آخرین فرصت ارائه اظهارنامه مالیاتی اجاره املاک

۱۳۹۶/۰۳/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۰۹۱۵

سازمان امور مالیاتی کشور درباره تسلیم اظهارنامه مالیاتی مشمولین مالیات بر درآمد املاک اجاری، اطلاعیه‌یی صادر کرد. به گزارش ایبِنا، در این اطلاعیه آمده است: با توجه به اصلاحیه قانون مالیات‌های مستقیم مصوب 31 تیر 94 که از تاریخ اول فروردین سال گذشته لازم‌الاجرا شد، مودیان از جمله مشمولان مالیات بردرآمد املاک اجاری برای بهره‌مندی از معافیت‌های مقرر در قانون مالیات‌های مستقیم باید با مراجعه به سامانه عملیات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی www.tax.gov.ir، اظهارنامه مالیاتی خود را به صورت الکترونیکی ارسال کنند.

 معافیت مالیاتی مربوط به مالکان مجتمع‌های مسکونی دارای بیش از سه واحد استیجاری که با رعایت الگوی مصرف مسکن بنا به اعلام وزارت راه و شهرسازی ساخته شده‌اند. معافیت موضوع ماده 57 قانون مالیات‌های مستقیم (شخص حقیقی که هیچ‌گونه درآمدی ندارد تا میزان معافیت مالیاتی درآمد حقوق موضوع ماده 84 ق. م. م (برای سال 1395 تا میزان 15 میلیون و 600 هزار تومان و برای سال 1396 تا میزان 18میلیون تومان) از درآمد مشمول مالیات سالانه مستغلات از مالیات معاف می‌شود).  براساس این گزارش، آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه املاک اجاری سال 1395 تا پایان تیر سال جاری است.

 

موفقیت واحدیابی آزمایشی منابع جدید

بیش از 1400 واحد جدید در طرح پایلوت واحدیابی منابع جدید مالیاتی در استان البرز به تور افتاد. به گزارش «تعادل» به نقل از سازمان امور مالیاتی، سیدمجتبی تقوی مدیرکل امور مالیاتی البرز، گزارشی از وضعیت عملکرد اداره کل مالیات استان البرز در سال 95 ارائه و اظهار کرد: این استان در سال 95 به‌عنوان پایلوت واحدیابی منابع جدید مالیاتی با کشف بیش از 1400 منبع جدید، باعث تشکیل 300 هزار واحد جدید در سطح کشور شده است که این امر، موفقیت بزرگی برای استان البرز محسوب می‌شود.  مدیرکل امور مالیاتی البرز گفت: در سال 95 این اداره کل با تحقق میانگین 97 درصد از درآمدهای پیش‌بینی‌شده جزو 10 استان برتر کشور از لحاظ تامین درآمدهای مالیاتی بوده است.

 

ارسال نظر