ساخت «شارژر پدالی جغجغه‌ای» توسط مخترع ایرانی

۱۳۹۶/۰۳/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۰۵۴

 

«شارژر پدالی جغجغه‌ای» توسط یک مخترع ایرانی ساخته شد؛ این شارژر دستگاهی است که با وارد کردن فشار پای انسان، عملیات شارژ را انجام می‌دهد.

به گزارش تسنیم، از آنجا که روزبه‌روز علم و تکنولوژی درحال پیشرفت است و انسانی که تمایل به رفاه دارد، حداقل یک وسیله الکترونیکی را با خود حمل می‌کند که نیاز به انرژی دارد.

این وسایل انرژی‌شان را از باتری دریافت می‌کنند ولی انرژی باتری تداوم زیادی ندارد و بعد از چند بار استفاده شارژ خود را از دست می‌دهد؛ برای شارژ مجدد راه‌های زیادی مانند برق شهری، پیل خورشیدی، باتری بک‌آپ و... وجود دارد اما در شب نور خورشید وجود ندارد و گاهی انسان در شرایطی قرار می‌گیرد که برق شهری موجود نبوده و حمل باتری بک‌آپ نیز مقدور نیست؛ برای افرادی که در زمان نامشخص و در شرایط یاد شده از تجهیزات الکترونیکی استفاده می‌کنند، روش‌های ذکر شده در بالا برای شارژ باتری تجهیزاتشان میسر نیست لذا برای سهولت در این کار طرح «شارژر پدالی جغجغه‌یی الکتریکی» ارائه شد.

علی عباس‌زاده‌مولایی، مخترع این طرح با بیان اینکه شارژر پدالی مانند پدال‌های دوچرخه و با پدال زدن توسط شخص انرژی تولید می‌کند، گفت: وسایل و لوازم مورد نیاز برای ساخت این شارژر، آچار جغجغه، گیربکس، فنر، ژنراتور، دیود، خازن، باتری و رگولاتور است.

عباس‌زاده‌مولایی با بیان اینکه این نوع شارژر با وارد کردن فشار توسط پای انسان کار می‌کند، یادآور شد: زمانی که با پا روی پدال(اهرم آچار جغجغه) فشار وارد می‌کنیم این حرکت اهرم، آچار جغجغه‌یی را که در انتهای آن وجود دارد را با زاویه‌یی مشخص می‌چرخاند؛ این آچار به ورودی یک گیربکس افزاینده متصل است یعنی با حرکت زاویه‌یی کم در خروجی گیربکس به دور بالایی دست پیدا خواهیم کرد.

عباس‌زاده‌مولایی در بیان واضح مزایای این اختراع گف: برای استفاده از این شارژر زمان و مکان مطرح نیست، از دست استفاده نمی‌شود، تولید انرژی نسبت به شارژرهای هم‌طراز بالاتر است. هزینه ساخت آنها نسبت به موارد استفاده پایین است همچنین تکنولوژی ساخت آسان بوده و قابل حمل است. در ساخت این شارژر از از انواع مواد و آلیاژ استفاده شده است.

وی تصریح کرد: نظامیان، کارکنان وزارت نفت، کارکنان سازمان منابع طبیعی و جنگلبانی، کارکنان سازمان هلال احمر، کوهنوردان و همه کسانی که تجهیزات الکترونیکی را در مناطقی که انرژی الکتریکی در آن وجود ندارد حمل می‌کنند، می‌توانند برای شارژ باتری تجهیزات خود از این شارژر استفاده کنند.

 

 

ارسال نظر