ایرانشهر

۱۳۹۶/۰۳/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۲۰۳

 رشد ۸ درصدی اعزام و پذیرش مسافران هوایی

فرودگاه‎های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها، در اردیبهشت ۹۶ با اعزام و پذیرش 4میلیون و ۹۳۰ هزار مسافر نسبت به زمان مشابه سال گذشته به رشد ۸ درصدی دست یافته‎اند.

به گزارش روابط‎عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، آمار ارائه شده از سوی «گروه آمار و اطلاعات هوانوردی و فرودگاهی» در اداره کل مخابرات و فناوری اطلاعات هوانوردی نشان می‎دهد که فرودگاه‎های کشور در این ماه با ۳۸ هزار و ۴۶۵ فروند نشست و برخاست و ارسال و پذیرش نزدیک به ۴۵میلیون کیلوگرم بار به ترتیب به رشدی ۷ و ۸ درصدی رسیده‎اند.

بر همین اساس در اردیبهشت امسال، فرودگاه مهرآباد با میزبانی از ۱۲هزار و ۳۳۷پرواز، اعزام و پذیرش یک میلیون و ۵۵۷ هزار و ۴۰ مسافر و ارسال و پذیرش نزدیک به ۱۰میلیون کیلوگرم بار، رتبه نخست پرترافیک‌ترین فرودگاه ایران را به خود اختصاص داده است.

همچنین پس از مهرآباد، فرودگاه مشهد با نشست و برخاست ۶۲۶۵ فروند هواپیما، اعزام و پذیرش نزدیک به ۹۲۰ هزار مسافر و ارسال و پذیرش بیش از 8میلیون کیلوگرم بار در رتبه دوم قرار گرفته است.

فرودگاه بین‎المللی امام خمینی(ره) نیز با نشست و برخاست ۴۴۷۷ فروند هواپیما و اعزام و پذیرش بیش از ۷۰۰هزار مسافر در رتبه سوم قرار دارد اما با ارسال و پذیرش نزدیک به ۱۳میلیون کیلوگرم بار در رتبه نخست قرار گرفته است. سهم پروازهای داخلی از کل پروازهای این ماه ۳۱ هزار و ۵۹۷ فروند است که طی آن نزدیک به 4 میلیون مسافر و بیش از ۲۶میلیون کیلوگرم بار منتقل شده‎اند. با توجه به اینکه تمام پروازهای فرودگاه مهرآباد داخلی است، در این بخش نیز این فرودگاه در رتبه نخست قرار دارد و پس از آن فرودگاه مشهد با ۵۲۳۷ فروند نشست و برخاست، نزدیک به ۷۶۵ هزار اعزام و پذیرش مسافر و ارسال و پذیرش بیش از 5 میلیون کیلوگرم بار در جایگاه دوم و فرودگاه شیراز با ۲۸۲۷ فروند نشست و برخاست، اعزام و پذیرش نزدیک به ۳۰۰هزار مسافر و ارسال و پذیرش بیش از 2میلیون کیلوگرم بار در جایگاه سوم قرار دارد.

 رکورد بارگیری محموله‌های صادراتی 7 فروند کشتی

 برای نخستین‌بار در مجتمع بندری امام خمینی(ره)، فرآیند بارگیری همزمان هفت فروند کشتی صادراتی در خردادماه سال جاری با موفقیت انجام و رکورد بی‌نظیری در این خصوص ثبت شد.

 معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اعلام این خبر گفت: در راستای اجرای سیاست‌های کلان اقتصادی کشور مبنی بر توسعه اقتصاد مقاومتی و با هدف تلاش برای تامین بخش عمده‌یی از زنجیره‌های صادرات کالا و ارائه امکانات و تسهیلات مناسب بندری به صادرکنندگان، مدیریت بارگیری همزمان محموله‌های صادراتی هفت فروند کشتی شامل انواع محموله‌ از قبیل آهن‌آلات، سنگ‌آهن، سیمان خاکستری و ملاس نیشکر ضمن رعایت استانداردهای مطلوب انجام شد.

 گرایلو افزود: این محموله‌ها جمعا به وزن حدود ۲۰۰ هزار تن به وسیله ۷ فروند کشتی، شامل ۳ فروند کشتی ویژه حمل آهن‌آلات، ۲ فروند کشتی ویژه حمل سنگ‌آهن، یک فروند کشتی ویژه حمل سیمان خاکستری و یک فروند کشتی ویژه حمل ملاس نیشکر، بارگیری و به سایر کشورها حمل و صادر شد.

 

ارسال نظر