از منطقه

۱۳۹۶/۰۳/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۴۸۶

5 هزار تن کمک غذایی ترکیه به قطر

وزیر اقتصاد ترکیه اعلام کرد که این کشور با ۷۱هواپیما ۵۰۰۰ تن محصولات غذایی به قطر ارسال کرده است. به‌گزارش سی‌ان‌ان ترک در پی بروز بحران دیپلماتیک میان قطر با برخی از کشورهای عربی ازجمله عربستان، نیهات زیبکچی، وزیر اقتصاد ترکیه اعلام کرد: ترکیه با ۷۱هواپیما 5 هزار تن محصولات غذایی به قطر ارسال کرده است. وی همچنین اعلام کرد در طول چند روز آینده حمل و نقل از طریق کشتی نیز میان دو کشور آغاز می‌شود.

دو دیپلمات پاکستان در افغانستان ناپدید شده‌اند

دو کارمند کنسولگری پاکستان در افغانستان از ۱۶ژانویه تاکنون ناپدید هستند. وزارت خارجه پاکستان اعلام کرده این دو کارمند از مسیر زمینی از جلال‌آباد مرکز ولایت ننگرهار عازم پاکستان بودند. مقام‌های افغان گفته‌اند که 3تیم تحقیقاتی برای این کار گماشته شده‌اند. از این عبدالخالق فراهی که به عنوان سفیر افغانستان در پاکستان معرفی شده بود در سپتامبر ۲۰۰۸ از سوی افراد مسلح ناشناس در حیات‌آباد پیشاور ربوده شد.

مخالف اردوغان: ما را از روند قضایی نترسانید

رهبر حزب اپوزیسیون«خلق جمهوری‌خواه» ترکیه به کنایه و در پاسخ به تهدید رجب طیب اردوغان، رییس‌جمهوری این کشور گفته است:«ما را از روند قضایی می‌ترسانید؟ درحالی که ما نه علیه عدالت بلکه در دفاع از آن راهپیمایی می‌کنیم.» به گزارش سی‌ان‌ان، یک روز پس از حضور کمال قلیچدار اوغلو در راهپیمایی اعتراضی در ترکیه، اردوغان در پیامی هشدارآمیز گفته بود که «اگر روند قضایی علیه شما آغاز شد، تعجب نکنید.»

 عمان خلأ مسیرهای هوایی قطر را پر می‌کند

درحالی سازمان‌های بین‌المللی درباره درخواست قطر برای پاسخگویی به اقدام کشورهای عربی سکوت کرده است که عمان می‌خواهد پروازهای بیشتری را به دوحه اختصاص دهد. به گزارش گلف‌بیزینس از زمان قطع روابط سیاسی قطر با عربستان، بحرین، امارات و مصر عمان تلاش کرده تا خلأ ناشی از این بحران را برای قطر پر کند. قرار است از دوشنبه تعداد پروازهای روزانه دوحه ـ مسقط افزایش یابد.

 نواز شریف بار دیگر عازم عربستان سعودی شد

نخست‌وزیر پاکستان که هفته پیش در راس یک هیات عالی سیاسی- نظامی برای گفت‌وگو با مقامات سعودی درخصوص تحولات اخیر در روابط کشورهای حوزه خلیج فارس به عربستان سفر کرده بود، یک‌شنبه نیز همراه اعضای خانوده‌اش عازم عربستان شد. دفتر نخست‌وزیری پاکستان هدف از سفر جاری نواز شریف به عربستان را سفری زیارتی در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان اعلام کرده است.

 

ارسال نظر