استمداد وزارت نیرو از مردم

۱۳۹۶/۰۳/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۷۳۷

 ایرنا   وزیر نیرو با اعلام اینکه در شهرهای اصفهان و شیراز و همچنین استان‌های بوشهر و سیستان و بلوچستان مشکل جدی تامین آب داریم، گفت: در صورتی که مردمِ این مناطق با وزارت نیرو همکاری و مقداری مصارف خود را کم کنند، جیره‌بندی آب در این مناطق نخواهیم داشت. حمید چیت‌چیان روز گذشته در حاشیه نشست هیات دولت و در جمع خبرنگاران، در پاسخ به پرسشی در مورد احتمال جیره‌بندی آب در فصل تابستان گفت: در نتیجه بارش‌هایی که در ابتدای امسال رخ داد، نگرانی ما نسبت به بسیاری از شهرها مرتفع شد.

وی با تاکید بر مدیریت مصرف آب، گفت: همیشه چه در سال‌هایی که دچار کمبود باران هستیم و چه سال‌هایی که در شرایط عادی قرار داریم، نیازمند مدیریت مصرف آب هستیم؛ شرایط کشور ما اینچنین است؛ کشور ما کشوری است که 210 میلیمتر در سال بارش دارد و این کمتر از یک‌سوم میانگین بارندگی جهان است.

وزیر نیرو اضافه کرد: البته در برخی شهرها از سال‌های گذشته کمبودهایی به صورت سنتی داریم که تلاش می‌کنیم این مشکلات را در سال آینده با احداث آب شیرین‌کن‌ها در طول سواحل خلیج فارس و دریای عمان به صورت کامل برطرف کنیم؛ شرایط امسال این مناطق مشابه سال‌های گذشته است.

 

ارسال نظر