اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۰۳/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۱۹۴

 تفکیک وزارتخانه‌ها اقدامی منطقی است

مشهد  عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: تصمیم دولت مبنی‌بر تفکیک وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت به وزارت صنعت و معدن و وزارت بازرگانی یک رویکرد منطقی و عقلانی است. محمدحسین روشنک دیروز افزود: باید در شرایط فعلی این تفکیک در وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت انجام شود تا شرایط بهتری برای صادرات و توسعه فعالیت‌های اقتصادی فراهم آید. اگر تجارت تضعیف شود قطعا صنعت نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرد و نمی‌تواند نتایج درخشانی به همراه داشته باشد، بر همین اساس باید شرایط به‌گونه‌یی فراهم‌ آید که به دو موضوع تجارت و صنعت به صورت همزمان و موثر توجه شود. وی ادغام وزارتخانه‌های صنایع و معادن و بازرگانی را اشتباه و دارای هزینه‌های زیادی برای کشور توصیف و بیان کرد: یکی از اهداف ادغام این وزارتخانه‌ها کوچک‌تر کردن ساختار دولت بود اما امروز در عمل این اتفاق نیفتاده است.

 آتش‌سوزی در مجتمع تجاری اداری کاشان

کاشان  مجتمع 4 طبقه تجاری اداری ولی‌عصر(عج) کاشان دچار حریق شد.  مدیر روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان گفت: در این حادثه که حدود ساعت 3 بامداد امروز رخ داد 13 مغازه از 68 مغازه مجتمع به‌طور کامل سوخت.  روح‌الله فدایی افزود: گروه‌های اطفای حریق و امداد و نجات با 9 خودرو آتش‌نشانی و 25 آتش‌نشان به محل آتش‌سوزی اعزام شدند و آتش را مهار کردند. او با بیان اینکه آتش‌سوزی از مغازه‌های طبقه زیرین مجتمع آغاز شده و به دیگر قسمت‌ها سرایت کرده بود، گفت: علت این حادثه و میزان خسارت آن در حال بررسی است.

 برپایی نمایشگاه صحرایی محصولات کشاورزی

رشت  نمایشگاه صحرایی تجهیزات و محصولات کشاورزی گیلان در رشت گشایش یافت. رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان دیروز گفت: در این نمایشگاه که به‌مناسبت هفته گرامیداشت جهاد کشاورزی برپا شده است، محصولات باغی و زراعی، فرآورده‌های دامی به همراه ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی به معرض دید عموم گذاشته شده است. شعبان‌نژاد افزود: علاقه‌مندان تا 27 خرداد فرصت دارند از ساعت 9 تا 13 از این نمایشگاه که در محوطه اداره کل جهاد کشاورزی گیلان دایر است، دیدن کنند.

 جشن خودکفایی ۵۵۰۰ خانوار تحت پوشش

گرگان  مدیرکل کمیته امداد امام‌خمینی(ره) استان گلستان گفت: با مشارکت خیران گلستانی جشن خودکفایی بیش از ۵ هزار و۵۰۰ خانوار گلستانی به‌زودی برگزار می‌شود.  امان‌الله حسین‌پور دیروز در مراسم تجلیل از خیران کمیته امداد امام‌خمینی(ره) علی‌آبادکتول اظهار کرد: 106 هزار مددجو تحت حمایت کمیته امداد استان گلستان قرار دارند که حدود 51 هزار خانوار را شامل می‌شوند.  مدیرکل کمیته امداد امام‌خمینی(ره) استان گلستان با اشاره به ایجاد 2هزار و800 شغل، خرید و احداث یک‌هزار و 300واحد مسکونی برای مددجویان در سال 95 تصریح کرد: امسال تسهیلات حوزه اشتغال تا سه برابر و حوزه مسکن هم دو برابر افزایش خواهد یافت.  حسین‌پور اظهار کرد: تاکنون برای 3 هزار و 200 نوعروس جهیزیه و به 4 هزار نفر تسهیلات کارگشایی در استان گلستان اعطا شد.

 کسب تندیس فعال زیست‌محیطی توسط شرکت گاز استان اصفهان

اصفهان  در همایش تجلیل از فعالان زیست‌محیطی استان اصفهان در سال95، شرکت گاز استان تندیس برتر فعال زیست‌محیطی را دریافت کرد.  به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان اصفهان برای ارج نهادن به اقدامات و تلاش‌های شرکت‌ها و سازمان‌های فعال درراستای صیانت از محیط‌زیست در همایشی که با حضور بسیاری از سازمان‌ها و شرکت‌های استان و استاندار اصفهان به‌مناسبت هفته محیط‌زیست (16 تا 22 خرداد ماه) در محل دانشگاه اصفهان برگزار شد، از تلاش‌های شرکت گاز استان اصفهان با اهدای تندیس تجلیل به‌عمل آمد.  در این همایش علوی مدیرعامل شرکت تندیس مربوطه را از دستان استاندار دریافت کرد.

طرح جدید پرورش میگو  در بوشهر

بوشهر  معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار بوشهر گفت: طرح توسعه صنعت پرورش آبزیان در قالب سه مرکز پرورش میگو در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان بوشهر ارائه می‌شود.  سعید زرین‌فر در جلسه کمیته توسعه آبزی‌پروری استان بوشهر با اشاره به ظرفیت‌های بدون استفاده استان بوشهر در زمینه پرورش آبزیان افزود: اداره کل شیلات استان به‌زودی طرح توسعه صنعت پرورش آبزیان را، به میزان 4 هزار هکتار در قالب سه مرکز پرورش میگوی جدید تهیه و در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان بوشهر ارائه می‌کند. وی بازنگری در تعرفه حق بیمه مزارع پرورش میگو را لازم دانست و تاکید کرد: موضوع تسهیل شرایط بیمه مزارع پرورش میگوی استان بوشهر از طریق وزارت جهاد کشاورزی دنبال می‌شود تا دغدغه مهم پرورش‌دهندگان میگو برطرف شود.

 تشکیل کمیته پیگیری وصول مطالبات معوق

یاسوج   معاون اقتصادی استاندارکهگیلویه‌وبویراحمد از تشکیل کمیته پیگیری وصول مطالبات معوق بانک‌ها در استان خبر داد. مجید محنایی دیروز در نشست شورای هماهنگی بانک‌های کهگیلویه‌وبویراحمد، اظهار کرد: مشکل محدودیت نقدینگی بانک‌های استان برای پرداخت تسهیلات 50 میلیارد تومانی سفر ریاست‌جمهوری در راستای اشتغال‌زایی طی نامه‌یی توسط استاندار استان به مرکز انعکاس داده می‌شود.  معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه‌وبویراحمد با بیان اینکه از این مبلغ تاکنون 8 میلیارد و 115میلیون تومان پرداخت شد، عنوان کرد: کمیته پیگیری وصول مطالبات بانکی در استان تشکیل می‌شود.

 

 

ارسال نظر