اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۰۳/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۱۱۵

 ارزآوری 40 میلیون دلاری صادرات خرمای هرمزگان

بندرعباس  معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: سالانه 10هزار تن از خرمای برداشت شده از نخلستان‌های این استان به ارزش 40میلیون دلار به خارج از کشور صادر می‌شود. سیدحسن حسینی دیروز اظهار کرد: هر سال در ماه‌های خرداد تا آبان نزدیک به 140هزارتن محصول از 37هزارهکتار نخلستان این استان برداشت می‌شود. وی از پیارُم به عنوان مشهورترین رقم خرمای صادراتی نخلستان‌های استان که بیشترین وسعت سطح زیرکشت آن به شهرستان حاجی‌آباد اختصاص دارد، نام برد و افزود: ارقام مضافتی، کریته و مرداسنگ نیز در جایگاه بعدی قرار دارند. معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان از آلمهتری، مرداسنگ، شاهانی، برحی، خنیزی، خاصویی، کریته، مجول و دیری به عنوان دیگر ارقام فراگیر در نخلستان‌های این استان نام برد.

 افزایش ارائه خدمات درمانی با بالگرد هوایی

ایلام   رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: ارائه خدمات درمانی به مصدمان با وجود بالگرد هوایی در استان ایلام افزایش یافته است.  علی دلپیشه در رابطه با این اعزام بالگرد هوایی اورژانس اظهار کرد: در پی وقوع تصادف در بخش زرین‌آباد از توابع شهرستان دهلران، موتورسوار 16ساله به‌شدت مصدوم شد و اعزام بالگرد فوریت پزشکی استان را ضروری کرد.  وی ادامه داد: در پی تماس مرکز اورژانس شهرستان دهلران با تیم پروازی اورژانس مستقر در فرودگاه ایلام، بالگرد هوایی مرکز فوریت‌های پزشکی استان جهت انتقال مصدوم تصادفی جوان موتورسوار به محل اعزام شد.  رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام تصریح کرد: بالگرد فوریت پزشکی استان در محل حادثه حاضر و بعد از ١٠دقیقه و انجام اقدامات اولیه امداد به سمت ایلام حرکت کرده و مصدوم جهت ادامه درمان تحویل بیمارستان امام خمینی(ره) شهر ایلام شد.

 تقدیر از مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران

ساری   با اهدای لوح تقدیر از سوی استاندار مازندران و فرمانده سپاه کربلا مازندران در جهت پیشبرد اهداف مقدس بسیج کارمندی در سال 95در راستای تقویت بسیج در دولت اسلامی از محمداسماعیل ابراهیم‌زاده، مدیرعامل شرکت گاز مازندران تقدیر کردند.  متن لوح تقدیر ربیع فلاح‌جلودار، استاندار مازندران و سرتیپ دوم پاسدار محمدحسین بابایی، فرمانده سپاه کربلا مازندران به شرح زیر است:  «با اهدای این لوح، مراتب قدردانی خود را از تلاش‌های مجدانه جنابعالی در راه خدمتگزاری به این نظام مقدس ابراز کرده و از تمامی زحمات و مساعی بی‌شائبه حضرتعالی در پیشبرد اهداف مقدس بسیج کارمندی در سال 95 در راستای تحقق دولت اسلامی تشکر می‌کنیم».

 ترمیم نقاط خوردگی خط 10 اینچ شازند- قم

اراک   عملیات ترمیم نقاط خوردگی خط لوله 10اینچ شازند – قم انجام شد. رییس واحد نگهداری و تعمیرات خط منطقه گفت: ترمیم خوردگی‌های خط 10 اینچ پس از شناسایی خوردگی‌ها به وسیله پیگیرانی هوشمند در حد فاصل مسیر اراک – قم انجام شد.  رضا کریمی‌نورعینی ادامه داد: ابتدا حفاری اطراف خط و شناسایی و مشخص کردن محل خوردگی انجام شد و پس از بررسی‌های کارشناسی، عملیات وصله‌گذاری برای تقویت لوله در محل‌های مورد نیاز توسط جوشکاران واحد تعمیرات خطوط منطقه مرکزی انجام شد. وی با تاکید بر تخصص بالای جوشکاران واحد نگهداری و تعمیرات خطوط منطقه مرکزی و با اشاره به فعال بودن خط در زمان انجام عملیات ترمیم نقاط خوردگی گفت: جوشکاری و انجام وصله روی خط در زمانی که مواد نفتی درحال جریان است به دقت و مهارت بسیار بالا نیازمند است.  وی با اشاره به همکاری واحدهای ترابری، HSE، خوردگی و تعمیرات خطوط منطقه مرکزی گفت: عملیات مذکور در شرایط کاملا ایمن از ابتدای اردیبهشت 96 تاکنون درحال انجام است.

 دریافت ۹۷ میلیارد تومان عوارض از مودیان

کرمانشاه   مدیرکل امور مالیاتی استان کرمانشاه گفت: در سال ۹۵ بیش از ۹۷میلیارد و ۸۳۰ میلیون تومان از مودیان استان کرمانشاه بابت عوارض ارزش‌افزوده دریافت شد. هادی ملکشاهی دیروز در نشست خبری که در اداره کل امور مالیاتی استان برگزار شد، اظهار کرد: 97میلیارد تومان دریافت شده بابت عوارض ارزش‌افزوده برای آبادانی و سازندگی هر ناحیه بین شهرداری‌ها و دهیاری‌ها توزیع می‌شود. وی با اشاره به اینکه از 97میلیارد تومان دریافت شده در سال 95، 66 میلیارد و 800 میلیون تومان مربوط به شهرستان کرمانشاه بوده است، عنوان کرد: از این میزان شهرداری کرمانشاهی 576 میلیارد ریال دریافت کرده است. ملکشاهی افزود: با توجه به اینکه 80 درصد جمعیت استان در شهر کرمانشاه تمرکز دارند و توزیع عوارض بین شهرداری‌ها نیز براساس میزان جمعیت است بیش از 576 میلیارد ریال در اختیار شهرداری کرمانشاه قرار گرفته است.

 سرمایه‌گذاری 600 میلیارد تومانی در مجتمع بندری شهید رجایی

بندرعباس   مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: تا پایان سال جاری 11پروژه عمرانی با سرمایه‌گذاری 6 هزار و 180میلیارد ریال در بندرشهید رجایی محقق می‌شود. الله‌مراد عفیفی‌پور دیروز در حاشیه بازدید از چند پروژه سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی بندرشهید رجایی افزود: تکمیل و بهره‌برداری از 11پروژه عمرانی توسط سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در سال 96 هدف‌گذاری شده که براساس برنامه زمان‌بندی شده، 6 پروژه در نیمه نخست و  5 پروژه دیگر در نیمه دوم امسال آماده بهره‌برداری می‌شود. وی بیان کرد: 2پروژه ساخت آب شیرین‌کن با مجموع ظرفیت تولید 25هزار مترمکعب آب شرب، 4پروژه احداث پایانه نگهداری فرآورده‌های نفتی، 2پروژه پایانه لجستیک کالا و کانتینر، یک پایانه استاندارد نگهداری کالای خطرناک، یک پایانه ورود و خروج کامیون همچنین تعمیرگاه و موتورپول تجهیزات ازجمله این طرح‌هاست.

 

ارسال نظر