چهره‌ها

۱۳۹۶/۰۳/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۵۳۳

در حوزه موشکی جزو قدرت‌های بزرگ دنیا هستیم

30 خردادرییس ستاد کل نیروهای مسلح در نشست با فعالان عرصه فناوری کشور با اشاره به اهمیت و ضرورت علم و پژوهش در کشور گفت: باید خدا را شکر کنیم که در مکتب اسلام و ایران اسلامی و مکتب اهل بیت(ع) تنفس می‌کنیم و دینی داریم که بر فضلیت علم و دانش تاکید دارد. به گزارش اعتمادآنلاین، سردار محمد باقری با اشاره به ظرفیت‌های بزرگی که در کشور وجود دارد، افزود: انقلاب اسلامی منشا حرکت‌های بزرگ در منطقه بوده و تحولات جهانی تحت تاثیر انقلاب اسلامی بوده است. وی با اشاره به نقاط ضعف نظام سلطه در درگیری با ایران اسلامی گفت: آنها فعلا توان درگیری با ما را ندارند و البته ما هم قصد درگیر شدن با آنها را نداریم اما در رقابت دایمی با آنها در حوزه‌های مختلف ازجمله حوزه موشکی قرار داریم. رییس ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه به برکت خون شهدا و تلاش دانشمندان خود در حوزه موشکی جزو قدرت‌های بزرگ دنیا هستیم، گفت: در عرصه‌های فراوانی ازجمله در فناوری‌های زیرزمینی، دریایی، هوایی، فضایی و اطلاعاتی و... در حال رقابت با نظام سلطه هستیم که بودجه ارتش آنها چند برابر بودجه دفاعی ماست. باقری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کپی‌برداری از صنایع و علوم غربی در حوزه‌های فنی قابل درک است اما در علوم انسانی ما اساسا نمی‌توانیم از محصولات و تولیدات آنها استفاده کنیم زیرا ماهیت نظام و اداره جامعه ما با آنها متفاوت است. وی افزود: آنها در حوزه‌های علوم انسانی به‌دنبال ترویج علوم خود در کشور ما هستند و این امر خطرناکی است که ما باید هوشیارانه مقابل آن بایستیم.

 

حمله موشکی به مقر داعش با اطلاع دولت سوریه بود

30 خردادسخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان، اعلام کرد: اقدام جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با گروه‌ تروریستی، تکفیری و وهابی داعش با اطلاع دولت سوریه انجام شده و در پی این عملیات ضربات مهلکی به پیکره این گروه‌ها و مقر مرکزی آنها در دیرالزور وارد شده است. به گزارش ایسنا، بهرام قاسمی در پاسخ به سوالی در ارتباط با عملیات روز گذشته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله موشکی به مقر گروه‌ تکفیری و تروریستی داعش در منطقه «دیرالزور» سوریه، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران در راستای سیاست اصولی، ثابت و تغییرناپذیر خود در مبارزه بی‌امان با گروه‌های تروریستی تکفیری-وهابی و با در جریان گذاشتن دولت قانونی سوریه، ضربات مهلکی را بر پیکره گروه‌های تروریستی و مقر مرکزی آنها در دیرالزور وارد کرد. وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان یکی از قربانیان تروریسم همان‌طور که بارها اعلام کرده براساس مواضع انسانی، مترقیانه و اصولی‌اش مبارزه‌های مستمر با تروریسم داشته و خواهد داشت و با عزمی راسخ و استوار حرکتش در این مسیر را ادامه می‌دهد، افزود: در همین چارچوب از نظر جمهوری اسلامی ایران تروریسم در هر شکل، در هر جا و تحت هر عنوان و بهانه‌یی که صورت پذیرد، محکوم است. قاسمی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با تمام توان و با اتکا به تمام داشته‌ها، تجارب و توانمندی‌های خود در حوزه‌های دفاعی، نظامی، اطلاعاتی و امنیتی و با استفاده از تجارب گذشته از کیان خود و همچنین ثبات و امنیت شهروندانش در مقابله با پدیده شوم تروریسم دفاع خواهد کرد. همان‌طور که بارها گفته‌ایم ما در دفاع از امنیت و ثبات‌مان هیچ‌گونه تعارفی نداریم و برای مقابله با تروریسم، ناامنی و بی‌ثباتی بیشترین تلاش را به کار خواهیم برد.

 

انتظار مردم تشکیل دولتی اصلاح‌طلب‌تر است

30 خردادیک عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان تاکید کرد: حمایت اصلاح‌طلبان از روحانی به دلیل سهم‌خواهی نیست اما این انتظار وجود دارد که دولت دوازدهم اصلاح‌طلب‌تر شود که این مساله هم به خاطر خواست و مطالبه مردم است. سیدمحمود میرلوحی در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به گمانه‌زنی‌ها برای ترکیب دولت آتی گفت: روحانی در ایام تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری از جوان‌تر شدن کابینه و استفاده بیشتر از نیروهای جوان سخن گفت. همچنین ایشان گفت که سهم زنان از عرصه مدیریت کشور افزایش می‌یابد و دولت را همراه‌تر و همسوتر خواهد کرد. این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: اقتصاد و معیشت هم‌اکنون مهم‌ترین مساله کشور و مردم است. البته دولت نخست روحانی زحمات بسیاری کشیده و توانسته رشد منفی 6.8درصد را به رشد 7درصدی برساند و این یعنی یک رشد ۱۴درصدی آن هم در طول سه سال و نیم که کار بزرگی است. اما با این حال، مخالفان و رقبای دولت تایید می‌کنند که مهار تورم با رشد اقتصادی همراه نشده و مردم این گشایش‌ها را در زندگی‌شان احساس نکرده‌اند. میرلوحی در پاسخ به این سوال که اصلاح‌طلبان چه رایزنی‌هایی را با روحانی درخصوص ترکیب دولت آتی انجام داده است، اظهار کرد: تا آنجا که من اطلاع دارم تاکنون دیدار رسمی با این موضوع مشخص هنوز صورت نگرفته هر چند که خاتمی ضیافت افطاری را مهمان روحانی بود. با وجود این، شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان امیدوار است و این درخواست را مطرح کرده تا بتواند با روحانی دیداری انجام دهد که در آن دیدار احتمالا این موضوع نیز مورد بحث قرار بگیرد.

 

موشک‌های سپاه چگونه به مقر داعش شلیک شد

30 خردادهمزمان با بازتاب‌های وسیع عملیات سپاه در فضای داخلی و خارجی، فرمانده نیروی هوافضای سپاه چگونگی شلیک موشک به مواضع داعش در سوریه را تشریح کرد. به گزارش برنا، سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در جریان شلیک موشک‌های بالستیک سپاه به مقر داعش در دیرالزور سوریه گفت: اگر تروریست‌ها به شرارت ادامه دهند نتیجه پرهزینه‌یی برای‌شان رقم خواهد خورد. او تاکید کرد: در اطراف دیرالزور پایگاه‌های فرماندهی، مراکز ساخت و تولید خودروهای انتحاری و مراکز تجمع آنها توسط موشک‌های میان‌برد مورد هدف قرار گرفت. دشمنان باید بدانند تهران، لندن و پاریس نیست و این یک کار کوچکی بود که انجام شد و اگر دست از پا خطا کنند، ضربات مهلک‌تر بر سر آنها فرود خواهد آمد. فرمانده نیروی هوافضای سپاه اظهار کرد: این موشک‌ها از ایران شلیک شد و از فراز عراق عبور کرد و در سوریه فرود آمد و توسط هواپیماهای بدون سرنشینی که از اطراف دمشق به پرواز درآمده بود بر فراز دیرالزور اصابت‌ها را به صورت همزمان برای ما در ایران مخابره می‌کرد. حاجی‌زاده همچنین تاکید کرد: تمام موشک‌ها دقیقا به محل مورد نظر اصابت کرد. او افزود: شناسایی و احاطه اطلاعاتی این تروریست‌ها به خودی خود یک دنیا مساله است و شلیک این موشک‌ها از فاصله 700 کیلومتری و نشاندن روی یک ساختمان کوچک، خودش یک پیام است و آنها می‌فهمند عیار ایرانی‌ها کجاست. فرمانده نیروی هوافضای سپاه در پایان گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به تبعیت از فرماندهی معظم کل قوا این عزم و اراده محکم برای دفاع از نظام را به صورت کامل دارد و سر سوزنی هم عقب نمی‌نشیند.

 

ارسال نظر