اخبار

۱۳۹۶/۰۳/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۵۶۷

راه‌اندازی اپراتورهای ارائه‌دهنده محتوای الکترونیکی

عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: با هدف تسریع در دستیابی به اهداف شبکه ملی اطلاعات عنوان و مجری پروژه‌های «دولت الکترونیکی و همراه» و «۱۰برابر کردن تولید محتوای داخلی با رویکرد کسب‌وکار دیجیتالی» تغییر یافت. خسرو سلجوقی مدیر پروژه ده برابر کردن تولید محتوای داخلی با رویکرد کسب‌وکار دیجیتالی با مشارکت حداکثری بخش خصوصی در گفت‌وگو با فارس اظهارداشت: بخش خدمات و محتوا از عناصر اصلی شبکه ملی اطلاعات است و در این راستا پروژه ده برابر کردن تولید محتوای داخلی با رویکرد کسب‌وکار دیجیتالی در سال 95 با مدیریت من آغاز شد و در سال جاری با تغییر عنوان به آقای جهانگرد رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران سپرده شد.  وی افزود: عنوان پروژه جدید «ایجاد اپراتورها/شرکت‌های ارائه‌کننده خدمات و محتوای الکترونیکی» و «توسعه زیرساخت و محتوای بومی» نامیده شده است.

امریکا مجبور به

تغییر قانون تحریم شد

انگجت   سنای امریکا مجبور به افزودن اصلاحیه‌یی به طرح تحریم مشترک ایران و روسیه شد تا این کشور بتواند از موتورهای ساخت روسیه در موشک‌های فضاپیمای خود استفاده کند.  اگر اصلاحیه یاد شده در طرح مذکور گنجانده نمی‌شد نه ناسا و نه شرکت‌های خصوصی امریکایی دیگر قادر به استفاده از موتورهای موشکی ساخت روسیه نبودند و این امر مشکلات جدی را برای آنها به وجود می‌آورد.  در طرح اولیه تحریم ایران و روسیه، امریکایی‌ها از خرید محصولات روسی از سازمان‌هایی که با صنایع دفاعی و اطلاعاتی روسیه همکاری داشته باشند، منع شده بودند. اما در اصلاحیه انجام شده، تغییراتی ایجاد شده تا واردات موتورهای RD-180 و RD-181 به امریکا از روسیه کماکان ممکن باشد. این موتورها در موشک‌های اطلس 5 و Antares مورد استفاده قرار می‌گیرند.  قرار است، این اصلاحات برای اعمال به سرعت تقدیم کنگره و سنا شوند و بعید به نظر می‌رسد بر سر راه تصویب آنها مشکل خاصی وجود داشته باشد.

سیاست‌های تازه «یوتیوب»

برای حذف ویدیوهای خشن

نیویورک‌تایمز   سایت به اشتراک‌گذاری فایل یوتیوب برای حذف ویدیوهای مروج خشونت و تروریسم سیاست‌گذاری‌های تازه‌یی داشته و قصد دارد به‌طور کامل آنها را حذف کند.  موضوع ضرورت حذف سریع این نوع ویدیوها از یوتیوب از زمانی جدی‌تر شده که اعلام شد یکی از مهاجمان حادثه حمله تروریستی پل لندن با مشاهده برخی ویدیوهای گروه‌های حامی داعش در یوتیوب به آنها گرایش پیدا کرده است.

این فرد با شنیدن خطابه‌های تروریست‌های حامی داعش تصمیم گرفته حمله تروریستی خود را در لندن انجام دهد. از همین رو یوتیوب به‌شدت تحت فشار افکار عمومی قرار گرفته و برخی کشورهای اروپایی نیز از آن خواسته‌اند از ابزار دقیق‌تر و موثرتری برای حذف ویدیوهای تروریستی و نامناسب استفاده کند.  گوگل قبلا اعلام کرده بود نهایت تلاش خود را به عمل می‌آورد تا این نوع ویدیوها را در یوتیوب شناسایی و حذف کند، هر چند تعیین معیارهای شناسایی و تعیین ویدیوهای نامناسب و تندروانه نیز کار دشواری است.

دستبند هوشمند برای جلوگیری از آفتاب سوختگی

 مشبل   اگر دوست دارید در گرمای طاقت‌فرسای تابستان جلو آفتاب سوختگی را بگیرید و از تبعات تابش تند خورشید مانند سرطان پوست جلوگیری کنید، می‌توانید از این دستبند هوشمند استفاده کنید.  بررسی‌های بنیاد سرطان پوست در امریکا نشان می‌دهد در سه دهه گذشته تعداد افراد مبتلا به سرطان پوست از تعداد کل تعداد افراد مبتلا به دیگر انواع سرطان پیشی گرفته و لذا تلاش برای مقابله و پیشگیری با این سرطان باید کاملا جدی گرفته شود.  شرکت Netatmo برای کمک به حل این مشکل دستبند هوشمند زیبایی به نام JUNE تولید کرده که مدت زمان حضور افراد در معرض نور خورشید را محاسبه و برآورد می‌کند و شدت اشعه ماورای بنفش که افراد در معرض آن قرار می‌گیرند را می‌سنجد. 

 

ارسال نظر