دیدار «ماکرون و می» در میان جنجال‌های خانگی

۱۳۹۶/۰۳/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۲۹۶

 فایننشیال تایمز:

این روزنامه با انتشار عکسی از ملاقات ترزا می ‌و امانوئل ماکرون در صفحه اول خود به تشریح این دیدار پرداخته است. این دیدار درحالی صورت گرفته که امانوئل ماکرون در انتظار مرحله دوم انتخابات پارلمانی در کشورش است و ترزا می ‌نیز با شکست حزبش در انتخابات پارلمان بریتانیا با جنجال‌های بسیاری روبه‌رو شده است. طبق گزارش این روزنامه، بریتانیا و فرانسه برای تقویت توانایی‌های خود در مبارزه با تروریسم تلاش می‌کنند. این دیدار در کاخ الیزه پاریس صورت گرفت. در این دیدار رییس‌جمهوری فرانسه و نخست‌وزیر بریتانیا در مورد اهداف مشترک خود در مقابله با تروریسم به گفت‌وگو پرداختند. به گزارش این روزنامه در دیدار رهبران دو کشور مساله برگزیت، تحولات اقتصادی، مساله پناهجویان و موضوعات دفاعی مورد گفت‌وگو قرار گرفته است. ماکرون نیز در این دیدار با اشاره به حاشیه‌های برگزیت بیان کرد که درهای اتحادیه اروپا به روی بریتانیا باز است.

 کلارین:

 این روزنامه آرژانتینی با اختصاص عکس یک خود به آتش‌سوزی گسترده در برج گرنفل ‌بریتانیا نوشته: آتش‌سوزی برج، ترس دیگری در نگاه مردم بریتانیا آورده است. این آتش‌سوزی بامداد دیروز(14ژوئن) آغاز شد و ماموران آتش‌نشانی با بیش از 40دستگاه خودرو اطفای حریق از پایگاه‌های مختلف شهر به این محل اعزام شدند. گفته می‌شود که نزدیک به 600 نفر در این ساختمان سکونت داشته‌اند. طبق گزارش کلارین، پیش از این در مورد وضعیت ایمنی برج گرنفل هشدار داده شده بود. هر چند که گزارش‌هایی مبنی بر نوسازی این ساختمان منتشر شده اما ساکنان آن در مورد نقص‌های ایمنی آن اعتراض کرده‌ بودند. این ساختمان متعلق به شهرداری منطقه بوده اما یک شرکت خصوصی اداره آن را به عهده داشته است. شدت آتش‌سوزی موجب افزایش نگرانی‌ها از فروریختن این ساختمان شده و ماموران پلیس از رفت‌وآمد شهروندان در نزدیکی این ساختمان جلوگیری می‌کنند. صادق خان، شهردار لندن نیز دستور داد، امکانات شهری برای مقابله با آن تجهیز شود.

 وال‌استریت‌ژورنال:

این روزنامه در صفحه اول خود با اشاره به سازش میان جانت یلن و دونالد ترامپ به روند انتخاب نامزدها برای ریاست فدرال رزرو امریکا پرداخته است. پیش از این گفته شده بود که ترامپ رابطه چندان خوبی با جانت یلن(رییس کنونی فدرال رزرو) ندارد و احتمالا یلن در این سمت باقی نخواهد ماند اما گزارش‌های جدید نشان می‌دهد که در میان گزینه‌های پیشنهادی برای ریاست فدرال رزرو حتی ممکن است که یلن باقی بماند. طبق گزارش وال‌استریت‌ژورنال، اگر یلن پس از پایان دوره ریاست خود دوباره برای این سمت انتخاب شود، سیاست‌های فدرال رزور همچون گذشته باقی می‌ماند که می‌تواند به نفع بانک مرکزی امریکا باشد. در غیر این صورت سیاست‌های فدرال رزرو تا حد زیادی تحت ‌تاثیر قرار گرفته و تغییرات بانک مرکزی غیرقابل پیش‌بینی خواهد بود.

 

ارسال نظر