چهره‌های استانی

۱۳۹۶/۰۳/۲۱ - ۲۳:۲۵:۴۳
کد خبر: ۱۰۱۰۳۱

پویایی صنعت و رونق اقتصادی کشور

اصفهان |مدیرعامل گروه فولاد مبارکه گفت: اولویت ما همیشه تامین نیاز داخل است و به همین منظور با تمام توان خود در گروه فولاد مبارکه تولیدات متنوع داریم، اگرچه نیاز مواد اولیه صنایع پایین دستی فولاد بیش از توان فولاد مبارکه است، اما اگر بازار بیش از توان تولیدی فولادمبارکه نیاز دارد، این به معنای پویایی بیشتر و رونق صنعت ایران و نه کم کاری فولاد مبارکه است.

به گزارش «تعادل»، بهرام سبحانی افزود: در سال گذشته موافقتی با وزارت صنعت، معدن و تجارت درخصوص تامین نیاز یک‌میلیون تنی صنعت لوله و پروفیل صورت گرفت و تا بهمن همان سال، بیش از یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار تن ورق تحویل کارخانه‌های این صنعت قرار گرفت.

او همچنین اظهار کرد: میزان صادرات فولاد مبارکه در سال ۹۴ بیش از 1.8میلیون تن بود، اما برای رفع نیاز داخلی، در سال ۹۵ این رقم به 1.5میلیون تن کاهش یافت تا جایی که در سال گذشته نیز با رشد ۴۰درصدی فروش داخلی برای تامین نیاز داخل تلاش کرده‌ایم.

مدیرعامل گروه فولاد مبارکه یادآوری کرد: نیاز بیش از توان تولید داخل از طریق واردات تامین می‌شود، اما برخی انتظار دارند به‌دلیل وجود نیاز وارداتی، تعرفه‌ها حذف شوند، درصورتی که وظیفه تعرفه، ایجاد تعادل بین قیمت واردات و قیمت تولید داخل است.

وی خاطرنشان کرد: از جمله محصولاتی که به صورت کاربردی در صنایع داخلی به مصرف می‌رسد و توسط شرکت فولاد مبارکه تولید می‌شود، می‌توان به ورق‌های آجدار، ورق‌های فولادی با استاندارد API که در صنایع نفت و گاز استفاده می‌شوند و ورق‌های MB  و IF که در صنایع خودروسازی استفاده می‌شوند، اشاره کرد.

 

45 هزار تن برگ سبز چای خریداری شد

گیلان | رییس سازمان چای شمال کشور با اشاره به خرید تضمینی 45 هزار تن برگ سبز چای، گفت: از ابتدای فصل برداشت برگ سبز چای تاکنون بیش از 580میلیارد ریال (58 میلیارد تومان) معادل 55درصد ارزش چای خریداری شده به حساب چایکاران واریز شده است.

محمدولی روزبهان دیروز در گفت‌وگو با ایرنا، با بیان اینکه برداشت برگ سبز چای از اواسط اردیبهشت ماه آغاز شده، افزود: تا به امروز 45 هزار تن برگ سبز چای به ارزش یک‌هزار و 50 میلیارد ریال (105میلیارد تومان) از چایکاران خریداری شده که نسب به مدت مشابه سال گذشته (1395) 9درصد رشد دارد.

به گفته وی، از این میزان برگ سبز چای خریداری شده نزدیک 80 درصد برگ درجه یک و 20درصد برگ درجه دو بوده است.  روزبهان پرداخت 580 میلیارد ریال (58میلیارد تومان) معادل 55 درصد از مطالبات چایکاران را در این زمان بی‌سابقه عنوان کرد.

به گفته رییس سازمان چای شمال کشور، براساس مصوبه دولت 60 درصد پول چایکاران را دولت از محل یارانه برگ سبز پرداخت و 40 درصد از سهم کارخانجات تامین می‌شود.

روزبهان افزود: براساس مصوبه دولت امسال نرخ خرید تضمینی هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه یک 26هزار و 242 ریال و برگ درجه دو، 14 هزار و 695 ریال تعیین شده است.  رییس سازمان چای شمال کشور گفت: پارسال در مجموع 139 هزار تن برگ سبز چای به ارزش 2 هزار و 340 میلیارد ریال (234 میلیارد تومان) از چایکاران خریداری شده که در مقایسه با سال 1394 از لحاظ وزنی 60 درصد و از لحاظ ارزشی 73درصد رشد داشته است.

 

مدیران استان کرمان پیگیر جذب اعتبارات ملی باشند

کرمان | استاندار کرمان با اشاره به اینکه مدیران استان پیگیر جذب اعتبارات در اختیار وزرا باشند، گفت: انتظار می‌رود مدیران استان در حوزه جذب اعتبارات ملی به‌ویژه اعتبارات در اختیار وزرا پیگیر باشند.  به گزارش «تعادل» به نقل از تسنیم، علیرضا رزم‌حسینی در جلسه شورای اداری استان کرمان با محکوم کردن حادثه تروریستی اخیر در کشور اظهار کرد: باید بپذیریم که بیگانگان با امنیتی که در کشور اسلامی وجود دارد، مخالف بوده و نمی‌خواهند در کشور امنیت وجود داشته باشد.  استاندار کرمان با اشاره به اینکه از مردم تقاضا داریم به محض دیدن موارد مشکوک، موارد را به دستگاه‌های امنیتی اطلاع دهند، خاطر‌نشان کرد: در سال گذشته هم یک مورد ضد‌امنیتی بود که بلافاصله با همکاری مردم خنثی شد.

رزم‌حسینی با بیان اینکه امسال سال تولید و اشتغال براساس تاکید رهبر معظم انقلاب است، گفت: در سال گذشته تسهیلات خوداشتغالی بسیار خوبی در استان به متقاضیان پرداخت شد و امسال نیز این موضوع پیگیری می‌شود.  وی با اشاره به اینکه دولت باید چابک‌تر و کوچک شود، افزود: از آنجا که ایجاد شغل در دستگاه‌های دولتی فراهم نیست، سیاست ما در استان و کشور خوداشتغالی و حمایت از کارآفرینان است.  استاندار کرمان با بیان اینکه مدیران استان باید پیگیر جذب اعتبارات در اختیار وزرا باشند، گفت: انتظار می‌رود مدیران استان در حوزه جذب اعتبارات ملی به‌ویژه اعتبارات در اختیار وزرا پیگیر باشند.

وی با اشاره به اینکه مدیران باید هفته‌یی یک روز را حداقل به رفع مشکلات مردمی اختصاص دهند، افزود: بسیاری از مشکلات مردم در همین ملاقات‌های مردمی مدیران قابل حل است و به مرکز استان نمی‌رسد.

 

متوازن نبودن اجرای طرح‌های توسعه منابع آب در لرستان

لرستان| مدیرعامل شرکت آب منطقه‌یی لرستان گفت: متاسفانه متوازن نبودن طرح‌های توسعه منابع آب در سطح شهرستان‌های استان به‌گونه‌یی است که در برخی شهرستان‌ها خوب کار شده اما در برخی همچون کوهدشت که قطب کشاورزی استان بوده حتی یک پروژه آبی به انجام نرسیده است.  به گزارش «تعادل» به نقل از ایسنا، رضا میرزایی تاکید کرد: نبود دیدگاه بلندمدت در حوضه آب استان مشکلاتی را به وجود آورده و متاسفانه از گذشته تا به امروز موفق نشدیم متناسب با ظرفیت‌های آبی استان فعالیت خوبی داشته باشیم. متاسفانه در لرستان علاوه بر معضل بیکاری با مشکل تخصیص آب روبه‌رو هستیم.  مدیرعامل شرکت آب منطقه‌یی لرستان با تاکید بر اینکه پنج طرح پیشنهادی برای همه شهرستان‌های استان درنظر گرفته شده است، افزود: اجرای این طرح‌ها می‌تواند تحول بزرگی در استان ایجاد کند که یک نمونه از این طرح‌ها آماربرداری منابع و مصارف آب است.  وی اضافه کرد: هنوز در استان یک بانک اطلاعاتی دقیقی برای منابع مصارف نداریم و آمارهای ارائه ‌شده همیشه با حدس و گمان بوده است.  میرزایی، اعتبار مورد نیاز برای طرح بانک اطلاعاتی منابع و مصارف آب را 2.4 میلیارد تومان عنوان و مطرح کرد: نیاز است در سال 96 حداقل یک میلیارد تومان برای این طرح اختصاص یابد.  مدیرعامل شرکت آب منطقه‌یی لرستان بر اجرای مطالعات طرح آب شرب و صنعت استان برای افق سال 1425 تاکید کرد و با بیان اینکه این طرح 2.8میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، تصریح کرد: ضرورت دارد در سال جاری یک میلیارد تومان برای این طرح گذاشته شود.  او با اشاره به اینکه طرح آب گردشگری استان اجرایی شود، گفت: لرستان ظرفیت‌های آب گردشگری بسیار خوبی دارد. برای اجرای این طرح 14 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

 

 

ارسال نظر