باید تمام تلاش را برای شاد کردن ملت به کار گیریم

۱۳۹۶/۰۳/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۲۲۱

02-1

 صعود از مرحله گروهی در جام جهانی برای تیم اول قاره آسیا شدنی است

ایران|

 کمتر از یک‌ماه بعد از برگزاری انتخابات اردیبهشت ماه 96 و پیروزی روحانی و بعد از صعود مقتدرانه تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی 2018روسیه، روز گذشته رییس‌جمهوری با اعضای کادر فنی، بازیکنان و برخی دست‌اندرکاران فدراسیون فوتبال ایران دیدار کرد. دیداری که در آن از یک طرف رییس‌جمهور با تشکر از صعود مقتدرانه تیم ملی از آنان می‌خواست که این روند افتخارآمیز را در جام‌ جهانی هم ادامه دهند و از سوی دیگر مربیان و بازیکنان تیم ملی از رییس‌جمهور می‌خواستند که امکانات لازم برای موفقیت در جام‌ جهانی را دراختیار آنان قرار دهد.

 واقعیت آن است که «فوتبال» امروز فراتر از جنبه‌های ورزشی و تفریحی، مرزهای سیاسی کشورها را نیز درنوردیده و نه تنها به یک صنعت پولساز جهانی تبدیل شده، بلکه نوع خاصی از هویت ملی و اجتماعی را در جوامع مختلف شکل داده و آرام‌آرام تبدیل به صنعتی شده که رابطه تنگاتنگی با تبلیغات، سیاست و غرور ملی پیدا کرده است. آوردگاهی جادویی برای رقبت روانی ملت‌ها که برخی طرفداران آن را تا مرحله نبردهای مقدس ملی بالا می‌برند.

به همین دلیل است که موفقیت تیم ملی فوتبال یک کشور در صعود یا موفقیت در جام جهانی جدا از تبعات ورزشی ابعاد و زوایای تاثیرگذار سیاسی، دیپلماسی، اقتصادی، فرهنگی و... پیدا می‌کند. دولت‌ها برای ایجاد شور و نشاط اجتماعی میلیاردها دلار هزینه می‌کنند اما هرگز قادر نیستند شور و نشاطی که از پیروزی در یک مسابقه فوتبال به دست می‌آید را جایگزین کنند. بر همین اساس است که سیاستمداران خردمند تلاش می‌کنند با سرمایه‌گذاری معقولانه روی ساختارهای ورزشی نشاط‌آور، نمودارهای نشاط عمومی را در جامعه بالا ببرند و از روند توسعه رشته‌های ورزشی حمایت می‌کنند.

به همین دلیل است که رییس‌جمهوری بلافاصله پس از صعود تیم ملی بازیکنان، کادر فنی و دست‌اندرکاران فدراسیون را به پاستور دعوت می‌کند تا از حمایت‌های قاطع دولت برای حمایت از تیم ملی صحبت کند.

 مردم تلاش‌های صادقانه را می‌بینند

رییس‌جمهور گفت: جوانان سرافراز ایران عزیز در تیم ملی فوتبال توانستند با حضور قدرتمندانه در مسابقات و صعود مقتدرانه خود به رقابت‌های جام جهانی روسیه هیجان، غرور و شادی را برای ملت ایران بیافرینند.

به گزارش پاد، حسن روحانی دیروز در دیدار با سرمربی، بازیکنان، مربیان و اعضای کادر فنی تیم ملی فوتبال کشورمان با گرامیداشت نوزدهم رمضان و ایام شب‌های قدر، گفت: امروز جدا از مسوولیتی که در زمینه ورزش قهرمانی در راستای کسب پیروزی برعهده شماست، عهده‌دار مسوولیت اخلاقی سنگینی نیز در جامعه هستید.

رییس‌جمهوری با بیان اینکه ملت ایران همواره در طول سالیان متمادی فوتبال‌دوست بوده‌اند، گل نخوردن تیم ملی برای هزار دقیقه، صعود قطعی و زودهنگام پیش از پایان رقابت‌های گروهی به جام جهانی و برای دو دوره متوالی را از رکوردهای تیم ملی فوتبال کشورمان در سال‌های اخیر دانست و گفت: مطمئنا تیم ملی فوتبال ایران می‌تواند باز هم در رقابت‌های جام‌ جهانی مسکو با صعود از مرحله گروهی رکورد جدیدی را به نام خود ثبت کند که باید خود را برای این ثبت تاریخی آماده کنیم و این برای تیم بزرگی که در قاره آسیا حرف اول را می‌زند، شدنی است.  روحانی با اشاره به اینکه ورزش به‌دلیل آنکه برای مردم نشاط و سلامتی آورده و آنها را از معضلات اجتماعی به‌ویژه اعتیاد، دور می‌کند، حایزاهمیت است، اظهار کرد: امروز فوتبال به ورزش عمومی تبدیل شده و همه مردم اعم از زن و مرد و دختر و پسر به این ورزش علاقه دارند.  روحانی گفت: هیجانی که هنگام مسابقه فوتبال در میان مردم وجود دارد، نشان می‌دهد که نگاه مردم به تصمیم و حرکت دقیق بازیکنان است و شما نقش مهمی در شادی و نشاط ملت ایران ایفا می‌کنید.

 تقارن صعود تیم ملی با انتخابات

رییس‌جمهور تقارن صعود تیم ملی به جام‌ جهانی برزیل در سال 92 پس از انتخابات ریاست‌جمهوری و نیز صعود به جام جهانی روسیه پس از انتخابات اردیبهشت 96 را زیبا و جالب‌توجه دانست و گفت: ملت ایران همان‌طور که پس از انتخابات اردیبهشت‌ماه به خیابان‌ها آمده و خوشحالی کردند، هنگام پیروزی فوتبالیست‌های کشور نیز شاد بودند.

روحانی موفقیت تیم مذاکره‌کننده هسته‌یی در مذاکره با قدرت‌های جهانی و دستیابی به برجام را موجب افتخار ملت ایران دانست و افزود: مردم ایران زمانی که رییس‌جمهور آنها طرحی را در سازمان ملل تحت عنوان جهان عاری از خشونت و افراط‌گری ارائه کرده و جهان این طرح را به عنوان یک قطعنامه بین‌المللی می‌پذیرد و ایران به عنوان پرچمدار مبارزه با خشونت معرفی می‌شود، به ایرانی بودن خود افتخار می‌کنند.

روحانی خودکفایی در تولید گندم، گازوییل و بنزین را باعث افتخار ایرانیان دانست و اظهار کرد: در سال 92 و در آغاز دولت روزانه 6 میلیون لیتر گازوییل به کشور وارد می‌شد اما امروز 13 میلیون لیتر گازوییل صادر می‌کنیم و در حالی که در گذشته واردکننده بنزین بودیم با افتتاح پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس علاوه بر اینکه در آینده در عرصه تولید بنزین به خودکفایی می‌رسیم، صادر‌کننده آن نیز خواهیم بود.

رییس‌جمهور بهره‌برداری از 11 فاز پارس‌جنوبی و امکان سبقت گرفتن از قطر در برداشت از منبع مشترک گازی با این کشور را موجب افتخار ایرانیان برشمرد و گفت: ملت ایران زمانی که

4 محموله آثار باستانی ایران که به دیگر کشورها منتقل شده بود، دوباره به کشور بازگشت به ایرانی بودن خود افتخار کردند.

رییس‌جمهور با بیان اینکه موفقیت‌های ما همواره حاصل تلاش و فداکاری‌های جوانان کشور بوده است، گفت: ما به خوبی می‌دانیم این افتخاری که در مسابقات مقدماتی جام جهانی حاصل شده، نتیجه روزها، ماه‌ها و سال‌ها زحمت، تلاش و تمرین است.

 ملت استحقاق شادی را دارند

وی با بیان اینکه ملت ایران در طول تاریخ سختی‌ها و زحمات فراوانی را برای کشور تحمل کرده و استحقاق شادی و شاد بودن را دارند، گفت: باید تمام تلاش خود را برای شاد کردن ملت ایران به‌کار گیریم چراکه این ملت موجب رسیدن به استقلال و آزادی شدند و حق بزرگی بر گردن ما دارند و کوچک‌ترین کار این است که لبخند را به لب‌های آنها بیاوریم تا آنها نیز به ایرانی بودن خود افتخار کنند.

روحانی با بیان اینکه به عنوان نماینده ملت ایران از طرف 80 میلیون ایرانی این پیروزی را به همه شما تبریک می‌گویم، گفت: دولت با همه توان موظف به حمایت از تیم ملی برای کسب موفقیت‌های بیشتر است.

رییس‌جمهور همچنین از تلاش‌ها و خدمات سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران در مسیر دستیابی به این موفقیت بزرگ تقدیر کرد و گفت: همکاری مربی خارجی با بازیکنان ایرانی یکی از مظاهر کوچک تعامل با دنیاست و نشان می‌دهد زمانی که با نخبگان دنیا به درستی تعامل کنیم، می‌توانیم افتخارات بیشتری بیافرینیم.

 تلاش برای حضور بانوان در ورزشگاه‌ها

«آقای روحانی لطفا کمک کنید زمینه حضور زنان ایرانی در ورزشگاه‌های فوتبال هم فراهم شود.» این عباراتی است که مسعود شجاعی در دیدار با رییس‌جمهور به عنوان نماینده بازیکنان مطرح کرده است. عباراتی که لبخند رییس‌جمهور را به همراه داشت تا امیدواری‌ها در این زمینه بیشتر شود. شجاعی کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران حمایت‌های دولت و رییس‌جمهور را مایه دلگرمی بازیکنان تیم ملی فوتبال در مسیر کسب موفقیت دانست و خواستار توجه بیشتر مسوولان و رفع کمبودها و مشکلات موجود برای به دست آوردن پیروزی‌ها و موفقیت‌های بالاتر شد.

در این دیدار مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان با اشاره به تلاش‌های بازیکنان، مربیان و اعضای کادر فنی تیم ملی فوتبال کشورمان در راه رسیدن به جام جهانی روسیه، گفت: نقشه راه مشخص و مدونی برای فراهم کردن نیازها و امکانات مورد نیاز تیم ملی ایران در مسیر حضور در جام جهانی روسیه تهیه شده تا به‌واسطه آن شاهد درخشش فوتبالیست‌های کشورمان در این مسابقات باشیم.

مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال کشور نیز گزارشی از روند مسابقات و راهیابی تیم ملی فوتبال به جام جهانی 2018 روسیه و چگونگی حمایت‌ها از این تیم در مسیر کسب این موفقیت، ارائه و از پشتیبانی‌های رییس‌جمهور و دولت تقدیر کرد.

ارسال نظر