ترامپ نوار ضبط‌شده‌ ندارد

۱۳۹۶/۰۴/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۸۳۳
ترامپ نوار ضبط‌شده‌ ندارد

 دالاس مورنینگ‌ نیوز:

این روزنامه در صفحه اول خود با اشاره به ادعای ترامپ، به ادامه داستان اتهام دخالت روسیه در انتخابات امریکا پرداخته است. در روزهای گذشته ترامپ گفته است: «هیچ‌گونه نوار ضبط‌‌ شده‌یی از مکالمات خود با جیمز کومی ندارد.» او در مصاحبه‌یی تاکید کرده که مانعی بر سر راه تحقیقات پلیس فدرال امریکا وجود ندارد و اف‌بی‌آی می‌تواند تحقیقات خود را درباره مداخله روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 امریکا ادامه دهد. هدایت تحقیقات درباره اتهام دخالت روسیه به نفع ترامپ در انتخابات امریکا بر عهده جیمز کومی بود که او از طرف دونالد ترامپ از سمت خود برکنار شد. ترامپ ادعا کرده نوار ضبط‌شده‌یی ندارد در حالی که پیش از این به کومی هشدار داده بود، ممکن است محتوای مکالمات او را درباره تحقیقات اف‌بی‌آی منتشر کند. براین اساس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان امریکا از کاخ سفید خواسته بودند تا این نوار ضبط شده را حداکثر تا روز 23 ژوئن در اختیار این کمیته قرار دهد.

ترامپ در این باره در پیامی در توییتر خود منتشر کرد: من اصلا نمی‌دانم آیا نوار مکالمات ضبط شده من با جیمز کومی وجود دارد یا نه؟ من چنین کاری نکرده‌ام و محتوای ضبط شده‌یی از این مکالمات ندارم.

 واشنگتن پست:

این روزنامه در صفحه اول خود با انتشار عکسی از مراسم تشییع اتو وارمبیر اعلام کرد که صدها نفر از دوستان و نزدیکان او در شهر سین‌سیناتی در ایالت اوهایو جمع شدند تا در مراسم خاکسپاری او شرکت کنند. اتو وارمبیر، به مدت 17 ماه در زندانی در کره شمالی بازداشت بود. او در ژانویه 2016 به عنوان گردشگر به این کشور سفر کرد و به اتهام سرقت یک پوستر تبلیغاتی از هتلی در کره شمالی به 15سال کار اجباری محکوم شده بود. او در ۱۳ ژوئن امسال و پس از 17ماه در حالی که در کما بود به امریکا بازگردانده شد و 6 روز پس از آن درگذشت. مراسم خاکسپاری وارمبیر از مدسه‌یی که فارغ‌التحصیل شده بود، آغاز شد.

راب پورتمن، سناتور ایالت اوهایو گفته: «کره شمالی باید در قبال آنچه برای اوتو وارمبیر اتفاق افتاده است، پاسخگو باشد. شیوه برخوردی که این کشور با اتو داشت، نشان می‌دهد که به اصول اولیه حقوق بشر و حرمت انسانی نیز بی‌توجه هستند.»

 ال تیمپو:

این روزنامه کلمبیایی در صفحه اول خود به ادامه ناآرامی‌ها در ونزوئلا پرداخته است. به گزارش این روزنامه در ادامه اعتراض‌های ضددولتی دولت ونزوئلا، یکی از معترضان که به شعاع امنیتی یک پایگاه هوایی وارد شده بود، با شلیک گلوله‌یی ‌توسط نیروهای ارتشی ونزوئلا کشته شده است. این اتفاق، باعث شده که بار دیگر فشارها بر دولت ونزوئلا درباره اعمال زور برای کنترل تظاهرات ضد دولتی افزایش یابد. تاکنون در جریان این تظاهرات، 76نفر از معترضان به دست نیروهای امنیتی ونزوئلا کشته شده‌اند. آخرین معترض کشته شده یک فرد 22ساله به نام دیوید خوزه والنیلا بود که بعد از منتقل شدن به بیمارستانی در منطقه چاکائو جان خود را از دست داد. گروه کوچکی از معترضان نیز اقدام به پرتاب کوکتل مولوتف به سمت سربازان داخل این پایگاه هوایی کردند.

 

 

ارسال نظر