چهره‌ها

۱۳۹۶/۰۳/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۱۷۴

دولت در سایه موجب تقویت ‌دولت و نامزد رقیب می‎شود

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران با بیان اینکه دولت در سایه می‎تواند موجب تقویت دولت شود، گفت: اگر رییسی به‌دنبال تشکیل دولت در سایه باشد، به معنای حضور او در انتخابات 1400 است. الیاس حضرتی در رابطه با تشکیل دولت در سایه ازسوی رقیب روحانی، ضمن داشتن نگاهی مثبت به این موضوع، به خبرآنلاین گفت: فردی که در انتخابات رای قابل‌توجهی به دست آورده، اما نتوانسته پیروز میدان باشد؛ با اتکا به سرمایه مشاورانی که همراه آورده است، می‌تواند آغازگر راهی برای چهار سال آینده باشد. در واقع او می‌تواند از این طریق در جهت تقویت خود برای انتخابات سال 1400 استفاده کند. عضو فراکسیون امید مجلس دهم تاکید کرد: این تیم می‌تواند ضمن آسیب‌شناسی شکست در انتخابات برنامه‌هایی را تدوین کند و همچنین با زیر ذره‌بین قرار دادن دولت آن را نقد کند. کاندیدای بازمانده از انتخابات دارای یک کابینه است. او در پاسخ به این سوال که تا چه اندازه تشکیل دولت در سایه می‌تواند به سمت تخریب دولت مستقر پیش رود، گفت: ان‌شاءالله تخریب در برنامه هیچ فردی وجود نداشته باشد، چراکه این امر خلاف اخلاق است و سودی هم ندارد. اما لازم است بگویم این امکان نیز وجود دارد که دولت در سایه به سمت تخریب حرکت کند.

 

پرونده پدیده شاندیز از نظر ما مختومه است

وزیر کشور گفت: با مجموعه اقداماتی که صورت گرفت پرونده از نظر ما مختومه است و ما این موضوع را ابلاغ کردیم و گفته‌ایم که با یک انتخابات سهامداران شرکت هیات‌مدیره انتخاب کنند تا مانند یک شرکت عادی فعالیت کنند و اگر مشکلی هم داشتند ما به آنها کمک کنیم. به گزارش ایلنا، عبدالرضا رحمانی‌فضلی با حضور در صحن مجلس برای پاسخ به سوال نادر قاضی‌پور مبنی بر اینکه چرا استانداری خراسان‌رضوی در پرونده پدیده شاندیز به‌صورت غیرکارشناسی وارد شده و با طول دادن رسیدگی موجب ورود لطمه به سرمایه بیش از ۱۰۰ هزار سهامدار این شرکت شده است، گفت: برای روشن شدن موضوع ابتدا باید سابقه‌یی از این پرونده ذکر کنم که موضوع قابل فهم باشد. ما در پدیده متاسفانه با پروژ‌ه‌یی روبه‌رو بودیم که از سال ۸۸ در قالب یک شرکت ایجاد شده و از همان ابتدا و بدو تاسیس اقداماتی انجام داده که خلاف قانون بوده که باعث بروز شکایت‌هایی شده است. وی خاطرنشان کرد: به خاطر همین تخلفات قوه قضاییه در استان خراسان دستور توقف این پروژه را می‌دهد. حدود ۱۳۶ هزار نفر عضو این شرکت بودند که ۳۰ درصد سهام به اینها فروخته شده بود و با مجموع خانواده‌های آنها چیزی حدود ۵۰۰ هزار نفر درگیر مشکلات این شرکت بودند.

 

جلسه غیرعلنی مجلس با مشاور اقتصادی رییس‌جمهور

سخنگوی هیات‌رییسه مجلس به تشریح جزییات جلسه غیرعلنی نمایندگان با مشاور اقتصادی رییس‌جمهور پرداخت و گفت: اکنون مشکلات و ابرچالش‌ها شناسایی شده و گام بعدی این است که مجلس، دولت و قوه قضاییه برای حل هر کدام از این مشکلات برنامه‌ریزی‌های کوتاه‌مدت و همچنین راهبردی خود را ارائه کنند که مبنای حرکت کشور قرار گیرد. به گزارش ایلنا، بهروز نعمتی در حاشیه نشست علنی روزگذشته مجلس گفت: با توجه به اینکه پیش از این و در دو جلسه قبل‌تر هیات‌رییسه مجلس مقرر شده بود آقای نیلی به‌عنوان مشاور اقتصادی و هماهنگ‌کننده تیم اقتصادی دولت به مجلس بیایند، امروز ایشان در صحن غیرعلنی حاضر و توضیحاتی ارائه کردند. وی خاطرنشان کرد: مشاور اقتصادی رییس‌جمهوری مسائلی همچون بیکاری و اشتغال، محیط‌زیست، آب، صندوق‌های بازنشستگی و نظام بانکی کشور را مورداشاره قرار داد و قرار شد امکانات و منابعی که در کشور وجود دارد را برای رفع این معضلات برنامه‌ریزی و هزینه کنیم. نعمتی اعلام کرد: به عنوان نمونه در بحث اشتغال سالانه باید حداقل ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار شغل ایجاد کنیم که این مساله با وجود ناهماهنگی بین بخش‌ها امکان‌پذیر نیست.

 

حمایت تهران از حل و فصل سیاسی بحران خلیج فارس

در شرایطی که حلقه فشارهای عربستان و حامیانش علیه قطر هر روز تنگ‌تر می‌شود، سفیر ایران در کویت ضمن ابراز خرسندی از رایزنی‌های سیاسی به عمل آمده از سوی کویت برای میانجی‌گری و حل و فصل بحران کنونی حاشیه خلیج فارس بر حمایت تهران از این اقدامات تاکید کرد. به گزارش ایرنا، علیرضا عنایتی تصریح کرد: امروزه کویت به مجموعه‌یی از اقدامات دیپلماتیک و رایزنی‌های سیاسی برای حل و فصل بحران سیاسی در منطقه اقدام کرده که به طور کامل مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران است. وی افزود: تلاش‌هایی که از سوی شیخ صباح الاحمد، امیر کویت برای حل مشکلات در منطقه صورت می‌گیرد، امر مبارک و مثبتی است همان‌گونه که مقامات ارشد کویتی پیش از این برای فراهم کردن زمینه گفت‌وگوهای سیاسی میان ایران و شورای همکاری خلیج فارس نیز تلاش کردند. وی ادامه داد: ایران امروزه نگرانی خود را از شرایط حکمفرما بر منطقه اعلام کرده و خواستار در پیش گرفتن مجموعه‌یی از اقدامات جهت تقویت امنیت و ثبات منطقه‌یی شده است. سفیر کشورمان در کویت گفت: راه‌حل بحران منطقه در پیش گرفتن سیاست گفت‌وگو و محاوره است و اعمال تحریم و برخوردهایی از این قبیل موثر واقع نخواهد شد.

 

ارسال نظر