روی خط نیرو

۱۳۹۶/۰۳/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۴۴۷

 جوان شدن وزارت نیرو در 4 سال

پاون| مقایسه نسبت سنی و میزان تحصیلات کارکنان وزارت نیرو در چهار سال منتهی به سال 1394 نشان می‌دهد که این وزارتخانه 20 درصد جوان‌تر شده و در سطح تحصیلات ارتقای 25 درصدی داشته است.

مقایسه نسبت سنّی و میزان تحصیلات کارکنان وزارت نیرو در چهار سال منتهی به سال 1394 نشان می‌دهد که این وزارتخانه 20 درصد جوان‌تر شده و در سطح تحصیلات ارتقای 25 درصدی داشته است. در اجرای سیاست دولت در جهت جوانگرایی در دستگاه‌های اجرایی، گزارش‌های آماری به دست آمده از نسبت سنی کارکنان وزارت نیرو نشان می‌دهد که در چهار سال منتهی به سال 1394، این وزارتخانه جوان‌تر و در میزان تحصیلات باسوادتر شده است. براساس این گزارش، آمارها حاکی از این است که نسبت کارکنان زیر 40 سال وزارت نیرو در 4 سال منتهی به سال 1394 از 27.9 میانگین سال 90 به 48.1 درصد سال 1395 افزایش پیدا کرده است. در این مدت کارکنان بالای 50 سال این وزارتخانه 17 درصد کاهش یافته است. این گزارش می‌افزاید؛ عمده افزایش مربوط به کارکنان رده‌های سنی از 30 تا 40 سال است که حدود 15.74 درصد در 4 سال منتهی به سال 94 نسبت به سال 90 افزایش پیدا کرده است. همچنین آمارها نشان می‌دهد که کارکنان تحصیلکرده لیسانس به بالا این وزارتخانه در سال 94 نسبت به سال 90 حدود 18.45 درصد افزایش پیدا کرده و از تعداد کارکنان دیپلم و زیردیپلم آن حدود 15 درصد کاسته شده است. گفتنی است، مقایسه آمارهای نسبت سنیّ و میزان تحصیلات این وزارتخانه در پایان سال 94 نسبت به سال 88 نشان می‌دهد که این تغییرات محسوس‌تر بوده است، به‌طوری که هرم سنی زیر 40 سال این وزارتخانه در پایان سال 94 حدود 18 درصد جوان‌تر و میزان تحصیلات کارکنان لیسانس به بالای آن نیز حدود 25 درصد افزایش یافته است.

 3 برابر شدن اعتبارات آبفا برای دریاچه ارومیه

ایلنا| رییس هیات‌مدیره و‌ مدیرعامل شرکت آب و‌ فاضلاب آذربایجان غربی گفت: هم‌اکنون ۴۰میلیون مترمکعب پساب تصفیه شده در سال به دریاچه ارومیه انتقال داده می‌شود. نشست خبری تشریح عملکرد دستگاه‌های ذی‌ربط در طرح احیای دریاچه ارومیه با حضور مدیران ارشد دستگاه‌های دخیل و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری در فرهنگسرای جوان ارومیه برگزار شد. «رسول اکبری» رییس هیات‌مدیره و‌ مدیرعامل شرکت آب و‌ فاضلاب آذربایجان غربی در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: در چند سال اخیر اعتبارات شرکت آب و فاضلاب استان در حوزه طرح احیای دریاچه ارومیه چند برابر شده است. مدیرعامل شرکت آبفای استان در این نشست افزود: با توجه به خشکسالی سطح کشور این امر باعث تغییر اقلیم در مناطق مختلف کشور شده است. وی با اشاره به اینکه یکی از راهکارها، ورود پساب تصفیه شده به دریاچه ارومیه بود اظهار داشت: قرار شد در حوضه آبریز دریاچه مشتمل بر ۱۴شهر(ارومیه، گلمان، نقده، میاندوآب، اشنویه، بوکان، تکاب، مهاباد و...) ۱۰۵میلیون مترمکعب در هر سال تحویل پیکره دریاچه ارومیه شود که خوشبختانه با بودجه پرداختی این امر صورت گرفت.

 

ارسال نظر