خريدهاي قرارداد چين از محل اموال بلوكه‌ شده بوده است

۱۴۰۳/۰۲/۱۷ - ۰۱:۰۶:۲۱
کد خبر: ۳۱۱۸۸۹

معاون شهردار پايتخت با بيان اينكه شهرداري هنوز ۵۰ هزار ميليارد تومان به بانك شهر بدهكار است، گفت: قرارداد چين ابهامي ندارد و باعث افتخار ماست. اين خريدها از محل اموال بلوكه‌شده بوده است كه پيگيري كرده‌ايم.

معاون شهردار پايتخت با بيان اينكه شهرداري هنوز ۵۰ هزار ميليارد تومان به بانك شهر بدهكار است، گفت: قرارداد چين ابهامي ندارد و باعث افتخار ماست. اين خريدها از محل اموال بلوكه‌شده بوده است كه پيگيري كرده‌ايم.
به گزارش ايلنا، لطف‌الله فروزنده در دويست و سي و سومين جلسه دوره ششم شوراي اسلامي شهر تهران در جريان بررسي گزارش حساب درآمد و هزينه شهرداري تهران در ۱۱ ماهه منتهي به بهمن‌ماه سال ۱۴۰۲ اظهار كرد: ما همواره آماده‌ايم گزارش ارايه دهيم و دنبال فرصت براي ارايه گزارش هستيم، زيرا توانسته‌ايم بودجه را محقق كنيم و براي تحقق درآمدها نيز به لايحه توجه داشته‌ايم. وي با بيان اينكه شهرداري عين بودجه را ابلاغ كرده و رقم ۱۱۳ هزار ميلياردي در سال گذشته ابلاغ شده است، تصريح كرد: شهردار تهران به شهرداران مناطق ابلاغ كرده است كه سقف بودجه را محقق و تلاش كنند حتي رقم بيشتري را محقق كنند. تمام رقم متمم بودجه سال گذشته صرف امور سرمايه‌اي شد و اين چه اشكالي دارد؟ رقم ابلاغي مشخص است و براساس، آن گزارش ارايه خواهيم كرد. فروزنده با اعلام اينكه در تبصره ۱۳ مصوبه بودجه به شهرداري اجازه داده شده است كه بدهي با بانك‌ها را تسويه كند و گزارش آن در تفريغ بودجه ارايه شود، گفت: رقم كل بدهي شهرداري ۱۷۹ هزار ميليارد تومان بود كه بخش زيادي از آن پرداخت شده است، براي مثال بدهي ۱۶۰ هزار ميلياردي به يكي از بانك‌ها به ۱۵ هزار ميليارد تومان رسيده و از طريق اعطاي ملك و يا ديگر اقدامات، بدهي‌ها كاهش يافته است. البته با همين رقم‌هاي بدهي كه به بانك شهر پرداخت كرده‌ايم، بازهم ۵۰ همت بدهكاريم. وي افزود: واريز و برداشت ۲۰ هزار ميليارد توماني براي ما افتخار است و تمام موارد كاملا شفافيت دارد. در گذشته گزارش حسابرسي شركت‌ها و سازمان‌هاي تابعه شهرداري در صحن شورا قرائت نمي‌شد و با تلاشي كه انجام داديم، گزارشات حسابرسي به صورت مستمر ارايه مي‌شود. 
معاون مالي و اقتصاد شهري شهرداري تهران اظهار كرد: اين افتخار است كه بودجه و متمم آن محقق شود و هم طرح‌هاي عمراني اجرايي شود و هم حقوق‌ها در روز بيست و ششم هر ماه پرداخت شود. ما پرداخت بدهي‌ها را بر اساس تبصره ۱۳ انجام داده‌ايم و تسهيلات را نيز براساس مصوبه دريافت كرده‌ايم و اگر تسهيلاتي اخذ شده، براي خريد اتوبوس‌ها بوده است. 
معاون شهردار تهران بيان كرد: نگاه ما اين است كه شورا سياست‌گذار و ناظر بر شهرداري است. تقاضاي ما اين است كه حرمت‌ها رعايت شود. تا كار مشتركي انجام ندهيم، برنامه‌ها به نتيجه نمي‌رسد. يك فرد مساله‌دار موضوعي را در مورد قرارداد چين مطرح كرده است و اگر سوالي داريم، مي‌توانيم جلسه برگزار كنيم. قرارداد چين ابهامي ندارد و باعث افتخار ماست. اين خريدها از محل اموال بلوكه‌شده بوده است كه پيگيري كرده‌ايم.

ارسال نظر