اخبار

۱۳۹۶/۰۳/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۴۰۳

نخستین گوشی با اسکنر اثر انگشت روی صفحه نمایشگر

دیجیتال ترندز| امروزه بسیاری از گوشی‌های هوشمند مجهز به حسگر اثر انگشت در پایین صفحه نمایشگر و در زیر قاب هستند اما برای نخستین بار گوشی تولید شده که حسگر اثر انگشت آن در زیر خود صفحه نمایشگر نصب شده است.

درحالی که مدت‌هاست شایعاتی در مورد تلاش اپل و سامسونگ برای دستیابی به این فناوری وجود دارد، شرکت Vivo گوشی جدیدی با این قابلیت تولید کرده است. به تازگی ویدئویی از تولید گوشی هوشمند جدید شرکت چینی Vivo در اینترنت منتشر شده که نشان می‌دهد کاربران برای بازکردن قفل گوشی انگشت خود را بر روی خود نمایشگر قرار می‌دهند و از این طریق اثر انگشت آنها شناسایی و گوشی باز می‌شود.

Vivo قصد دارد این گوشی را ظرف چند ماه آینده روانه بازار کند لذا گوشی یاد شده زودتر از آیفون جدید که در پاییز عرضه می‌شود در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. شرکت Vivo سال گذشته هم گوشی موسوم به X۳ تولید کرده بود که در آن زمان باریک‌ترین تلفن همراه دنیا لقب گرفت. ضخامت گوشی یاد شده تنها 5.75 میلی‌متر بود. گوشی XPlay ۵ هم که در نوامبر گذشته توسط شرکت مذکور تولید شد، یکی از نخستین گوشی‌های دنیا بود که دارای ۶ گیگابایت رم بود.

اینستاگرام رمز و رازهای مد و پوشش را لو می‌دهد

 دیجیتال ترندز| محققان قصد دارند از یک برنامه هوش مصنوعی برای تحلیل عکس‌های ارسالی میلیون‌ها کاربر اینستاگرام استفاده کنند و از این طریق الگوهای فرهنگی مردم جهان در زمینه پوشش را بشناسند.

 برنامه یاد شده با بررسی عکس‌های یاد شده و اطلاعات مربوط به موقعیت مکانی ارسال آنها بررسی مذکور را انجام می‌دهد. عکس‌های یاد شده بالغ بر ۱۰۰میلیون مورد بوده و طی سال‌های ۲۰۱۳تا ۲۰۱۶ در نزدیک به ۴۴شهر در نقاط مختلف دنیا گرفته شده‌اند. 3 محقق از دانشگاه کورنلی می‌گویند با بررسی عکس‌های یاد شده، می‌توان از تحولات مربوط به روندهای فرهنگی و پوشش و مد در جهان مطلع شد و تاثیر محل زندگی افراد در این زمینه را درک کرد. فناوری تشخیص چهره نرم افزار هوش مصنوعی پس از جمع‌آوری کل عکس‌ها، تصاویر نامربوطی که افراد در آنها حضور ندارند را به‌طور خودکار حذف کرده سپس عکس‌هایی که در آنها نیم تنه بالایی انسان‌ها قابل مشاهده است را انتخاب می‌کند.

در مجموع ۱۵میلیون عکس توسط این گروه انتخاب شده که نرم‌افزار هوش مصنوعی با شناسایی نوع البسه موجود در آنها و همین طور رنگ، ابعاد، جنس و... برای دسته‌بندیشان اقدام می‌کند. بعد از برچسب زدن روی عکس‌ها، داده‌های جمع‌آوری شده به برنامه دیگری داده می‌شود تا الگوهای پوشش بر مبنای زمان و موقعیت جغرافیایی در هر نقطه از جهان شناسایی شوند. یکی از نتایج اولیه استفاده از این برنامه‌ها کشف این مساله است که علاقه به پوشیدن لباس‌های سیاه و قهوه‌یی در زمستان بیشتر است و در مقابل افراد در تابستان‌ها دوست دارند بیشتر لباس‌های سفید و آبی بپوشند.

جریمه کلان در انتظار گوگل

 وال استریت ژورنال| مقامات آنتی‌تراست اروپا قصد دارند گوگل را جریمه کنند و کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند مقدار این جریمه از رکورد 1.12میلیارد دلاری که اینتل در ۲۰۰۹میلادی پرداخت، بیشتر باشد.

مقامات آنتی تراست اتحادیه اروپا تصمیم دارند گوگل را جریمه کنند. مبلغ این جریمه ممکن است حتی به ۱۰درصد درآمد سالانه این شرکت برسد.

دلیل این جریمه نیز آن است که مقامات اتحادیه اروپا ادعا می‌کنند گوگل از سلطه موتور جست‌وجوی خود به‌طور ناعادلانه برای ساخت خدمت خرید گوگل استفاده کرده است. به هر حال اتحادیه اروپا نخستین تصمیم آنتی تراست خود درباره فعالیت‌های گوگل را در هفته‌های آتی اعلام می‌کند.  البته سازمان رقابت اتحادیه اروپا در آوریل ۲۰۱۵میلادی گوگل را به اختلال در جست‌وجوهای اینترنتی به سود خدمت خرید خود متهم کرد. در آن زمان پیش‌بینی می‌شد، گوگل ۹میلیارد دلار جریمه شود. برخی کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند، جریمه گوگل از جریمه رکورد 1.12میلیارد دلاری شرکت اینتل در سال ۲۰۰۹ بیشتر باشد. مقامات اتحادیه اروپا اینتل را به دلیل فعالیت‌های ضد رقابتی متهم کردند.

تولیدپد شارژری شگفت‌انگیز

ساینس| پد شارژ جدید، موس را به‌طور پیوسته حتی در زمانی که از آن استفاده نمی‌شود، شارژ می‌کند.

موس یکی از ابزارهای محبوب بین کاربران همچنین ابزار مناسب برای بازی است. به همین منظور بسیاری از شرکت‌های بزرگ و سازندگان معروف پد موس با قابلیت‌های مختلف تولید می‌کنند. لاجستیک نیز به تازگی پد شارژر خاصی تولید کرده که دارای سیستم خاص Powerplay است. مدیرعامل شرکت لاجستیک در این باره اظهار کرد: دهه‌های زیادی است که شرکت لاجستیک فناوری بی‌سیم در زمینه بازی را ارائه کرده اما محصول جدید بسیار شگفت‌انگیز است. این ابزار با استفاده از نوسان الکترومغناطیس میدان انرژی ایجاد کرده و بدون انتقال داده‌ها، عملکرد بالا در موس‌های بازی دارد. این نوسان الکترومغناطیسی مشکلی برای رایانه‌های معمولی ایجاد نخواهد کرد و سازگار با ویندوز بوده اما با مک سازگار نیست. قیمت این سیستم نیرو 100تا 150دلار اعلام شده است.

 

ارسال نظر