذیری شهری و ایجاد یک نقشه راه برای پاسخگویی جمعیت‌های ملی به تاب‌آوری شهری کمک کرد.  وی اضافه کرد: در واقع هدف اصلی طرح ‌این است که یک دستور کار برای دخالت جمعیت‌های ملی در ایجاد تاب‌آوری شهری ایجاد کند.

رکورد حمل‌و‌نقل کانتینری ناوگان ملی طی‌ 2 ماه

مدیرعامل شرکت حمل‌ و نقل کانتینری کشتیرانی ایران با بیان اینکه عملکرد این شرکت در دو ماه نخست سال جاری در مقایسه با 19 سال فعالیت این شرکت بی‌سابقه است، افزود: بخش کانتینری کشتیرانی در ماه‌های اخیر به افزایش خیره‌‌کننده حمل کالا دست یافته است.

به گزارش روابط عمومی شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی، «حمزه کشاورز» افزود: نظیر عملکرد دو ماه نخست امسال درکمتر برهه‌یی وجود داشته است و این موفقیت در حالی برای ناوگان ملی رقم می‌خورد که در حال حاضر 17خط بزرگ کشتیرانی خارجی به بندر شهیدرجایی به صورت مستقیم و منظم تردد دارند و همزمان شماری از خطوط کشتیرانی و NVOCC نیز از طریق دوبی ترانشیپ می‌کنند. کشاورز گفت: حمل محمولات از آسیا و اروپا از رشد قابل‌توجهی برخوردار است به‌طوری که در دو ماه نخست سال 1396، حدود 195هزار TEU تنها در بندر شهیدرجایی حمل شد که بیش از 52.5درصد از کل عملکرد آن بندر است که این سهم حتی بیش از دوران تحریم خطوط خارجی است که به ایران نمی‌آمدند.  وی افزود: هم‌اکنون 17 خط بزرگ کانتینری خارجی به‌طور مستقیم و هفتگی تردد می‌کنند و دیگر خطوط نیز از دوبی ترانشیپ می‌شوند. مدیرعامل شرکت حمل‌‌و‌نقل کانتینری کشتیرانی ادامه داد: از نظر مقایسه رشد عملکرد نسبت به دوره دو ماهه سال 1395 نیز 61 درصد افزایش و در عین حال کرایه حمل نیز افزایش قابل توجهی داشته است.

 

 

ارسال نظر